Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@07:25:03 GMT

افشاگری عاشقانه‌ های بن‌سلمان و کوشنر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۱۹۱

افشاگری عاشقانه‌ های بن‌سلمان و کوشنر

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد افشای تماس‌های شخصی میان جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به مثابه فشار بیشتر به دونالد ترامپ است.

بر پایه این گزارش, روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد اسنادی که متضمن برخی ایمیل‌ها و پیامک‌ها است نشان می‌دهد, تماس‌های شخصی میان جرد کوشنر و شاهزاده محمد بن سلمان از بیش از دو سال پیش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مسئول سابق آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند رابطه و تماس میان این دو نفر حتی پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در دوم ماه اکتبر گذشته نیز همچنان ادامه دارد. در همین حال یازده نفر از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا بار دیگر از دونالد ترامپ خواستند رابطه مالی میان نهادهای وابسته به خود و عربستان سعودی را به صورت شفاف بازگو کند.

به نوشته الجزیره، تحقیق نیویورک تایمز درباره ادامه رابطه قوی میان جرد کوشنر با ولیعهد عربستان سعودی پس از ترور خاشقجی, بار و فشار اضافی بر دوش رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌آید؛ رئیس جمهوری که تحت فشار کنگره است تا ولیعهد سعودی را که طبق گفته مسئولان دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) در ترور خاشقجی دست داشته است, بازخواست کند.

به تاکید این روزنامه و به نقل از اسناد موجود، بن سلمان از همان لحظه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرد دوستی خود را به دولت جدید آمریکا نشان دهد و از طرق‌ مختلف قصد نیل به این مقصود را داشت که در راس آن ورود از راه اسرائیل بود چراکه آن را دروازه تلاش‌های ریاض برای برقراری روابط ویژه با کاخ سفید می‌دانست.

سه مقام سابق آمریکا که خواستند نام‌شان فاش نشود، به این روزنامه گفتند، کوشنر پختگی سیاسی لازم را ندارد و همین او را آلتی دست سعودی قرار داده است.

این منابع گفتند، به رغم تلاش‌ها برای کنترل امور در داخل کاخ سفید و اعمال تدابیری با مضمون عدم ارتباط و تماس با مقامات خارجی و به رغم این محدودیت‌ها کوشنر ۳۷ ساله و شاهزاده محمد ۳۳ ساله به ارتباطات طولانی خود ادامه می‌دهند.

به گفته این سه مقام سابق کاخ سفید، تماس‌های مکرر بین این دو مرد از طریق تماس‌های تلفنی و مکتوب آنها ادامه داشته است.

به نوشته این روزنامه، کوشنر به ارتباط با بن سلمان حتی بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ماه اکتبر هم ادامه داد و این را دو مقام ارشد سابق آمریکا تایید کرده‌اند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ کوشنر کوشنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

شب‌پره سمی که پر‌های آن رنگ‌های درخشان و تند قابل توجهی دارند، برخلاف سایر گونه‌های شب پره، به طور قابل توجهی خودنمایی می‌کنند.

به نقل از آی‌ای، از بین راه‌های بی‌شماری که گونه‌های موجود در قلمرو حیوانات برای جذب جفت استفاده می‌کنند پرندگان پر‌های رنگارنگی دارند، حشرات موسیقی می‌سازند، زنبور‌ها می‌رقصند، کرم‌های درخشان از نور استفاده می‌کنند، و بادکنک ماهی دایره‌های هندسی در بستر دریا ایجاد می‌کند، هیچ کدام به اندازه آنچه که شب پره بِلا از خود نشان می‌دهد عجیب نیستند.

براساس یک مطالعه جدید، شب‌پره بِلا (Utetheisa ornatrix) ظاهرا به گونه‌ای تکامل یافته است که از سموم گیاه خاصی در دورانی که یک کرم است استفاده می‌کند تا نه تنها از خود و بعدا تخم‌های خود در برابر شکارچیان محافظت کند، بلکه جفت‌های بالقوه را نیز جذب کند.

برگ‌ها و دانه‌های گیاه جغجغه مملو از نوع خاصی از سم با طعم تلخ است که به آلکالوئید‌های پیرولیزیدین معروف است. به طور گسترده علوفه جویان از مصرف جغجغه اجتناب می‌کنند، اما این گیاه منبع غذایی مورد علاقه شب‌پره بِلا است.

این شب پره رنگارنگ نه تنها در برابر این سم که یکی از علل اصلی مرگ و میر ناشی از مسمومیت تصادفی در گاو‌ها است، مصونیت دارد بلکه در واقع می‌تواند این سم را متابولیزه کند و از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

شب پره‌های بِلا در بخش‌های بزرگی از شرق آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و دریای کارائیب یافت می‌شوند و الگو‌های فعالیت روزانه‌ای از خود نشان می‌دهند. بر خلاف بسیاری از گونه‌های شب زنده‌دار که برای پنهان شدن از شکارچیان به تاریکی متکی هستند، پروانه‌های بِلا عمدا حضور خود را به رخ می‌کشند.

آنها با رنگ‌های تند و درخشان مانند رنگ‌های صورتی، مرواریدی، عقیق و فلس‌های زرد گوگردی روی بال‌های خود آراسته شده‌اند و به طور قابل توجهی خودنمایی می‌کنند. آنها به راحتی توجه پرندگان و حشرات گوشتخوار را از دور به خود جلب می‌کنند. هر شکارچی که بخواهد شب پره بِلا را شکار کند، زود متوجه اشتباه خود می‌شود.

آندری سوراکوف (Andrei Sourakov)، یکی از نویسندگان این مطالعه، توضیح می‌دهد: عنکبوت‌های موزی آنها را از تار‌های خود جدا می‌کنند. هنگامی آنها در تار می‌افتند، مایع کف کننده‌ای تولید می‌کنند که طعم بدی دارد و تقریبا به طور کامل از آلکالوئید‌ها ساخته شده است. او همچنین به این نکته اشاره می‌کند که عنکبوت‌ها و پرندگان به عنوان شکارچیان معمول شب‌پره‌ها، هر کاری می‌کنند تا از برخورد با این پروانه سمی جلوگیری کنند.

چگونه شب‌پره‌های بِلا از سم برای جذب جفت استفاده می‌کنند

هنگامی که پروانه‌های ماده بِلا آماده جفت‌گیری می‌شوند، ابری از آلکالوئید‌های هواپخش دار را منتشر می‌کنند که از گیاهانی که به عنوان یک کرم از آنها استفاده می‌کردند، به دست آورده‌اند. شب‌پره‌های نر که جذب این عطر شده‌اند، به ماده می‌رسند و در مراسمی کوتاه و در عین حال پیچیده شرکت می‌کنند.

در طول این مراسم، آنها با ظرافت سر ماده را با دو ساختار کرکی و جمع شونده شبیه به قاصدک لمس می‌کنند. هر رشته از این ساختار‌ها حاوی آلکالوئید‌های پیرولیزیدین است.

اگر شب‌پره ماده آلکالوئید نر را از نظر کمیت و کیفیت کافی بداند، اقدام به جفت‌گیری می‌کند. پس از جفت گیری، نر ترکیبی از آلکالوئید‌های اضافی را به جا می‌گذارد. ماده از این ترکیبات استفاده می‌کند تا تخم‌های حاصل را به سم آغشته کند.

چنین محافظتی از تخم در میان حشرات غیر معمول است. این روش که در ابتدا در سال ۱۹۸۹ مشاهده شد، تنها نمونه شناخته شده شب پره است که از منابع شیمیایی بدن خود برای آغشته کردن تخم‌ها به سم استفاده می‌کند.

این مطالعه در مجله PNAS منتشر شده است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  •  نجات گروگان از مخفیگاه آدم ربایان زباله گرد با تماس شهروند وظیفه شناس
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی