Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@18:04:04 GMT

تیم ویژه بن‌سلمان در تونس چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۵۰۷

تیم ویژه بن‌سلمان در تونس چه می‌کند؟

خبرگزاری تسنیم: یک سیاستمدار تونسی فاش کرده است که ولیعهد سعودی پس از سفر اخیر خود به تونس، تیمی را با هدف تخریب انتخابات ریاست جمهوری در این کشور باقی گذاشته است.

جوهر بن مبارک از سیاستمداران تونسی گفته است تیمی از سوی بن سلمان ولیعهد سعودی پس از دیدار کوتاهش در این کشور باقی مانده‌اند.

جوهر بن مبارک استاد قانون اساسی در گفتگو با شبکه تلویزیون ملی تونس علت و سبب باقی ماندن تیم وابسته به بن سلمان به مدت سه روز در کشور تونس، آن هم پس از خروج ولیعهد سعودی را سئوال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن مبارک به طرح‌هایی برای خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری تونس در تاریخ ۲۰۱۹ میلادی اشاره کرد و آن را با باقی ماندن تیم بن سلمان در تونس مرتبط دانست.

به گفته وی، سعودی‌ها با همکاری برخی طرف‌های تونسی و منطقه‌ای برای خرابکاری در انتخابات تونس برنامه ریزی می‌کنند.

خاطر نشان می‌شود ماه گذشته میلادی، پایتخت تونس شاهد اعتراضات گسترده مردمی به سبب سفر محمد بن سلمان به این کشور بود و اعتراضات گسترده سبب شد تا دیدار ولیعهد سعودی بیش از چهار ساعت طول نکشد. ‎

تونس از معدود کشور‌های عربی است که پس از سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق در سال ۲۰۱۱ میلادی در این کشور، اجازه برگزاری چنین تظاهرات و اعتراضاتی علیه سفر روسا یا رهبران کشور‌ها داده می‌شود.

اعتراضات در تونس به سفر بن سلمان در حالی است که وی در کشور‌های امارات، بحرین و مصر که به نوعی بله‌قربان‌گوی سیاست‌های رژیم سعودی هستند با استقبال ساختگی و اغراق‌آمیزی روبرو شده بود که رژیم‌های حاکم بر این کشور‌ها هرگونه تحرک مردمی را به شدت سرکوب می‌کنند.

تونس تا پیش از انقلاب مردمی ۲۰۱۱ میلادی، همپیمان قدرتمند رژیم سعودی بود، اما روابط دو کشور پس از انقلاب رو به سردی و دوران رکود پیش رفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: بن سلمان ولیعهد سعودی تیم ویژه تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،   پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه  در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.   

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.  
در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود