Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا ، آیین گشایش این جشنواره طبق روال سال‌های گذشته و به شکلی نمادین، با حضور جمعی از بزرگان سینمای مستند، دبیر و مسئولان اجرایی جشنواره، مستندسازان، میهمانان خارجی، خبرنگاران و عموم علاقمندان، در طبقه ششم پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود تا استاد حسین ترابی کیک افتتاح دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را برش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پس از آن جشنواره رسماً با نمایش نسخه‌ی کامل و بازسازی شده‌ی «برای آزادی» در سالن شماره ٥ پردیس سینمایی چارسو افتتاح شده و استاد ترابی هم دقایقی روی سن، با تماشاگران صحبت خواهد کرد.   این آیین گشایش، ساده، صمیمی و به دور از تشریفات معمول افتتاحیه‌ی جشنواره‌ها برگزار می‌شود که طی چند سال اخیر، سنت سینماحقیقت شده است.   *مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱٨ تا ۲٥ آذرماه ۱۳۹٧، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می‌کند.

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما افتتاحیه حقیقت جشنوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مستند، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.
«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ برگزاری جشنواره فجر معماری از امسال
  • پردیس آسمانه هنر ایران افتتاح می‌شود/ جشنواره فجر معماری امسال برگزار می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • سالن‌های جدید سینما آزادی همچنان خارج از مدار؛ افتتاح صوری یا ظرفیت واقعی؟