Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:55:59 GMT

سهم ۴ درصدی کرمانشاه از تولیدات آبزی پروری کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۷۷۶

سهم ۴ درصدی کرمانشاه از تولیدات آبزی پروری کشور

به گزارش خبرنگار مهر،‌ فرزاد افضلی عصر امروز درجلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: استان کرمانشاه با دارا بودن تعداد ۴۳۳ مزرعه پرورش ماهی، ۳ مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و نیز ۳ مزرعه پرورش ماهی در قفس سهم ۴ درصدی از تولیدات آبزی پروری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۸ مزرعه سردآبی، ۲۱ مزرعه گرمابی و ۴ مزرعه خاویاری در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از تولید ۳۷۰۶ تن ماهی گرمابی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: به این لحاظ رتبه اول در میان استان‌های غیر ساحلی کسب کردیم و در صدد هستیم این میزان تا پایان امسال به۴۰۵۵ تن برسد.

افضلی به رتبه پنجم استان در تولید ماهیان سردابی در میان استان های غیرساحلی کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تولید ما ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن بوده است که امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری به ۱۳ هزار و ۳۷۰ تن برسد.

وی توجه به بازاریابی داخلی با برگزاری نمایشگاه ها را یکی از اهداف شیلات استان دانست و تصریح کرد: در دیماه امسال مرکز عرضه، فروش و طبخ آبزیان با حمایت استاندار و همکاری شهرداری راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از برپایی مرکز عرضه، فروش و طبخ آبزیان خبر داد و افزود: این مرکز در دیماه امسال و با حمایت استاندار و همکاری شهرداری راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: جهت صدور مجوز فعالیت طرح های آبزی پروری در دریاچه سدهای مخزنی جامیشان و زمکان انعقاد هایی در حال انجام است.

افضلی اظهار داشت: در نظر داریم جشنواره آبزیان در نقاط تاریخی و جاذب گردشگری در شهرستانهای مستعد و مرکز استان جهت ایجاد ارتقاء فرهنگ مصرف ماهی و نیز افزایش سرانه مصرف ماهی استان در راستای کاهش بیماری قلبی و عروقی و توجه به بازار داخل و حمایت از تولید کالاهای داخلی برگزار کنیم.

وی افزود: جهت تحقق این مهم لازم است توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین اعتبار شود.

کد خبر 4480558

منبع: مهر

کلیدواژه: پرورش ماهی در قفس شیلات ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است