Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر اصغر دالوندی در مراسم روز دانشجو ویژه دانشجویان پرستاری که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شده بود، گفت:​ سازمان نظام پرستاری در سال‌های گذشته به شدت پیگیر حقوق صنفی پرستاران بوده است.

وی افزود:​ پرستاری در دهه آینده جزو ۳ شغل برتر جهان خواهد بود.

دالوندی با بیان اینکه اجرای ۴ قانون بازنشستگی پرستاران با ۲۰ سال خدمت پرستاری بعنوان مشاغل سخت زیان آور و همچنین بهره وری پرستاران و استفاده بانوان پرستار از مرخصی زایمان را پیگیری می‌کند، گفت: دو سوم از پرستاران را بانوان تشکیل می‌دهند و تنها اجرای مرخصی زایمان شامل ۱۱۰ هزار پرستار (۴۰ درصد) پرستاران در کشور می‌شود که موجب افزایش وظایف دیگر همکاران شان شده است و کاهش کیفیت خدمات را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دالوندی افزود:​ توجه به کسب و کار‌های غیر دولتی و همچنین ایجاد هسته کارآفرینی در سازمان نظام پرستاری نیز از دیگر رویکرد‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ شغل پیش از بیمارستان و پس از بیمارستان ویژه پرستاران شناسایی شده است، گفت: نگهداری تخصصی از بیماران و سالمندان بعهده پرستاران است و آنان می‌توانند در محیط‌های تخصصی پرستاری از بیماران یا سالمندان در دوران نقاهت مراقبت داشته باشند.

دالوندی افزود:​ در نامه‌ای از وزیر ارشاد تقاضا شد تا نام پرستاری را به مشاغلی همچون خدمتکاری در رسانه‌ها اطلاق نکنند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواهان تعیین مصادیق آن از سوی سازمان نظام پزشکی شد تا به رسانه‌ها ابلاغ شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه براساس چشم انداز ۱۴۰۴ نیروی پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی از ۸ دهم به ۱ و ۸ دهم افزایش خواهد یافت و این سازمان پیگیر اجرای آن است، گفت: ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که نیاز به حدود ۳۰۰ هزار پرستار در کشور است.

دالوندی همچنین از پرستاران خواست تا برای ایجاد اشتغال شان از روش‌های کسب و کار نوین استفاده کنند و افزود:​ به منظور تحقق کسب و کار‌های نوین برای پرستاران و کارآفرینی علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی با شرکت‌های شتاب دهنده ایده‌های کارآفرینی نیز همکاری می‌کنیم تا در سازمان نظام پرستاری امکان کسب و کار‌های نو برای پرستاران فراهم شود.

وی گفت: ۱۰ هزار پرستار در صف اعزام به طرح پس از تحصیل هستند که این آمار در وزارت بهداشت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است و مشکل این فارغ التحصیلان نیز در سازمان نظام پرستاری رسیدگی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روز دانشجو اجباری مرخصی اضافه کاری پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

بنا به این گزارش، دکتر عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳/ جزییات افزایش تعرفه پرستاری
  • حمایت جامعه پزشکی و پرستاری از عملیات وعده صادق
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت