Web Analytics Made Easy - Statcounter

علائمی چون؛ به سختی راه رفتن، عدم کنترل حرکت دست ها، کبودی در ران ها، نشانه های قرمز و خراشیدگی در ناحیه گردن و صورت حاکی از شکنجه ی زنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ hrw با تأکید بر اینکه عربستان سعودی باید اجازه دسترسی به فعالان زن بازداشت شده را بدهد، نوشت، عربستان سعودی باید بلافاصله به ناظران مستقل بین المللی اجازه دسترسی به فعالان زن حقوق بشر بازداشت شده از ماه مه سال 2018 تاکنون را بدهد تا اطمینان حاصل شود که آنها در امنیت و سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در 23 نوامبر، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی مدارک منتشر شده از سوی سازمان های دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل مبنی بر شکنجه، آزار جنسی و تجاوز به حداقل سه تن از بازداشت شدگان را رد کرد.   در روز 28 نوامبر، سازمان دیده بان حقوق بشر گزارشی از سوی منبعی آگاه مبنی بر شکنجه 4 زن فعال دریافت کرد. منابع گفتند که شکنجه فعالان زن عربستان سعودی ممکن است ادامه یابد. عربستان سعودی باید تحقیقی فوری و مطمئن در مورد اتهامات تجاوز به بازداشت شدگان صورت دهد. افرادی که در این کار دخیل بودند نیز باید پاسخگوی شکنجه و بدرفتاری با فعالان بازداشتی باشند.   مایکل پیج، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: "دروغ های استوارِ عربستان سعودی در مورد نقش مقامات ارشد در قتل جمال خاشقچی به این معنی است که انکار شکنجه فعالان زن از سوی دولت انجام شده است. جز اینکه ناظران مستقل قادر به تأیید سلامت زنان فعال هستند، دلیلی برای باور رفتار ظالمانه ی غیر قابل وصف مقامات سعودی وجود دارد."   منابع از اینکه اتهامات شکنجه، عمومی شود و آنها و زنان از مجازات رنج ببرند، نگران بودند. رسانه هایی چون؛ واشنگتن‌پست و وال‌استریت‌ژورنال، اتهامات مربوط به شکنجه را گزارش کردند.   مقامات سعودی همچنین باید اجازه دهند تا زنان بازداشت شده به وکیل و اعضای خانواده دسترسی داشته باشند و تمام کسانی را که تنها به خاطر حمایت صلح آمیز از اصلاحات زندانی شده اند، آزاد کنند.   منبع جدیدی نشان می دهد که مقامات، چهار فعال را با شوک الکتریکی، بستن آنها به تخت فولادی و شلاق زدنشان با عقال (ریسمانی را که مرد عرب روی پارچه‌ ی سر خویش می ‌گذارد) شکنجه کردند. این منبع افزود که چهارمین زن فعال مورد آزار جنسی نیز قرار گرفت.   تمام فعالان زن در زندان ذهبان در شمال جده هستند، اما منابع بسیاری اعلام کردند که این شکنجه ها در محل بازداشت غیر رسمی که آنها "هتل" نامیده اند، قبل از انتقال زنان به ذهبان در ماه آگوست صورت گرفته است. منبع جدید نشان داد که زنان برای شکنجه به یک اتاق به نام "مهمانسرای افسر" می روند، اما محل این اتاق مشخص نیست.   به گفته منابع، علائمی چون؛ به سختی راه رفتن، عدم کنترل حرکت دست ها، کبودی در ران ها، نشانه های قرمز و خراشیدگی در ناحیه گردن و صورت حاکی از شکنجه ی زنان است.     معصومه میرحسینی   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان

به گزارش ورزش سه، فوتبال عربستان از نیم فصل گذشته و پس از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر، شاهد حضور ستارگان بزرگی بوده است و حالا در شرایطی که لیگ روشن عربستان هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف از آغاز مذاکرات مسئولان باشگاه‌های این کشور با ستارگان فوتبال در‌ جهان خبر می‌دهند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: مسئولان فوتبال عربستان سعودی در ماه‌های گذشته ملاقات‌هایی با مسئولان باشگاه‌های انگلیسی داشتنه‌اند تا خود را برای نقل و انتقالات تابستانی آماده کنند. اکثر باشگاه‌های لیگ عربستان در حال آماده شدن برای بالا بردن کیفیت تیم خود با جذب بازیکنان بهتر هستند.

این روزنامه توضیح داد که کاسمیرو، بازیکن برزیلی منچستریونایتد، در صدر فهرست بازیکنان مدنظر لیگ عربستان قرار دارد و یکی از باشگاه‌ها برای مذاکره و عقد قرارداد با این بازیکن چراغ سبز دریافت کرده است.

از طرفی جان مورتاگ، مدیر ورزشی سابق منچستریونایتد، در پایان ژانویه گذشته برای مذاکره با مقامات به عربستان سعودی آمد، چراکه این باشگاه چندین بازیکن را برای فروش پیشنهاد داده که در راس آنها کاسمیر قرار دارد.

الشرق الاوسط افزود: مایکل ایمنالو، مدیر ورزشی لیگ عربستان، به دلیل رابطه‌ای که با مدیربرنامه این بازیکن دارد، نقش مهمی در تنظیم این قرارداد ایفا خواهد کرد.

روزنامه تلگراف انگلیس نیز تأیید کرد که تاد بولی، رئیس باشگاه چلسی ماه گذشته به عربستان سعودی سفر کرده و احتمالاً در آنجا با مدیر ورزشی لیگ عربستان دیدار کرده است. این روزنامه توضیح داد که اگر همه چیز با روال عادی پیش برود، انتقال لوکاکو جزو اولین قراردادهای آینده لیگ عربستان خواهد بود، زیرا آبی‌ها از فروش مهاجم بلژیکی بدشان نمی‌آید.

روزنامه انگلیسی اتلتیک نیز به دیدار ادو گاسپار، مدیر ورزشی آرسنال و جیسون اتوئو، دستیارش با مقامات عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که دیدار بر روی آشنایی با یکدیگر به منظور گفتگو درباره بازیکنان و قراردادهای احتمالی متمرکز بوده است.

نکته قابل توجه این است که رسانه‌های انگلیسی، انتقال توماس پارتی، بازیکن آرسنال را به انتقال به لیگ عربستان در تابستان آینده محتمل دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند باشگاه‌های الاتحاد و النصر خواهان جذب هافبک غنایی هستند.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند