Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بخش پروژه‌های فنی مهندسی آستان قدس حسینی از گشایش بزرگ‌ترین زیر گذر کربلا واقع در طرح توسعه حرم مطهر و با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسین رضا مهدی گفت: عملیات ساخت و ساز بزرگترین زیرگذر شهر کربلا که در قالب طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب (س) است با همت ستاد بازسازی عتبات در حال تکمیل بوده و در موعد مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این زیرگذر که از میدان شهداء تا خیابان قبله الامام الحسین (ع) به سمت خیابان المرکزیه امتداد می‌یابد، به طول ۵۳۰ متر، عمق ۶ متر و عرض ۱۲ متر است و بزرگترین زیرگذر در شهر کربلا به حساب می‌آید.

مهدی تاکید کرد: میزان پیشرفت این زیرگذر به حدود ۸۵ درصد رسیده است و نیروهای فنی مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات شبانه‌روز برای تکمیل آن در موعد مقرر فعالیت می‌کنند و امید می‌رود ابتدای سال ۲۰۱۹ افتتاح شود.

وی گفت: این زیر گذر برای عبور و مرور خودروها استفاده می‌شود و به شکل گسترده‌ای در کاهش ازدحام بویژه در ایام زیارت‌های میلیونی سهیم خواهد بود.

این مقام مسؤول عراقی افزود: در حال حاضر فاز دوم اقدامات سازه بتنی پروژه صحن حضرت زینب (س) در مساحتی به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع در حال انجام است.

به گفته وی میزان پیشرفت در منطقه اول پروژه که شامل ساختمان‌های خدماتی می‌شود به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

مسؤول بخش پروژه‌های فنی مهندسی آستان قدس حسینی اظهار کرد: اقدامات حفاری پروژه تا عمق ۱۵ زیر زمین و در مساحت ۵۰ هزار متر مربع انجام شده است. میزان پیشرفت در این بخش به حدود ۹۰ درصد از کل اقدامات حفاری پروژه رسیده است و مابقی در ماه آتی تکمیل خواهد شد.

صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س)، فاز نخست از طرح جامع توسعه حرم حسینی است که با زیربنای ۱۶۰هزار مترمربع با همت خیرین ایرانی و تلاش دست‌اندرکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست. این پروژه بخشی از طرح ۳۸ هکتاری طرح توسعه جامع حرم امام حسین (ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها بیش از ۵ هکتار در حال ساخت و ساز است.

این صحن که در چهار طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است. این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان

 معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان برآورد اولیه خسارت سیل در این استان را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که  این خسارت  همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.   روح الله سرگزی، روز پنحشنبه در گفت‌وگوی اختصاص با  ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.   وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.   معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت ۳۴۳ میلیون متر مکعب سرریز کرده است.   وی توصیه کرد: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.   به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.   محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.   وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.   مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود.   حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی سیل به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • جلسه ویژه گروه بازسازی اولدترافورد؛ ساخت ورزشگاه جدید در راس اهداف
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان