Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، گودرزی قائم مقام ستاد اربعین کشور و مسئول کمیته اسکان زائران در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از خادمان زائران امام حسین(ع) گفت: موکب سنگرسازان بی سنگر از سال ۹۵ شروع به فعالیت کرد و از سال ۹۶ در کربلا حضور پیدا کرد و امسال هم در کربلا و هم در نجف خدمات قابل تقدیری به زائران ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در مرز شیب و چذابه، جهاد نصر خدمات قابل توجهی به زائران ارائه کرد.

به گفته گودرزی اربعین امروز به یک بحث راهبردی و فرهنگی تبدیل شده که هم باعث ارتباط دو ملت مسلمان ایران و عراق شده و هم باعث ایجاد امنیت در کشورهای منطقه و ایجاد ارتباط بین ملت‌ها شده است.

به گفته معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات این اتحاد بین ملت‌ها که به برکت راهپیمایی عظیم اربعین ایجاد شده، هم به نفع ملت ایران و هم عراق و هم به نفع جهان تشیع است.

وی افزود: حضور گسترده شیعیان در راهپیمایی بی‌نظیر اربعین در دنیا که به بزرگ‌ترین راهپیمایی و تجمع صلح‌آمیز دنیا تبدیل شده، باعث ایجاد وحدت می‌شود.

به گفته گودرزی اگر در دنیا تجمع بزرگی صورت گیرد، دارای مشکلات و درگیری‌هایی است اما در راهپیمایی عظیم اربعین بین ملت‌ها صلح و برادری و خیرخواهی ایجاد می‌شود که بسیار با ارزش است و برای خادمان زائران اباعبدالله این افتخار وجود دارد که به عنوان خادم امام حسین(ع) معرفی شوند.

گودرزی تأکید کرد: همبستگی بین دو ملت ایران و عراق و سایر ملت‌ها باعث شده برخی از خانواده‌های عراقی با موکب‌داران و زائران امام حسین(ع) رفت و آمد پیدا می‌کنند و تبادل فرهنگی صورت می‌گیرد. 

به گفته وی وحدت ایجادشده در راهپیمایی اربعین برای آینده جهان اسلام و تشیع و دو ملت ایران و عراق بسیار مهم است. 

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: امسال در مجموع دو میلیون زائر از ایران در اربعین به عراق اعزام شدند که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با ملیت ایرانی و حدود ۲۰۰ هزار نفر از کشورهای همسایه خارجی و از مسیر ایران به کشور عراق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین از شهرهای جنوبی عراق از بندر بصره گرفته تا شهرهای شیعه‌نشین اکثر مردم در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، گفت: طبق برآوردهای کشور میزبان تا آمار ۲۰ میلیون نفر نیز در راهپیمایی اربعین اعلام شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کسی لیاقت شغل بزرگ و مقدس معلمی را ندارد

ماموستا سراج الدین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تبریک روز معلم اظهار داشت: معلمی در دین مبین اسلام شغل مقدسی است و همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود، معلمی شغل انبیا و پیشه پیامبران الهی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، معلوم می‌شود که معلمی شغل بسیار بزرگی است و هر کسی لیاقت آن را ندارد و خداوند متعال نیز این شغل را نصیب کسانی می‌کند که لیاقت تعلیم و تربیت جامعه را داشته باشند.

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه گفت: معلمی قداست و عظمت دارد و وظیفه بسیار بزرگی است که خدا بر دوش کسانی که خود مصلحت می‌دانند محول کرده و اشخاصی همچون آیت الله شهید مطهری، دکتر بهشتی و شهید مفتح و جزو معلمان بشری بوده و از سوی ذیگر نیز نخستین معلم بشری، خداوند متعال بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر کسی لیاقت شغل بزرگ و مقدس معلمی را ندارد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • تصویر روز ناسا: کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود