Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@17:32:51 GMT

کاهش سرعت نابودی یخ‌های قطبی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۲۸۶۳

کاهش سرعت نابودی یخ‌های قطبی

خبرگزاری میزان- محققان ناسا دریافتند که افزایش سرعت رشد یخ در اقیانوس منجمد شمالی در فصل زمستان موجب کندی روند نابودی پوشش یخ در این اقیانوس شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، از آنجا که سرعت افزایش دمای قطب دو برابر افزایش دمای سایر مناطق زمین است، پوشش یخی که سطح اقیانوس منجمد شمالی و دریا‌های اطراف را پوشانده است، در طول سه دهه گذشته نازک‌تر شده و از وسعت آن کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون وسعت این پوشش یخی در پایان فصل تابستان تقریبا نصف وسعتی است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی داشته است.
تحقیقات اخیر ناسا نشان می‌دهد از سال ۱۹۵۸ میلادی تا کنون پوشش یخی دریای قطب به طور متوسط دوسوم از ضخامت خود را از دست داده و اکنون ۷۰ درصد از این پوشش یخی را یخ‌های فصلی تشکیل می‌دهند.


اما با وجود این که پوشش یخی دریای قطب با سرعتی بیش از گذشته در حال از بین رفتن است، در طول فصل زمستان با سرعتی بیشتر بر ضخامت آن افزوده می‌شود. به اعتقاد محققان این افزایش سرعت رشد یخ‌ها در طول چند دهه آینده ادامه خواهد داشت.


البته این افزایش سرعت رشد یخ‌ها به معنای ترمیم پوشش یخی نیست؛ بلکه نابود شدن آن را به تاخیر می‌اندازد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Geophysical Research Letters منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یخ های قطبی اقیانوس منجمد شمالی پوشش یخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود