Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@22:40:00 GMT

به خاطر پخش فوتبال در مدارس رسما توبیخ شدم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۲۴۹

به خاطر پخش فوتبال در مدارس رسما توبیخ شدم

صبح روز گذشته، شنبه ۱۷آذر، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیستمین سالگرد آغاز به کار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این رسانه حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. بخشی از اظهارات وزیر ، حاکی از آن بود که شادی دانش‌آموزان و ایجاد حس شادمانی در فضاهای آموزشی همیشه باب میل همه نیست و لبخند به لب نمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  روایت سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، از توبیخ شدنش به دلیل صدور دستور نمایش دور رفت فینال جام باشگاه‌های آْسیا در مدارس، خیلی رک و راست خبر می‌دهد که حتی تلاش برای نشاط و شادمانی در مدارس می‌تواند هزینه‌ساز باشد. این توبیخ نشان می‌دهد که هنوز برخی‌ها مثل چندین دهه قبل، از مدرسه و تخته سیاه، چوب ناظم را می‌شناسند و سرمای صف اول صبح را به یاد دارند. گویی برای آن‌ها هنوز مدرسه نمی‌تواند مامنی باشد از شادمانی برای کودکان و تمرین شادی جمعی با محوریت مسابقات ورزشی و البته همه این‌ها روایت‌گر دشواریِ انجام کار درست برای نسلی است که قرار است آینده این مرز و بوم را بسازند.   به نوشته خبرگزاری پانا، بطحایی در این ویدئو می‌گوید وقتی بخشنامه اجازه پخش فوتبال در صورت وجود امکانات لازم در مدارس را امضا می‌کرد، اصلا تصور نمی‌کرده با این موج بزرگ و مثبت مواجه شود و این پیشنهاد این گونه مورد استقبال قرار بگیرد. وی با بیان اینکه بخاطر صدور این بخشنامه توبیخ رسمی شده است،‌افزود: «با کمک شما رسانه‌ها باید این فضا را عوض کنیم. ااینکه دانش‌آموز فرق هذلولی و سهمی را باید بداند،‌به وزیر آموزش و پرورش ربط پیدا نمی‌کند؛ این کار دانشگاه است؛ ما باید زندگی‌کردن را به دانش‌آموزان یاد بدهیم.»           

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ابراز شادمانی اد شیرن در اینستاگرام پس از صعود ایپسویچ تاون به لیگ برتر
  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند