Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@19:46:17 GMT

واکنش وزیر خارجه بحرین به تصمیم سیاسی قطر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۲۶۸

واکنش وزیر خارجه بحرین به تصمیم سیاسی قطر

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از بی بی سی، بعد از چندین روز گمانه‌زنی درباره شرکت یا عدم شرکت امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که وزیر مشاور در امور خارجه این کشور در این نشست شرکت خواهد کرد.

احمد المریخی مدیر روابط عمومی وزارت خارجه قطر در توییتر نوشت که سلطان المریخی، وزیر مشاور در امور خارجه این کشور به عنوان سرپرست هیات نمایندگی قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس، وارد ریاض شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه (۱۸ آذر) در ریاض ، پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود.

به رغم اختلافات قطر با عربستان و امارات، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، برای شرکت در این نشست به ریاض دعوت شده بود.

عدم حضور امیر قطر در ریاض با واکنش فوری شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین روبه‌رو شد که در توییتی، تصمیم قطری‌ها را برای فرستادن وزیر خارجه به جای امیر، به باد انتقاد گرفت.

وزیر خارجه بحرین در توییتی نوشت که امیر قطر می‌بایست "خواسته‌های منصفانه" را می‌پذیرفت و در نشست شرکت می‌کرد.

او پیش از آغاز نشست نیز از قطری‌ها انتقاد کرده بود و گفته بود که این کشور "همه پل‌های پشت سرش" را خراب کرده است.

شورای همکاری خلیج فارس حدود دو سال بعد از انقلاب اسلامی در ایران و با حضور کشورهای عربستان، امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان تاسیس شد.

این شورا در دو سال اخیر تحت تاثیر بحران دیپلماتیک قطر قرار گرفته است. قطر از سوی عربستان و امارات متهم شده که از تروریسم حمایت می‌کند و برخلاف سیاست کلی ریاض با ایران ارتباط نزدیکی دارد. قطر اتهام حمایت از تروریسم را رد کرده است.

در شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای کویت و عمان خود را از بحران قطر دور نگاه داشته‌اند و با این کشور روابط عادی دارند. اما عربستان، بحرین و امارات با قطر قطع رابطه کرده‌اند.

عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، پیش از آغاز این نشست گفت که رابطه کشورهای عضو این شورا با ایران، از جمله موضوعات این نشست خواهد بود.

عربستان به همراه متحدینش، بحرین و امارات، ایران را متهم می‌کند که با تحریک شیعیان در این کشورهای جنوبی خلیج فارس در تلاش است تا این کشورها را بی‌ثبات کند. ایران این اتهام را رد کرده است.

در مقابل کویت و عمان به دنبال عادی‌سازی روابط با ایران هستند. کویت همچنین در تلاش بوده تا در جریان اختلافات قطر نیز میانجیگری کند.

نشست سالانه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در حالی به میزبانی ریاض برگزار می‌شود که عربستان در هفته‌های اخیر با بحران کم‌سابقه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار در کنسولگری این کشور در استانبول روبه‌رو بوده است.

در کنار مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور که از او به عنوان حاکم دوفاکتوی کشور نام برده می‌شود، متهم هستند که به شکل مستقیم در این قتل دست داشته‌اند. دربار سعودی هرگونه اطلاع محمد بن سلمان از قتل را تکذیب کرده است. اما به گزارش رسانه‌های آمریکایی، سازمان سی آی ای به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهند او از قتل اطلاع داشته است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر قطر عربستان بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر: تغییر حق مالک جدید است

مدیرعامل استقلال را تاریخ ماندگاری برای این باشگاه خواند و در واکنش به واگذاری سرخابی‌ها گفت: امیدوارم ترکیب این دو برند با دو نام مقدس از جمله استقلال و خلیج فارس، یک اتفاق بزرگ را رقم بزند.

به گزارش مشرق، آئین واگذاری مالکیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی سازی، «رضا درویش» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، «علی خطیر» مدیرعامل استقلال، «مهدی محمدنبی» نایب رئیس فدراسیون فوتبال و «مصطفی زارعی» رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور دارند.

اواخر فروردین سال ۱۴۰۳، سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح روز دوشنبه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

علی خطیر مدیرعامل استقلال در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از واگذاری این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: بعد از قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۰، امروز این بزرگ‌ترین اتفاق برای استقلال بعد از انقلاب اسلامی بود. از بدنه دولت، شخص آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و همه عزیزانی که این اتفاق را رقم زدند تشکر می‌کنم که بعد از این همه انتظار و مشکلی که این دو باشگاه کشیدند، دست به چنین اقدامی زدند.

خطیر گفت: از علی عسگری مدیرعامل هیدینگ خلیج فارس تشکر می‌کنم که پیشنهاد خرید باشگاه را به زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس داد و امروز این قرارداد نهایی شد. امیدوار ترکیب این دو برند با دو نام مقدس از جمله استقلال و خلیج فارس، یک اتفاق بزرگ را در جهت توسعه و پیشرفت و شکوفایی باشگاه استقلال رقم بزند. بسیار خوشحالم که این واگذاری در دوره مدیریت من اتفاق افتاد و مطمئنم که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تاریخ باشگاه استقلال به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: وقتی یک سهامدار جدید وارد یک مجموعه می‌شود، ترمیم حق طبیعی آن است تا بتواند برمبنای علایق و اهدافی که دنبال می‌کند با افراد جدید کار کنند. یکی از این موارد تغییر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل است و این حق هلدینگ بزرگ خلیج فارس است و صادقانه می‌گویم که چه باشم و چه نباشم، از این اتفاق بسیار خوشحالم چون اثرات این روز بزرگ در آینده مشخص خواهد شد.

خطیر درخصوص درآمدهای این باشگاه هم گفت: باید منتظر بمانیم تا بینیم دوستان‌مان در هلدینگ خلیج فارس چه برنامه‌ایی برای اداره این باشگاه دارند و مطمئنا هواداران اخبار خوبی در این خصوص خواهند شنید. زیاد عجول نباشید تا انشاالله سایر مسائل حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ضمانت می‌دهید که دیگر استقلال دچار مشکلات مالی نخواهد شد، گفت: من نباید این ضمانت را بدهم. اما تمام این اتفاقات رقم خورد که مشکلات حل شود. خواهش می‌کنم مثبت نگاه کنیم و به وارد حواشی نشویم. برخی دنبال هیجان هستند. هیجانات را کنترل کنید تا هواداران از این روز بزرگ لذت ببرند.

دیگر خبرها

  • خطیر: تغییر حق مالک جدید است
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟