Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به پیامدهای زیست محیطی انتقال آب دریای خزر، گفت: نباید به بهانه آباد کردن استان سمنان و دیگر استان های در معرض خشکسالی و کم آبی، استان های شمالی را تخریب کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله نیکفر در گفت و گو با خبرنگار 8دی در واکنش به بحث انتقال آب خزر، اظهار کرد: این مسئله نیازمند بحث های کارشناسی شده است و می تواند اثرات زیست محیطی زیادی بروی منطقه بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس آب های جریان شیرین کردن و انتقال آب خزر پیامدهای منفی  زیست محیطی بر روی آبزیان دریای خزر دارد و خسارات و خطراتی را به همراه دارد، گفت: این انتقال تأسیساتی را بوجود خواهد آورد که ایجاد این تأسیسات مشکلاتی رابرای منطقه و طبیعت ایجاد می کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه راه سازی که در جریان این انتقال صورت می گیرد دارد بر روی سیلاب های منطقه تأثیر می گذارد و به ابنیه فنی راه های ما مثل پل ها و تأسیساتی که داریم آسیب می زند و بر روی کشاورزی و جنگل های ما هم اثرگذار است.

 

** دستکاری طبیعت رانش زمین و سیلاب ها را به دنبال خواهد داشت

وی افزود: در این راستا دستکاری هایی در طبیعت ایجاد می شود که رانش زمین و سیلاب ها را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تأکید کرد: نباید به بهانه آباد کردن استان سمنان و دیگر استان های در معرض خشکسالی و کم، آبی استان های شمالی را تخریب کنیم.

وی در ادامه در واکنش به خسارت سیل های اخیر در سیاهکل و لاهیجان، گفت: طی سال های اخیر سیل خسارت زیادی به مردم وارد کرد و انواع بحران ها مانند پیش روی آب دریا و رانش کوه را در منطقه هایی مانند بخش مرکزی لاهیجان و سیاهکل و دیلمان داشتیم.

 

**اقداماتی برای جبران خسارت های سیل انجام نشد

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه اقداماتی برای جبران این خسارت ها صورت نگرفت، تصریح کرد: نگرانی و گله مردم را به مسؤلان رسانده ایم و انتظار داریم اقدامات تأثیرگذاری در این رابطه صورت بگیرد.

نیکفر با بیان اینکه بیش از ۳۰میلیارد تومان خسارت سیل شهریور ۹۶به روستاهای بخش مرکزی  و شهر لاهیجان وارد شد، اظهار کرد: سال ۹۷ هم خساراتی در حد دو تا سه میلیارد تومان در شهرستان سیاهکل و در همین حد هم در لاهیجان وارد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است. 

محمد علی آخوندی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت اظهار داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستانهای خوسف و نهبندان داشتیم. 

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت های جاده‌ای و راه های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است. 

به گفته وی، ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و... بودیم. 

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: خوشبختانه جان این دختربچه نجات یافت. 

آخوندی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه ها خسارت جدی دیدند چرا که بیشتر  روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده اند. 

به گفته وی، در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر هم داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره  در سیلاب گیر افتاده بودند که  با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده اند که  بعد از اتمام بارشها، میزان خسارتها برآورد می شود. 

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله  مزار شاه سلیمان علی(ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، متذکر شد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی تواند تردد کند. 

وی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده‌اند. 

به گفته وی؛ در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم  محور راور مسدود هستند و بقیه راه ها بازگشایی شده اند اما نا ایمن هستند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: بیشترین خسارت سیل به راه ها، ابنیه جاده ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است. 

آخوندی افزود: امروز در قسمت های غربی و شمال استان از جمله شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت. 

وی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و 48 اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند. 

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های سیل‌آسای سراوان به آسفالت معابر
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • خبر خوب هواشناسی؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات