Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آبادان - ايرنا - نشست مشترک هيات هاي عراقي و ايراني با موضوع سفر بدون رواديد اتباع عراقي به منطقه آزاد اروند روز يکشنبه در آبادان برگزار شد.

به گزارش ايرنا مديرعامل منطقه آزاد اروند در اين نشست در سخناني گفت: منطقه آزاد اروند امکانات لازم را براي از سرگيري ورود اتباع عراقي به شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر را طبق قانون مناطق آزاد کشور فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعيل زماني ضمن تشکر از کشور عراق به خصوص مرزباني شلمچه اين کشور براي همکاري خوب در ايام اربعين حسيني گفت:در ايام اربعين امسال و به منظور تسهيل در تردد زائران اربعين حسيني ورود اتباع عراقي بدون رواديد به صورت موقت متوقف شد و اينک آماده ازسرگيري ورود اتباع عراق بدون رواديد به منطقه آزاد اروند هستيم.
وي اظهار داشت:براي کاهش ترافيک در مرز زميني شلمچه بندر خرمشهر نيز آماده ورود اتباع عراقي از طريق درياست و همچنين در صورت فراهم شدن امکانات و توافق دو کشور بندرهاي آبادان و اروندکنار نيز براي ورود اتباع عراق بدون رواديد از طريق بصره و فاو آماده هستند.
زماني گفت:زيرساخت و امکانات لازم براي ورود اتباع کشور عراق با خودرو شخصي به منطقه آزاد اروند فراهم شده و اتباع عراقي مي‌توانند از اين مزيت براي سفر به شهرهاي آبادان و خرمشهر استفاده کنند.
وي از تشکيل کميته مشترک همکاري براي بررسي مشکلات مرزي و امنيتي ورود اتباع عراق به منطقه آزاد اروند به رياست فرماندار ويژه خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: براي تسهيل در سفر اتباع عراقي به منطقه آزاد اروند در حال رايزني با دولت عراق هستيم.
مدير مجتمع شلمچه عراق نيز در اين جلسه گفت:سفر اتباع عراقي به ايران و بخصوص منطقه آزاد اروند بدون رواديد بستگي به نظر دولت مرکزي عراق دارد و در حال حاضر خروج اتباع عراقي از مرز شلمچه به ايران تنها با روايد امکان‌پذير است.
عقيل قصي الشاوي فراهم نبودن زيرساخت‌ لازم در مرز شلمچه عراق را از ديگر مشکلات تردد اتباع عراقي به منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت:شلمچه مرز دوستي 2 کشور ايران و عراق است و همکاري خوب مرزباني و عوامل منطقه آزاد اروند در برگزار مراسم اربعين شايسته تقدير است.
مدير مجتمع شلمچه عراق نبود گيت‌هاي ورود و خروج متناسب با حجم بالاي متقاضيان سفر به منطقه آزاد اروند، نبود پارکينگ مناسب در شلمچه عراق و مشخص نبود ميزان و نوع کالاي همراه مسافر را از ديگر مشکلات خروج اتباع اين کشور از مرز شلمچه عراق اعلام کرد.
وي افزود:دولت مرکزي عراق طرح جامعه ساخت سالن جديد گمرک شلمچه را پيش‌بيني و تامين اعتبار کرده و منتظر معرفي پيمانکار و آغاز عمليات اجرايي است.
به گزارش ايرنا در اين نشست کلانتر مرزي عراق، مديرعامل منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر و جمعي از فرماندهان مرزي و مسئولان گمرک خرمشهر و بصره عراق حضور داشتند.
تشکيل کارگروه براي بررسي مشکلات ورود اتباع عراقي بدون روايد به شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر و فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم براي تسهيل ورود و خروج اتباع عراقي در اين ديدار مورد بحث و تبادل‌ نظر قرار گرفت.
ورود اتباع عراقي بدون رواديد از مرز شلمچه 9 آذر 1396 اجرايي شد و تا 14 مهرماه امسال ( 1397) 500 هزار نفر با بهره مندي از اين امتياز بدون رواديد به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
ورود اتباع عراقي به منطقه آزاد اروند از مرز شلمچه پيش از اربعين امسال تاکنون متوقف شده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربي خليج فارس قرار گرفته و شامل شهرهاي آبادان، خرمشهر و مينوشهر(جزيره مينو) است.
اين منطقه در همجواري با کشورهاي عراق و کويت با داشتن ظرفيت هايي نظير حمل و نقل جاده اي، ريلي، دريايي و هوايي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
گذرگاه مرزي شلمچه در فاصله 15 کيلومتري خرمشهر قرار دارد.
3015/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کاظمی قمی ظهر سه شنبه در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود به همکاری‌های بین استانی کمک می‌کند و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

کد خبر 6099823

دیگر خبرها

  • فصل جدید تجارت با همسایه غربی
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است