Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@22:19:18 GMT

مدیر جدید شبکه افق منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۸۲۷

با حکم دکتر میرباقری معاون سیما، جلال غفاری به سمت مدیر شبکه افق منصوب شد. ناطقان: به نقل از روابط عمومی سیما، با حکم دکتر میرباقری معاون سیما، دکتر جلال غفاری به سمت مدیر شبکه افق منصوب شد.

در حکم معاون سیما، بر همکاری و مشارکت نیرو‌های مجرب، جوان و با انگیزه و مستعد در تولید برنامه ها، شناسایی ظرفیت ها، استعداد‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی و جذب و به کارگیری آن‌ها و همچنین توانایی کادر سازی حرفه‌ای برای تولید برنامه‌هایی در تراز انقلاب اسلامی در سپهر راهبرد‌های این شبکه تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پرداختن عالمانه، حرفه ای، مستند، باورپذیر و هنرمندانه به روایت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر ماموریت‌های مدیر جدید شبکه افق است.

روشنگری در برابر تحریفات انقلاب، دشمن شناسی و دوست شناسی، تولید فیلم و سریال، پویانمایی، مستند، برنامه‌های گفتگو محور و ترکیبی به خصوص در مناسبت‌ها و داشتن حرف‌هایی نو با طرح و فرم جذاب برای مخاطبان از دیگر موارد مطرح شده در این حکم است.

معاون سیما همچنین از زحمات جواد رمضان نژاد مدیر سابق این شبکه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ شبکه «افق» شبکه‌ای فرهنگی است که در راستای تنوع و تکثر رسانه‌ای و توجه بایسته به تخصصی شدن شبکه‌ها در حوزه تخصصی «انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و سبک زندگی ایرانی ـ. اسلامی» اقدام به تامین، تولید و پخش برنامه‌ها در ساختار‌های مختلف می کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شبکه افق ، مدیر جدید ، انتصاب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شبکه افق مدیر جدید انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه، دو ، یک «آشپز شو»

  برنامه‌ای که درقالب یک جشنواره به معرفی سوغات وغذاهای بومی ومحلی شهرها و استان‌های کشورمان پرداخت. از ویژگی‌های این برنامه طبخ غذاهای محلی در فضای استودیویی تولید برنامه بود.همچنین حضور کارشناس طبخ غذا از همان استان و آموزش پخت غذا بیننده شبکه نسیم را پای تلویزیون نشاند که تا پایان برنامه آن را دنبال کند.‌آشپز شو برنامه‌ای است که با هدف آشنایی بینندگان بافرهنگ غذاهای محلی مناطق مختلف کشور‌مان تولید شد.درواقع این برنامه مسابقه‌ای است که به بهانه آن، شرکت‌کنندگان در مسابقه با پخت غذاهای محلی منطقه خود با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند و به‌نوعی می‌توان گفت که این برنامه در کنار ساختار رقابتی، به معرفی فرهنگ غذاهای محلی مناطق مختلف ایران پرداخت وتلاش کرد برنامه‌ای سرگرم‌کننده و مفید برای اوقات فراغت مخاطبان شبکه نسیم رسانه ملی هم‌باشد.رامین کرم یزدی، تهیه‌کننده برنامه درگپ و گفتی با ما درباره تولید و پخش این برنامه توضیحاتی داد که می‌خوانید. 
   
مسابقه آشپزی ایرانی
آشپزی از آن دست موضوعات جذاب است که هم آثار نمایشی حول محور آن ساخته شده و هم‌پایه مسابقه و برنامه‌های رقابتی قرار‌گرفته است. رامین کرم یزدی، تهیه‌کننده برنامه « آشپز شو‌» شبکه نسیم در خصوص هدف از تولید این برنامه به «جام‌جم» می‌گوید‌: ‌آشپز شو در ابتدا یک ایده و فکر خام بود که طبق نظر جمعی برای پوشش تصویری جشنواره مردمی « آرمان و شهر رمضان » در نظر گرفته شده بود اما همین ایده خام، جرقه‌ای در ذهن‌مان ایجاد کرد که وقتی این جشنواره قرار است به معرفی سوغات و دست‌سازه و غذاهای محلی کشورمان‌(‌ایران‌) بپردازد چرا ما هم یک برنامه هیجانی در قالب مسابقه نداشته باشیم لذا تصمیم براین شد که برنامه‌ای تحت عنوان ‌آشپز شو‌ تولید شود. 
     
هرشب همراه با یک استان 
در این برنامه هر شب غذای یک استان معرفی شد.  کریم یزدی در این باره می‌گوید: برای این‌که این برنامه همراه با جذابیت باشد تصمیم گرفتیم هرشب یک استان‌ یا شهرستان به همراه کارشناس آشپزی آن شهر و استان مهمان برنامه آشپز شو باشند و یک غذا را برای شرکت‌کنندگان برنامه معرفی کنند تا شرکت‌کنندگان در مسابقه آن غذا را در همان محل دکور برنامه که در پارک لاله قرار داشت، طبخ کنند و در واقع هدف اصلی ما در مرحله اول آشنایی ویژه‌تر و پررنگ‌تر فرهنگ غذا در ماه مبارک رمضان و عید نوروز بود و از طرفی هم ایجاد یک فضای شاد در بین حاضران در این برنامه در پارک لاله و بیننده‌های شبکه نسیم که به لطف الهی رقم خورد و بازتاب خوبی داشت. 
   
در ۲۳ قسمت آشپزشو 
تولید برنامه آشپز شو‌ از۲۶‌اسفند ماه۱۴۰۲ آغازشد.این برنامه ۲۳‌قسمت است.آخرین قسمت برنامه ۲۲فروردین۱۴۰۳ ضبط‌ شد. کریم یزدی توضیح می‌دهد: از ویژگی‌های برنامه‌ آشپز شو‌ آشنایی مخاطبان با فرهنگ و آداب و رسوم اقصی نقاط کشورمان است؛ در این برنامه علاوه بر پلاتوهای محتوایی که مجریان آن را ارائه می‌دهند، بیشتر در زمینه شناخت مخاطبان از اسم، تاریخ و آداب و رسوم مختلف شهر مهمان هم تلاش کردیم و شرکت‌کنندگان در فواصل مختلف و مراحل مختلف به طبخ غذا پرداخته و با هم رقابت می‌کردند و از طرفی برای انرژی بیشتر و هیجان مسابقه، بخش بازی چالشی را طراحی کردیم که با حضور شرکت‌کنندگان انجام می‌شد و در امتیاز‌بندی آن گروه تأثیر داشت.  وی می‌افزاید: همچنین در فواصل مختلف برنامه ‌آشپز شو‌ از خوانندگان محلی که مربوط به همان استان مهمان بوده، دعوت کردیم و یکی، دو موزیک ویدئو در همان فضای برنامه ضبط کردیم که به صورت پلی‌بک پخش شده‌اند. 
   
جذابیت با اقوام ایرانی 
تهیه‌کننده برنامه عنوان می‌کند: چون برنامه ما هرشب متعلق به یک استان بود طبیعتا کارشناس آشپزی و خواننده برنامه از همان شهر حضور پیدا می‌کردند اما شرکت‌کنندگان بیشتر به صورت فراخوانی و بعضا از افراد حاضر در پارک لاله تهران بودند که از طریق سامانه پیامکی ما، برای حضور در مسابقه‌ آشپز شو‌ ثبت می‌کردند، همین تنوع شرکت‌کننده باعث شد که ما بعضی شب‌ها چندین اقوام مختلف از ایران را با هم روی صحنه داشته باشیم اعم از لرزبان، ترک زبان، گیلک زبان و ... که این امر جذابیت بیشتری به برنامه‌ آشپز شو‌ می‌داد و فضا را پویا‌تر و شادتر نشان می‌داد. 
   
اهمیت به غذاهای بومی 
این تهیه‌کننده درباره نقطه تمرکز برنامه بیان می‌کند: بیشتر تلاش ما در آشپز شو‌ انتقال فرهنگ و آشنایی بیشتر مردم از غذاهای بومی ایران بود و باید به این نکته هم اشاره کنم که گر چه ما در کنار پرداختن به غذاهای محلی‌ ایران در حوزه کشورهای مسلمان هم موفق شدیم دو برنامه را به کشورهای هندوستان و فلسطین اختصاص دهیم اما در کل هدف برنامه آشپز شو، شناخت بیشتر کشورمان در زمینه‌ای متفاوت و کمتر کار شده غذا و خوراک محلی از دریچه تلویزیون بود که موفق شویم فرهنگ غذا و آداب و رسوم آن را در ایران برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.کرم‌ یزدی همچنین ادامه می‌دهد: سعی کردیم از حوزه آشپزی خیلی دور نباشیم و در امتیازهایی که سرآشپز قرار بود به گروه‌ها اختصاص دهد، استانداردهای اصلی این حیطه را هم رعایت کردیم مثل تمیزی میز کار، رعایت اصول بهداشتی شرکت‌کننده‌ها در حین مسابقه، سرعت عمل، چیدمان نهایی غذا و مزه غذا که به درستی در این برنامه انجام‌شد. ‌

آمادگی تولید فصل‌های بعدی 
کرم یزدی می‌گوید: فصل اول برنامه‌ آشپز شو‌ که روی آنتن شبکه نسیم سیما رفت، مخاطب‌پسند بود و استقبال خوبی از این برنامه شد و چنانچه درخواستی از سوی مدیران شبکه و رسانه ملی مبنی بر تولید فصل‌های بعدی به ما اعلام شود، آمادگی تولید فصل‌های بعدی را هم داریم، چرا که از بازخوردهای مثبتی که از سوی مردم نسبت به این برنامه داشتیم ما را دلگرم و امیدوار کرد تا بتوانیم فصل‌های بعدی‌ آشپز شو‌ را بسازیم.گفتنی است که رامین کرم یزدی به‌عنوان تهیه‌کننده تلویزیونی تولید آثاری چون ‌« ویتأمین خ» و «هاونگ‌» (‌شبکه نسیم‌) و برنامه‌ « مادر کودک» (‌شبکه سلامت سیما) را در کارنامه هنری خود دارد. 

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان