Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون وزير و مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل کشور گفت: پيش بيني مي شود اعتبارات حوزه احداث راه هاي کشور در بودجه 98 حدود 20 درصد افزايش يابد.

رسول خادمي روز يکشنبه در حاشيه مراسم اتمام عمليات حفاري تونل باغان جاده سنندج - مريوان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اعتبارات مورد نياز طرح هاي احداث حوزه راه آهن، بزرگراه ها و آزاد راه هاي کشور براي سال 98 هم اکنون تهيه و پيشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: پيش بيني مي شود مجلس شوراي اسلامي حدود 50 هزار ميليارد ريال براي اين طرح ها تصويب کند البته اين ميزان حدود 20 درصد از 40 هزار ميليارد ريال اعتبارات حوزه احداث راه ها و راه آهن کشور در سال گذشته (97) بيشتر است.
به گزارش ايرنا، کشور هم اکنون 12 هزار و 370 کيلومتر انواع راه ريلي، بزرگراهي و آزاد راهي در دست احداث دارد.
سه هزار و 410 کيلومتر مسير ريلي در کشور در حال اجراست که اين ميزان شامل 60 درصد کل راه هاي ريلي است.
همچنين يک هزار و 160 کيلومتر آزاد راه در دست احداث بوده که شامل 50 درصد از 2 هزار و 200 کيلومتر آزادراه موجود کشور است. هفت هزار و 800 کيلومتر بزرگراه نيز در کشور در حال احداث است.
به گزارش ايرنا، عمليات حفاري بزرگترين تونل غرب کشور واقع در محور سنندج - ديواندره با حضور معاون وزير و مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل کشور پايان يافت.
تونل باغان به طول يک هزار و 884 متر با احتساب متعلقات آن يک هزار و 943 متر بزرگترين تونل در غرب کشور و يکي از بخش‌هاي مهم و حياتي پروژه سنندج - مريوان است.
براي ساخت اين تونل در مجموع 730 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته که تاکنون 500 ميليارد ريال آن هزينه شده است.
عمليات اجرايي حفاري تونل باغان از 20 مرداد سال 96 آغاز شد و در کمتر از 16 ماه به پايان رسيد، عرض اين تونل 10 متر و 50 سانتي متر و ارتفاع مفيد آن 5 متر و 80 سانتي متر است.
اين تونل ضمن کاهش هفت کيلومتري مسير پر پيچ و خم محور قديم سنندج - مريوان از تصادفات و سوانح بالاي اين محور بطور چشمگيري مي کاهد.
طول طرح احداث جاده سنندج - مريوان موسوم به تيژ تيژ - گاران 52 کيلومتر است که شامل سه تونل همرو، گزردره و باغان است که هم اکنون حفاري هر سه تونل به پايان رسيده است.
پروژه احداث جاده جديد سنندج - مريوان (تيژتيژ، گاران) در حال حاضر 71 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و براي تکميل آن چهار هزار و 160 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
تا پايان سال گذشته، 2 هزار و 360 ميليارد ريال براي ساخت اين جاده ارتباطي هزينه شده و در سال جاري يک هزار ميليارد ريال اعتبار به اين طرح اختصاص يافته است.
جاده فعلي سنندج به مريوان با 125 کيلومتر طول، داراي پيچ هاي متعددي است که با بهره برداري از جاده جديد علاوه بر کاهش 25 کيلومتري طول مسير، مدت زمان تردد از سنندج تا مريوان حدود 75 دقيقه کاهش مي يابد.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است

سیاوش سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به عدم اصلاح ارزش پایه گمرکی توسط گمرک ناچارا هرکیلو شیرخشک را در بازارهای جهانی ۲ دلار عرضه می‌کنیم، درحالیکه با نرخ ۲.۶۵ دلار باید به سامانه نیما برگردانیم.

به گفته او، رفع تعهد ارزی صادرات در برابر واردات محدود شده است به طوریکه صادرات حتما در قبال واردات کالاهای کشاورزی باید باشد که دست تولیدکننده شیرخشک بسته است که همین امر منجر به رکود بازار شده است.

سلیمی با اظهار نگرانی نسبت به افزایش قیمت شیرخام افزود: اگر قیمت شیرخام افزایش غیر متعارفی داشته باشد، بدون تردید صادرات شیرخشک و کره دچار مشکل می‌شود و شیرخام تولیدی بدلیل عدم جذب توسط کارخانجات جذب نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیرخشک ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام، سرانه مصرف داخل تحت تاثیر قرار می‌گیرد، از این رو انتظار می‌رود که تصمیم منطقی در خصوص اصلاح قیمت صورت بگیرد.

او با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود، افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۸ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می‌شود که با ورود به فصل گرما درصدی از تولید کاهش می‌یابد و مجدد در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

سلیمی با بیان اینکه سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزارتن شیرخشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با احتساب مصرف داخل، مابقی شیرخشک تولیدی باید به بازارهای هدف صادر شود که متاسفانه در بحث اصلاح ارزش پایه گمرکی به رغم موافقت وزارت جهاد، تاکنون گمرک اصلاح نکرده است که در صورت تسهیل با نگرانی کمتری به سمت افزایش قیمت شیرخام می‌رویم.

او از دپوی ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات خبر داد و گفت: با اصلاح ارزش پایه گمرکی، میزان دپوی شیرخشک در کارخانجات کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی