Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:59:39 GMT

مشکلات مرز تمرچین پیرانشهر برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۵۰۹

مشکلات مرز تمرچین پیرانشهر برطرف می شود

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر افزود: برخی مشکلات مدیریتی باعث بروز ناهماهنگی هایی در مرز شده است که این موارد طی هفته های آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: رفع موانع و مشکلات مرزی در این پایانه از برنامه های مدیریت آذربایجان غربی است و در این راستا با تشکیل کارگروه خاص با آمادگی کاملی به این مساله رسیدگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار پیرانشهر نیز در این بازدید ظرفیت های شهرستان را بی نظیر دانست و گفت: موانع صادراتی که در مرز تمرچین رخ داده به طور جدی مورد پیگیری است و به زودی این موانع برطرف می شود.
علی ترابی ادامه داد: امسال بیشترین صادرات را درمرز تمرچین داشتیم به طوری که ارزش ریالی صادرات با افزایش بیش از 2 برابری نسبت به سال گذشته به 283 میلیون دلار رسیده است.
به گزارش ایرنا کمبود کالاهای مجاز برای واردات، نبود زیرساخت ها در مرز تمرچین، نبود سیستم اینترنتی و ارتباطی در منطقه و ممنوعیت ورود کالا برای دارندگان کارت های الکترونیک از جمله مشکلات مرز تمرچین محسوب می شود.
مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه /مرکز استان/ 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است؛ شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و 145 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
9918/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان غربی الکترونیک ایران جمهوری اسلامی گمرک منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری

بهنام خسروی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین مشکلات طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسوولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.

بیشتر بخوانید

رفع موانع تولید ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری

خسروی تصریح کرد: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.

وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم