Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@15:36:43 GMT

با کرم خوردگی دندان‌ها چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۲۱۹

با کرم خوردگی دندان‌ها چه کنیم؟

 کرم‌خوردگی و پوسیدگی دندان در اثر فعالیت‌های باکتری‌های خاصی در دهان بروز می‌یابد. این باکتری‌ها سم‌هایی تولید می‌کنند که مینای دندان و لایه‌های زیر آن، موسوم به “عاج دندان” را خراب می‌کند. گرچه مواد معدنی درون بزاق دهان و فلوراید موجود در خمیردندان مینای دندان را ترمیم می‌کنند.

اما بسیاری معتقدند کرم‌خوردگی دندان به طور طبیعی قابل درمان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که محققان به تازگی از روش‌های ساده‌ای برای احیای مینای دندان و از بین بردن آثار پوسیدگی دندان پرده‌برداری کرده‌اند. بر اساس گزارشی که در مجله “بریتیش مدیکال” (British Medical) منتشر شده تحقیقی نشان داده است رژیم غذایی مناسب می‌تواند

آثار کرم‌خوردگی و پوسیدگی‌های دندان را به طور کامل از بین ببرد. در این تحقیق ۶۲ کودک دارای کرم‌خوردگی دندان مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور بررسی رژیم‌های غذایی مختلف، افراد به سه گروه تقسیم شدند. رژیم غذایی گروه اول شامل جو دوسر بود که سرشار از اسید فیتیک است.

در گروه دوم غذا‌های سرشار از ویتامین D. در نظر گرفته شد. غلات به طور کامل از رژیم غذایی گروه سوم حذف و ویتامین D. به آن اضافه شد. بیشترین کرم‌خوردگی دندان مربوط به گروه اول بوده است که از غلات و اسید فیتیک تغذیه کردند. افراد گروه دوم وضعیت بهتری نسبت به گروه اول از خود نشان دادند.

بیشترین آثار بهبود پوسیدگی‌های دندان نیز در گروه سوم مشاهده شد. این یافته نشان داد استفاده کمتر از غلات در رژیم غذایی باعث بهبود پوسیدگی‌های دندان می‌شود. در گذشته تصور می‌شد شکر و نشاسته باقی مانده بر روی دندان باعث کرم‌خوردگی دندان می‌شود. این در حالی است که در مطالعه اخیر رژیم غذایی به عنوان عامل اصلی شناسایی شد.   منبع: ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرم خوردگی دندان درد بهداشت دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال آمریکا نایب قهرمان دوره قبلی لیگ ملت‌های والیبال، با یک تیم کامل پا به این تورنمنت خواهد گذاشت و جان اسپرا سرمربی این تیم یک تیم پر ستاره را در اختیار خواهد داشت.

اسامی نهایی بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا برای لیگ ملت‌های والیبال به تفکیک پست‌ها:

پاسورها: مایکا کریستنسن، جاشوا توآنیگا، مایکا ما آ، نیکولاس اسلایت و کوئین ایساکسون

قطر پاسورها: متئو اندرسون، جیک هانس، کایل انسینگ، کایل راسل و گابی گارسیا

سرعتی‌زن‌ها: دیوید اسمیت، مکسول هولت، تایلور آوریل، جفری جندریک، دنیل وتر، مایکل مارشمن، پاتریک گاسمن و متئو نیگ

دریافت‌کننده‌ها: توری دیفالکو، آرون راسل، گرت ماگوتوتیا، توماس جاشکه، کودی کسل، یاکوب پاستور، جوردن اورت، برت ویلدمن و اتان چمپلین

لیبرو ها: اریک شوجی، کایل داگوستینو و میسون بریجز

دیگر خبرها

  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد