Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سومین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در شهر آفتاب برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، محمد رئوف قادری مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 22 آذر ماه برگزار می شود اظهارداشت: تاکنون 77 کشور و 611 تاجر و بازرگان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 20 هیأت عالی رتبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به استقبال خوب کشورهای مختلف از این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه با حضور شرکت های خارجی و گروه های داخلی در 20 گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، فرش، چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی، ساختمان و صنایع فنی مهندسی و معدن و پتروشیمی برگزار می شود.
قادری در ادامه با بیان اینکه تحریم های اقتصادی بهترین فرصت برای توسعه صادرات کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت قیمت های ریالی و ارزی و نیاز بازار هدف به کالاهای ایرانی می توان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه گاهی تحریم می تواند به رونق اقتصادی کمک کند یادآور شد: در شرایط تحریم صادرات 25 درصد افزایش یافت.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی های ایران به جهان و استفاده از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات کشور عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی های تدوین شده برای شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف احداث این مجموعه انتقال نمایشگاه های پرمخاطب از داخل به خارج از شهر به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.
قادری یادآور شد: همچنین به منظور اصلاح نقشه این مجموعه ساخت و ساز جاذبه های جدیدی مانند شهربازی و پیست دوچرخه سواری در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست بلکه پایتخت اقتصادی نیز به شمار می رود خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در حاشیه کشور ایجاد شد اما احداث این مناطق آثاری برای داخل کشور به دنبال نداشت زیرا تصمیمات کلان اقتصادی در این مناطق گرفته نمی شود.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نداشتن منطقه آزاد تجاری را یکی از چالش های تهران عنوان کرد که باید برای آن برنامه ریزی شود.
مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب سال 95 همزمان با بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح شد.
این مجموعه در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) واقع شده است.
مجموعه شهرآفتاب دارای یک ورودی شرقی از بزرگراه تهران- قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.
شهرآفتاب با هدف برگزاری نمایشگاههای ملی و بین المللی با توجه به ایجاد مشکلات ترافیکی در زمان برگزاری نمایشگاه در داخل شهر تهران احداث شده است.

تهرام/9353//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه شهرآفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ، آیین افتتاح رسمی این دوره از نمایشگاه از ساعت ۱۵ چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

در این آیین محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی کشور و اصحاب صنعت نشر ایران حضور دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903939

دیگر خبرها

  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند