Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سید رضا تقوی دامغانی امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین امام حسین(ع) در وزارت جهاد کشاورزی و تقدیر از دست اندر کاران موکب سنگرسازان بی سنگر حسینی گفت: عشقی که در میان خادمان زائران وجود دارد و بدون هیچ چشم داشتی به زائران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، می‌تواند الگوی مناسبی برای مدیران کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همان گونه که بر اساس روایات، در بهشت هیچ گونه اختلافی نیست، در راهپیمایی اربعین هم هیچ کس گلایه نداشت و همه می‌خواستند در حد توان به دیگران کمک کنند و در این اجتماع همه با هم مهربان بودند و این الگوی مناسبی برای مسئولان کشور اسلامی است که در خدمت‌گزاری به مردم با عشق و علاقه کار کنند. 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: گرچه آمار کل زائران اربعین امام حسین(ع) ارقامی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر اعلام شده، حتی اگر ۱۰ میلیون نفر را هم در نظر بگیریم، اگر این تجمع بزرگ در غیر از اربعین باشد، مشکلات و اختلافات زیادی ایجاد می‌شود، اما در راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) که بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین تجمع و راهپیمایی انسانی در جهان است، چون همه با عشق و علاقه حضور پیدا می‌کنند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود. 

به گفته تقوی اگر مشکلاتی در پیاده‌روی وجود دارد، از خود زائران نیست بلکه گاهی مدیریت‌ها باید درست شود؛ مثل امسال که مشکل ارز و تأمین ارز مسافرتی وجود داشت که عده‌ای از زائران گلایه داشتند چرا با سیاست نادرست دولت عده‌ای ما را تحقیر می‌کنند؟ 

وی گفت: این مدیریت‌ها باید اصلاح شود تا مشکل ایجاد نشود وگرنه خود زائران هیچ مشکلی ندارند و همه با هم مهربان بودند. 

به گفته نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مسیر ۸۰ کیلومتری بین نجف اشرف و کربلای معلا که با حدود ۱۴۵۰ عمود یا ستون علامت‌گذاری شده، زائران به صورت پیاده حرکت می‌کنند و این راهپیمایی اربعین یک کار اعتقادی والا است که شیعیان عراق هم واقعا سنگ تمام گذاشتند، به گونه‌ای که برخی از آنها برای پذیرایی از زائران حتی ماشین خود را فروخته تا بتوانند به زائران امام حسین(ع) خدمت کنند و این ایثارگری به وسیله هیچ دوربینی و یا هیچ قلمی نمی‌تواند ثبت شود. 

تقوی دامغانی با بیان اینکه اجتماع اربعین حسینی از یک اعتقاد عمیق به امام حسین(ع) سرچشمه گرفته است، گفت: اگر مدیران و دست اندر کاران اعتقاد خود را قوی کنند، خیلی از مشکلات حل می‌شود و در جامعه پدیده‌هایی مانند احتکار، اسراف، بی‌مهری، شایعه‌پراکنی و دروغ نخواهد بود. 

وی تأکید کرد: بنده خودم در راهپیمایی اربعین جوانی را دیدم که پایش ورم کرده و آبله زده بود و عده‌ای نوجوان عراقی او را ماساژ می‌دادند تا خستگی راه از تنش در رود و حتی یک برادر عراقی می‌گفت ما یک سال بخشی از درآمد خود را پس انداز می‌کنیم تا بتونیم در ایام اربعین به زوار امام حسین(ع) خدمت کنیم و آن وقت این کار را مقایسه کنید با اینکه عده‌ای سودجو در مرز مهران وقتی زائران برمی‌گردند، به آنها می‌گویند برای کرایه هر نفر تا تهران ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌گیریم. یا برف سنگین پارسال که در تهران بارید، برخی از سودجویان راننده تاکسی از فرودگاه امام(ره) تا تهران کرایه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی می‌گرفتند.

حجت الاسلام تقوی دامغانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به مجرد اینکه رئیس جمهور بی ادب آمریکا اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، عده‌ای به فروشگاه‌های مواد غذایی هجوم برده و قفسه‌های مواد غذایی را خالی کردند که برخی از این اقلام در خانه‌های آنها فاسد شد، اما عده‌ای برعکس زمانی که بر اثر حمله اتمی آمریکا به ژاپن، نیروگاه‌ها برق نداشتند، عده‌ای داوطلب شدند که آنها را به عنوان سوخت نیروگاه در کوره بسوزانند تا مردم کشورشان برق داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه عده‌ای ناآگاه در داخل کشور شایعه کرده بودند دلیل اینکه گوجه فرنگی گران شد این بوده که دولت گوجه‌ها را برای اربعین به عراق ارسال کرده است اما در همان زمان پوشک بچه هم گران شد، آیا آن هم برای اربعین ارسال کرده بودند؟ متأسفانه عده‌ای اگر ارز مملکت برای عیاشی معدود افرادی در آنتالیا هزینه شود آن را نمی‌بینند، اما کسانی که با پول خودشان و با عشق به امام حسین(ع) به اربعین می‌روند، آن وقت عده‌ای شایعه پراکنی می‌کنند که این راهپیمایی باعث گرانی برخی اقلام شده است.

به گفته تقوی دامغانی عشق به امام حسین(ع) مقدس است و این عشق باعث تجمع افراد در اربعین امام حسین(ع) می‌شود همان گونه که در روایات آمده است؛ هل الدین الا الحب، دین به غیر از محبت اهل بیت(ع) نیست و این افراد با تمام وجود و با عشق به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اربعین را نماد اقتدار و امنیت ملی ایران و عراق و ایجاد ارتباط بین کشورهای همسایه دانست و گفت: هر چند که امپراتوری رسانه‌ای صهیونیست‌ها واقعه اربعین را منعکس نمی‌کنند، اما این حرکت جهان را پر می‌کند و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند.

به گفته تقوی ۹۰۰۰ پزشکی بدون یک ریال حق مأموریت به صورت داوطلبانه برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در اربعین حاضر شدند، حتی آنها از محل کار خود مرخصی گرفتند.

به گفته تقوی دامغانی، مقام معظم رهبری از راهپیمایی اربعین بسیار خوشحال هستند و این اربعین یک عاشورای دیگری شده است. 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به دست اندر کاران موکب اربعین توصیه کرد از همین الان به فکر باشید جای مناسب‌تر و نزدیک‌تر به حرم برای برپایی موکب سنگرسازان بی سنگر فراهم کنید و حتی اگر بتوانیم یک زائرسرا ایجاد کنیم که کارمندان وزارت جهاد کشاورزی و خانواده‌هایشان گروه گروه برای زیارت امام حسین در طول سال بروند.

وی تأکید کرد: زحمت اصلی را خادمان زائران امام حسین(ع) کشیده‌اند و ما گزارش آن را در جلسات ارائه کرده و به آن افتخار می‌کنیم. 

تقوی دامغانی حدیثی از امام صادق(ع) قرائت کرد که من خرج من منزله یرید زیارت الحسین، ان کان ماشیا،کتب الله بکل خطوه حسنه و محا سیئاته یعنی هر کس به قصد حضرت امام حسین(ع) پیاده از منزلش حرکت کند خداوند برای هر قدم او حسنه‌ای در کارنامه عمل او ثبت کند و سیئه‌ای از آن محو می‌نماید.

بوی بهشت می‌وزد از کربلای تو/ ای کشته‌ای که جان دو عالم فدای تو

دیوانه وار آمده‌ام تا به قتلگاه/ وقتی به استغاثه شنیدم صدای تو

در حیرتم چه شد که نشد آسمان خراب/ وقتی شنید ناله وا غربتای تو

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: امروز برای تقدیر و تشکر از خادمان زائران امام حسین(ع) در موکب سنگرسازان بی سنگر حسینی جمع شده‌ایم و خود امام حسین(ع) باید اجر شما را بدهد و ما نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم.

به گفته تقوی پیاده‌روی برای زیارت امام حسین(ع) از همان زمان امام صادق(ع) رایج بوده است. یا در حدیث دیگری از ابوحمزه ثمالی که می‌گوید؛ سئلت علی ابن الحسین من زیاره الحسین، فقال، زره کل یوم، از امام سجاد در مورد زیارت پدرش پرسیدم، فرمود: هر روز امام حسین(ع) را زیارت کنید. فام لم تقدر، فکل جمعه، یا اگر نشد هر جمعه،فان لم تقدر فکل شهر، یا اگر مقدر نشد، هر ماه امام حسین(ع) را زیارت کنید، فان لم یزره فقد استخف بحق رسول الله، یعنی اگر کسی امام حسین(ع) را هر ماه زیارت نکند، در حق پیامبر(ص) جفا کرده است، البته منظور فقط زیارت حضوری در کربلا نیست، بلکه می تواند در نمازهای واجب سلام بر امام حسین(ع) داشته باشد. 

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: اوایل انقلاب عده‌ای از افراد در مورد مرجع دینی آن زمان مرحوم سید احمد خوانساری که در بازار تهران نماز اقامه می‌کرد، خدمت امام(ره) سوال کردند که چون ایشان کمتر در قضایای انقلاب حضور داشتند، آیا آقای خوانساری عادل است؟ که امام خمینی(ره) ناراحت شده و فرموده بود ما بحث عصمت آقای خوانساری را مطرح می‌کنیم، شما از عدالت ایشان سوال می‌کنید! که در زندگی مرحوم خوانساری آمده است، قبل از نماز حتما یک سلامی به اباعبدالله عرضه می‌داشت. 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: همان گونه که یکی از مؤمنان می‌گفت من از ابتدای تشکیل ستاد نماز جمعه در یک شهر عضو انتظامات هستم و با وجود اینکه در نماز جمعه همیشه حاضر هستم، اما نمی‌توانم نماز جمعه بخوانم که به او گفتم به تعداد افراد حاضر در نماز جمعه برای شما ثواب نوشته می‌شود، حال برای شما خادمان زائران امام حسین(ع) هم که نتوانستید به قدر کافی در زیارت حاضر شوید اما در موکب کربلا خدمت کردید، به تعداد کل زائران که خدمت‌رسانی کرده‌اید ثواب زیارت نوشته می‌شود. 

تقوی دامغانی گفت: من به آقای مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات گفتم شما مشمول دعای یک صاحب نفسی شده‌اید که توفیق پیدا کرده‌اید در خدمت امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) باشید.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از خادمان زائران امام حسین(ع) در موکب سنگرسازان بی سنگر حسینی که در اربعین حسینی خدمت رسانی کرده بودند، با ارائه لوح تقدیر و اهدای قسمتی از تربت امام حسین(ع) تقدیر و نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام تقوی اقامه شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی فیضی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی حرم مطهر رضوی ویژه شب‌های قدر که با حضور مدیران حرم مطهر در دفتر معاونت خدمات زائران برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی با تدابیری که از ماه‌های قبل برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی اندیشیده بود، خوشبختانه ایام گذشته را با برنامه‌ریزی‌های مناسب پشت سر گذاشته و در حال حاضر آماده میزبانی از زائران عزادار در شب‌های قدر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: به دلیل تلاقی دو مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان خوشبختانه شاهد حضور زائران از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور در بارگاه منور رضوی هستیم از همین رو برای مناسبت شب‌های قدر تدابیری اندیشیده شده است تا به نحو مطلوب این مراسم ویژه زائران داخل و خارج کشور برگزار شود.

برگزاری مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان

وی با اشاره به اینکه همزمان ۴ ویژه برنامه را در شب‌های قدر تدارک و پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک مراسم رسمی و جامع داریم که از ساعت ۲۰ الی ۲۴ برگزار می‌شود و همزمان برای زائران عرب و اردو زبان و همچنین ناشنوایان و کم شنوایان که طی سال‌های قبل مورد توجه بوده است، مراسم ویژه شب‌های قدر را در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌کنیم.

فیضی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی مراسم شب‌های قدر در صحن‌های حرم مطهر برگزار می‌شود و در غیر این صورت تمامی رواق‌ها آماده برگزاری مراسم و میزبانی از زائران در این شب‌های عزیز است.

فراخوان خانواده رضوی جهت خدمت رسانی شایسته به زائران

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: طی سال، چند مناسبت ویژه داریم که برای خدمت رسانی به زائران از ظرفیت همه خدام و خانواده بزرگ رضوی استفاده می‌شود یکی از این مناسبت‌ها که فراخوان عمومی برای همه خدام انجام شده، شب‌های قدر است.

وی ادامه داد: در این شب‌ها، ۴۰ هزار نفر از خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی و سایر بخش‌ها (بنیاد کرامت رضوی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و …‌) آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستند تا خدمت شایسته و درخور شأن به مهمانان امام رضا (ع) داشته باشند و زائران بهره کافی را از این شب‌های عزیز ببرند.

کد خبر 6064418

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار خادم حرم امام رضا(ع) آماده خدمت در شب‌های قدر شدند
  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر
  • خدمت‌رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران رضوی
  • خدمت رسانی دندانپزشکان از سراسر کشور به زائران و مجاوران رضوی
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • بهسازی پیاده‌روها و جداره مسجد مقدس جمکران
  • تجلیل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از محفل قرآنی امام‌حسنی‌ها
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • شمیران گردی مسافران نوروزی