Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@20:43:35 GMT

فعالیت 57 آزمایشگاه استاندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۴۹۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در نشست در اداره کل استاندارد استان بوشهر با اظهار رضایت از آزمایشگاه های استاندارد استان گفت:در این نشست مسائل و مشکلات آزمایشگاه ها را با توجه به نوسانان ارز و مشکلاتی که در زمینه واردات ایجاد شده مورد بررسی قرار داده و به دنبال راهکاری برای افزایش تعرفه ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر خاکی فیروز افزود: تعداد آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده براساس معیارهای بین المللی 900 آزمایشگاه  و بر اساس معیارهای ملی و روش اجرایی حدود دو هزار آزمایشگاه است.
مدیر کل استاندارد استان هم گفت: در  57 آزمایشگاه بوشهر در بیش از 140 زمینه کاری در حوزه های مواد غذایی، مکانیک، زیست شناسی، لوازم خانگی، نساجی و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند مواد مورد آزمون قرار می گیرد.
بهره مند افزود:در گذشته توان فنی استان  برای آزمون کالاهای وارداتی کمتر از 50 درصد بود که هم اکنون به بیش از 95 درصد رسیده است.
رئیس انجمن آزمایشگاه های همکار استان هم گفت:آزمایشگاه های استاندارد استان از سال 87 فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون 90 درصد نیروهای آن جوانان 25 تا 35 ساله هستند.
محمودی افزود:وظیفه آزمایشگاه های همکار آزمون استاندارد سازی یک کالا است که موجب مطابقت سازی کالای تولیدی، وارداتی و صادراتی با استاندارد مربوطه اش می شود و در نهایت مشخص می کند آن کالا مطابق استاندارد ملی ایران هست یا خیر.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود  
 
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آزمایشگاه استاندارد بوشهر اعتبارسنجی افزایش تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام اسدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

وی افزود: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه رقم خورد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

کد خبر 6087169

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند