Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:02:30 GMT

ضرورت حمایت از مربیان حوزه صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۷۳۳

ضرورت حمایت از مربیان حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه هجدهم آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باید در ستاد فرماندهی اجرا شود، اظهار کرد: تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود فعالیت مضاعف و موثری را در این زمینه در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمنان در حوزه گردشگری به دنبال ترویج ایران هراسی هستند تا ایران را به عنوان کشوری ناامن به جهانیان معرفی کنند.

حسن بیگی گفت: باید با برنامه‌ریزی‌ و دستورالعمل‌های کارساز در حوزه‌های مختلف از جمله بخش گردشگری، از این حربه دشمنان جلوگیری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های پارک‌های بانوان و مادر در شهرستان‌ها در دستور کار است و محل‌هایی در کنار این پروژه‌ها جهت عرضه صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار جانمایی و ایجاد شده است که می‌توانیم از این بستر نیز برای توسعه بخش گردشگری در سطح استان تهران استفاده کنیم.

سرپرست استانداری تهران با تاکید بر حمایت شایسته از اساتید و مربیان حوزه صنایع دستی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی گاهی اساتید و مربیانی هستند که یا تمکن مالی مناسبی نداشته و یا با مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی رو به رو شده‌اند که لازم است با حمایت و پشتیبانی از فعالان در این عرصه، زمینه مناسبی برای آن‌ها فراهم کنیم.

حسن بیگی در رابطه با جاعلان استاندارد گفت: لازم است با جاعلان در بخش استاندارد به ویژه در حوزه‌های مرتبط با سلامت شهروندان برخورد جدی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است