Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخاب ۱۴عضو جدید شورای مرکزی حزب در مجمع عمومی دوازدهم،گفت: امیدوارم این دوره، سرآغاز تحولات جدید در کارکرد های حزب مؤتلفه اسلامی شود

وی افزود: ۱۰نفر از دبیران حزب در استان‌ها به شورای مرکزی حزب راه یافته‌اند و تعداد خانم‌ها به دوبرابر افزایش یافته است و بیش از سه چهارم اعضاء شورای مرکزی جدید دارای مدارک تحصیلی لیسانس ،فوق لیسانس و دکترا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار مجمع عمومی دوازدهم، خاطرنشان کرد: شعار مجمع (احیای مدیریت جهادی، حل مشکلات کشور با مسئولیت پذیری حزبی) بود و قطعاً شورای مرکزی جدید در دوره جدید این شعار را سرلوحه فعالیت های حزب قرار خواهد داد.

دبیرکل حزب موتلفه به ارزیابی عملکرد حزب در مجمع اخیر حزب متبوعش پرداخت و گفت: گزارش سه سال در فضای پر ماجرا کشور، تقدیم اعضاء شد و برخی دوستان به طرح نقد خود درباره عملکرد ۳ ساله حزب پرداختند و قطعاً مسئولان جدید اجرایی حزب با جمع بندی تجربیات ارزشمند گذشته فعالیت حزب را در دوره جدید انشاءالله شتاب خواهند داد.

حبیبی به سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری قائم مقام رئیس و عضو برجسته مدرسین حوزه علمیه قم در کنگره حزب موتلفه اشاره کرد و گفت: او در این سخنرانی تاکید کرد که حزب باید کارکردهای خاص خود را در نظام ولایی پیدا کند و این اولین گام بومی سازی مفهوم حزب در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نقش احزاب در ایران اسلامی کاملاً متفاوت با نقش احزاب در جوامع غربی است، تاکید کرد: ما حرکت در چارچوب اسلام، منافع ملی و پاسخ به مطالبات حقیقی مردم را مدنظر داریم و احزاب کشور باید در این روند حرکت خود را ادامه دهند.

دبیر کل حزب موتلفه افزود: تحکیم استقلال کشور و ایستادگی در برابر دشمنان اسلامی و تضمین آزادی‌های سیاسی و گام برداشتن در جهت کار آمدی نظام از وظایف احزاب مستقل و ملی است و حزب همواره بر این مهم تأکید داشته است.

حبیبی افزود: برگزاری موفق مجمع عمومی دوازدهم موتلفه اسلامی، با حضور پر نشاط منتخبان، اعضاء و حوزه‌ها از سراسر کشور نشانه استحکام حزبی، انضباط و انسجام اعضاء و پیوند محکم اعضاء و مسئولان موتلفه با نظام و مسئولیت پذیری حزبی و پشتوانه مهم مردمی این حزب اسلامی است که در ۵۶ سالگی تاسیس خود قرار دارد و حضور نسل اول موتلفه تا نسل چهارم آن در شورای مرکزی با رای بسیار خوب مجمع عمومی دلالت بر استمرار و استحکام مبانی حزبی اسلامی موتلفه دارد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد مرکزی و نیز فرماندهی مقابله با جنگ نرم دشمن را برعهده دارد و تا کنون تصمیمات مهم و راهبردی و اساسی گرفته است، اماّ برخی یا ابلاغ نشده یا اگر ابلاغ شده در دستگاه های دولتی و در جامعه عملیاتی نمی شود.

دبیر کل حزب موتلفه با تاکید براینکه باید دید گیرکار، کجا است و چه کسانی در این میان اخلال می کنند، گفت: قانون حجاب و عفاف، نقشه مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، سند امور نخبگان، سیاستهای جمعیتی و…در نشست های کلیدی شورا یا به تصویب رسیده یا در حال تصویب است.

حبیبی، شورای انقلاب فرهنگی را قرارگاه اصلی فرهنگ کشور خواند و با بیان اینکه این شورا، اصلی ترین سنگر نظام در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و نبرد بی امان نرم استکبار و استعمار علیه ملت ایران است، اظهارداشت: تمام توان دشمن به این نقطه متمرکز است که این نهاد را از طریق نفوذ اندیشه های سکولار، اباحه گری و تبلیغ سبک زندگی غربی، از جامعه ما حذف کنند.

وی اضافه کرد: مصوبات یاد شده، مقابله کلان با تمام این ترفند ها و نیرنگ ها و نقشه ها است به همین جهت باید بررسی شود که در چه مواردی و چه دستگاه‌هایی و در سطح جامعه چه مقدار اثر گزار بوده و در کدام موارد خلاء وجود دارد و چاره سازی کند.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سؤالی در مورد اجرای قانون بازنشستگان و نظر رهبری در این مورد گفت: دولت در اجرا نباید کوتاهی کند، مجلس هم درباره نادیده گرفتن برخی دقت های اجرایی باید اشکالات قانون را برطرف کند.

حبیبی تاکید کرد: نباید اجرای این قانون مشکلاتی در اجرا پدید آورد. ضمن آنکه این قانون باید راه را برای ورود مدیران جهادی و جوانان شایسته به دستگاه های اجرایی باز کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت تروریستی در چابهار گفت: دشمن به دنبال اخلال در بندر چابهار و نا امن نشان دادن این منطقه از کشور است.

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه دستگاه های امنیتی باید هوشیار باشند، تصریح کرد: این تحرک تروریستی بیشتر مصرف خارجی دارد و می خواهد جلوی سرمایه گزاری خارجی را د منطقه بگیرد.

حبیبی همچنین به تحولات خارجی اشاره کرد و گفت : عربستان باید اعتراف کند در حمله به فقیرترین کشور عرب شکست خورده است ؛ هر یمنی که امروز در اثر قحطی و بمباران‌های بی امان هوایی به شهادت می رسد مسئول آن سعودیها و ائتلاف آنها است.

وی با بیان اینکه دنیا دارد در برابر این جنایات جنگی اعتراض می کند از این رو آنها راهی جز عقب نشینی ندارند، گفت: تبادل اسرای دو طرف گاهی مفید است اما کار نباید به اینجا ختم شود بلکه باید در دادگاه های بین المللی و کشورها بانیان جنایات بی سابقه و وحشیانه علیه ملت مظلوم یمن و بمباران های مناطق غیرجنگی و کشتار کودکان بیگناه محاکمه و محکوم شوند و مجازات درباره آنها اجراء شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی پیرامون تحولات در اروپا بویژه فرانسه ، گفت : مکرون در پاریس آزادی دمکراسی را به مسلخ برده است و از بحران کنونی نجات نخواهد یافت. پاریس زیر ذره بین دوربین های خبری جهان است، سانسوری که از کاخ الیزه بر رسانه ها تحمیل می شود این حقیقت را نمی تواند پنهان کند.

وی با اشاره به شکست آمریکا در تصویب قطعنامه ضد فلسطین ،گفت: آمریکا در سیاست های غلط ترامپ در مجتمع های جهانی نیز دچار شکست شده است و وجدان های بیدار در جامعه جهانی با زورگوئیها و زیاده طلبی های آمریکا و اسرائیل همراهی نمی کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد

آفتاب‌‌نیوز :

هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی به عنوان رئیس ستاد و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند سال گذشته اظهار کرد: مردم ایران زیر بمباران تبلیغاتی دشمنان، آگاهانه و با احساس مسئولیت در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و بحمدالله انتخابات در امنیت کامل برگزار و مقدمات تشکیل مجلس بعدی را فراهم ساختند.

وی افزود: این امنیت با لطف خدا و با تلاش تمام نیرو‌های انتظامی، اطلاعاتی و بسیج مردمی حاصل شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران این حوزه دارد.

هماهنگی و همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، عنوان کرد: در انتخابات اخیر شاهد یک همکاری و هماهنگی خوب بین مسئولان مختلف دستگاه‌های ذی‌ربط در سراسر کشور بودیم و به لطف الهی این تجربه هم به تجربیات قبل افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در دبیرخانه ستاد مرکزی را داده و گفت: ما در بخش‌هایی در حال نظام‌سازی هستیم و اگر نقاط ضعفی در بخشی از کار‌ها باشد باید با همفکری آن را رفع کرد. برخی از ضعف‌ها و اشتباهات شاید اجتناب‌ناپذیر باشد که باید آن‌ها را برای آینده رفع کنیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در دبیرخانه، کمیته‌ای تشکیل شود و با گرفتن گزارش آماری و تحلیلی به بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت پرداخته شود، سپس از همه موارد گزارش جامعی تهیه و به بخش‌های مختلف ارائه شود تا برای انتخابات بعدی از تجربیات کسب شده استفاده شده و آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.

تاکید بر آمادگی ستاد‌های استانی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی استان‌ها تصریح کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به دور دوم کشیده شده است باید ستاد‌های استانی و شهرستانی کماکان فعال باشند و به وظیفه نظارتی خود عمل کنند. پیش‌بینی ما این است که در این دوره مشارکت مردمی بیشتر باشد، چرا که حلقه رقابت تنگ‌تر شده و انتخاب کاندیدا‌ها آسان‌تر است. در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تهران هم دستگاه‌های الکترونیکی مستقر می‌شود و زمان کمتری برای رأی دادن صرف خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور عنوان کرد: به تخلفات مهم در شعب ویژه، با سرعت رسیدگی کرده و در مواردی که قانون تکلیف کرده یا اجازه می‌دهد در حد لزوم اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد. چراکه اینگونه اقدام کردن در قانون‌مندتر شدن جامعه اثرگذار بوده و به ارتقا نظم عمومی و امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در ادامه این جلسه به وظایف و اختیارات منتخبین در قانون اساسی هم اشاره کرده و گفت: اصل ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به اختیارات نمایندگان پرداخته است و می‌توان گفت بسیاری از امور داخلی و خارجی کشور با اجازه و تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رقم می‌خورد. به عبارتی مجلس حق دارد در تمام امور کشور قانون وضع کند.

وی تصریح کرد: باید دانست که یک نماینده مجلس صرفاً نسبت به حوزه انتخابیه خود تکلیف ندارد بلکه او در واقع نماینده کل ملت ایران است؛ لذا اینکه امام خمینی (ره) فرمود: "مجلس در رأس امور است" یک حقیقت است و نیز اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "مجلس باید ریل گزاری کند و مشکلات را حل کند" کاملاً انتظار به حقی است.

رئیس ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خاطرنشان کرد: امروز مردم چشم به اقدامات منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی دوخته‌اند. البته که مجلس فعلی هم نباید در این مدت باقیمانده از عمر خویش تعطیل و نیمه تعطیل شود، بلکه باید فعالیتش چند برابر شده و لوایح و طرح‌های عقب مانده را در حد امکان به صورت جهادی پیگیری کرده و به سامان برساند تا دین خود را به ملت و خانواده شهدا ادا کند.

منتخبین ملت فرصت خدمتگزاری به مردم را از دست ندهند

دادستان کل کشور ادامه داد: منتخبین کنونی هم باید تا زمان تشکیل مجلس بعدی با همفکری و شناخت مسائل و موضوعات مرتبط، مشکلات موجود را بررسی و در جهت تحقق شعار سال جاری یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" برای حل مشکلات کشور طرح و ایده داشته و با آمادگی کامل وارد مجلس شده و فرصت خدمتگزاری به مردم را ازدست ندهند.

وی در پایان گفت: مردم عزیز کشورمان از منتخبان خود انتظارات مهم و مختلفی دارند؛ لذا در جنگ اقتصادی تحمیلی کنونی درنگ و فوت وقت اصلاً جایز نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • خبر فوری وزیر کار برای بازنشستگان/ زمان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است