Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ در اولین جشنواره گل و گیاه که در حریم منطقه۲۲  و با حضور مدیران شهری و دولتی برگزار شد ،طی سخنانی گفت: در حریم منطقه۲۲ پتانسیل های بالقوه ای وجود دارد که با برگزاری اینگونه جشنواره ها میتوانیم باعث رونق کارآفرینی در روستاها شویم.

 

شهردار منطقه۲۲ با قدردانی از همراهی اهالی روستا،دهیاری های واقع در حریم منطقه و فرمانداری تهران، بیان اینکه مدیریت شهری منطقه۲۲ تمام ظرفیت های منطقه و حریم منطقه را بررسی کرده و به شناخت رسیده است، افزود: بدنبال توسعه فرهنگی،اقتصادی و گردشگری به وسیله سرمایه گذاران بخش خصوصی و شهروندان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوذرپور با بیان اینکه سایر شهروندان مناطق دیگر شهر تهران را به گردشگری در حریم منطقه۲۲ دعوت می کنیم، اظهار داشت: با حضور در روستاها، فرهنگ خالص ایرانی  واسلامی به شهروندان منعکس و منتقل می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید از ظرفیتهای اقتصادی و کشاورزی روستا های حریم تهران استفاده کنیم گفت: مجموعه دستگاه های دولتی در کنار شهرداری قرار بگیرند و برای ایجاد درآمدهای پایدار روستاییان کمک کنند.

 

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه پیمانکاران فضای سبز منطقه را مکلف به حمایت از محصولات گل و گیاه روستا های حریم منطقه می کنیم، افزود: مجموعه ای از گل و گیاه به مساحت ۱۸هکتار   در بوستان جنگلی چیتگر در نوروز ۹۸ به بهره برداری می رسد که انشاالله این فضا را برای عرضه محصولات گل و گیاه روستاییان حریم منطقه ۲۲ قرار خواهیم داد.

نوذرپور با بیان اینکه دولت و مدیریت شهری به دنبال حل مشکلات روستاییان در چارچوب قانون هستند، ادامه داد: ما استخدام شده ایم که به شما خدمت کنیم و بر اساس قانون تمام تلاش خود را  برای توسعه روستاهای واقع در حریم انجام می دهیم.البته انتظار داریم قانون که مصوب مجلس شورای اسلامی است و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است محترم شمرده شود.

وی با بیان اینکه به دنبال برند سازی اقتصادی و گردشگری در‌ منطقه و حریم منطقه۲۲ هستیم، اظهارداشت: این برندسازی ها باعث ایجاد مشاغل پایدار برای مردم و ارتقاء فضاهای گردشگری می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه های دولتی شهرداری کشاورزی مجلس شورای اسلامی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران

سید محمد موسوی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تعیین تکلیف یک هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با تلاش همکاران ما در واحد حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی، ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی پارسال در استان برق‌دار شدند و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

او با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است، افزود: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان طی سال گذشته اقدامات متعددی توسط همکاران ما در مدیریت منابع آب شهرستان‌ها انجام شد که نصب ۱۶۲ کنتور حجمی یکی از این اقدامات است.

موسوی گفت: یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی پارسال توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد. ۱۹۱ چاه دارای مجوز حفر نیز در مازندران تعیین تکلیف شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها، گفت: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست و قطعا تدابیر و ضوابطی در این زمینه لحاظ شده است. به همین منظور نیز پارسال به استناد آمار‌های ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.

موسوی افزود: در همین زمینه طی سال گذشته جلوگیری از اضافه برداشت در ۲۳۹ چاه صورت گرفت که به پیشگیری از برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع آبی زیرزمینی استان شد. ۴۲ مورد پیشگیری از حفاری غیرمجاز هم در استان داشتیم.

او گفت: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که اسفند پارسال به منظور رفع مشکل کشاورزان منطقه پیش از آغاز فصل کشت به صورت ویژه این موضوع در دستور کار قرار گرفت و بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • افتتاح ۲۷ پروژه در منطقه ۲ همزمان با یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار
  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت