Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سومین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از 22 تا 25 آذرماه جاری با حضور 77 کشور در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب واقع در جنوب پایتخت برگزار می شود.

به گزارش ایرنا مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون 77 کشور و 611 بازرگان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد 20 هیأت، عالی رتبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد رئوف قادری با اشاره به استقبال خوب کشورهای مختلف از این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه با حضور شرکت های خارجی و گروه های داخلی در 20 گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، فرش، چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، تجهیزات پزشکی، ساختمان و صنایع فنی مهندسی و معدن و پتروشیمی برگزار می شود.
قادری در ادامه با بیان اینکه تحریم های اقتصادی بهترین فرصت برای توسعه صادرات کشور است خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت قیمت های ریالی و ارزی و نیاز بازار هدف به کالاهای ایرانی می توان از این فرصت بخوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه گاهی تحریم می تواند به رونق اقتصادی کمک کند یادآورشد: برپایه آمارها در شرایط تحریم صادرات 25 درصد افزایش یافت.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی های ایران به جهان و استفاده از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات کشور عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای تدوین شده برای شهرآفتاب اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف احداث این مجموعه انتقال نمایشگاه های پرمخاطب از داخل به خارج از شهر به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.
قادری یادآورشد: همچنین به منظور اصلاح نقشه این مجموعه ساخت و ساز جاذبه های جدیدی مانند شهربازی و پیست دوچرخه سواری در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تهران تنها پایتخت سیاسی کشور نیست بلکه پایتخت اقتصادی نیز به شمار می رود خاطرنشان کرد: با وجود آنکه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در حاشیه های کشور ایجاد شده اما احداث این مناطق آثاری برای داخل کشور به دنبال نداشت زیرا تصمیم های کلان اقتصادی در این مناطق گرفته نمی شود.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب نداشتن منطقه آزاد تجاری را یکی از چالش های تهران عنوان کرد که باید برای آن برنامه ریزی شود.
مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهرآفتاب که سال 95 همزمان با بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح شد در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) قراردارد.
تهرام/9353//1348/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه شهرآفتاب توانمندي صادراتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو