Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - رئيس سازمان نقشه‌برداري با اشاره به تهيه و تأييد نقشه‌هاي استاندارد و تدوين اطلس اطلاعات مکاني تأکيد کرد:‌ هويت بخشي به داده‌هاي مکاني و ارائه منشور و راهنما براي برنامه‌ريزي در سطوح مختلف و باهدف جلوگيري از اتلاف منابع و موازي کاري در دستور کار اين سازمان است.

به گزارش ايرنا، مسعود شفيعي روز يکشنبه در ديدار با کارکنان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد گفت: ساماندهي امور نقشه‌برداري به‌صورت عام جزو وظايف اين سازمان است ولي در ساختار دچار مشکل هستيم به همين دليل با وجود اينکه سازمان مديريت استان‌ها وظيفه را به لحاظ ذهني اجرا مي‌کرد اما در ساختار خلأ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بابيان اينکه هم‌اکنون اين سازمان پنج منطقه در سطح استان‌هارا در اختيار دارد ، افزود: بعد از احياي سازمان برنامه‌وبودجه تلاش شد تا ساختار سازمان نقشه‌کشي هم‌شکل بگيرد تا اينکه سال گذشته توافق شد تا دفتر مديريت نقشه مکاني با عمده وظايف استاني و بخش معين استان‌هاي همجوار در سازمان‌هاي مديريت کشور راه‌اندازي شود.
رئيس سازمان نقشه‌برداري ايران، راه‌اندازي گروه نقشه‌برداري و اطلاعات مکاني قوي متناسب با شرايط هر استان و با استفاده از پست‌هاي خالي مناطق و برنامه‌ريزي براي عبور از روش سرشماري سنتي به ثبتي مبنا را از مهم‌ترين رويکردهاي اين سازمان در تدوين و تهيه نقشه‌هاي مکاني عنوان کرد.
شفيعي اضافه کرد: فاز اول براي ايجاد گروه نقشه‌برداري و اطلاعات ، تبديل مناطق به مرکز مديريت اين گروه‌ها و سپس استفاده از پست‌هاي خالي اين مناطق در دفاتر ايجادشده در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هر استان بود.
وي بابيان اينکه با توجه به توسعه فناوري نبايد در توليد اطلاعات محدوديتي وجود داشته باشد و سهم هر بخش در اين خصوص مشخص شود، تصريح کرد: به همين دليل جذب مشارکت شهروندان براي توليد و بروز نگه‌داشتن اطلاعات مکاني يکي از مهم‌ترين رويکردهاي سازمان است و براي اين کار نيازمند نگاه جمع سپاري هستيم.
اين مسئول بر لزوم به‌ روزرساني اطلاعات مکاني در کشور تأکيد کرد و يادآور شد: به همين دليل شيوه‌نامه تهيه نقشه اطلاعات مکاني و به روز متناسب با نياز هر استان و منطقه يکي از ضرورت‌هاي اجرايي و در دستور کار اين سازمان در سطح کشور است.
رئيس سازمان نقشه‌برداري در ادامه بابيان اينکه ايران در بهنگام سازي و بهنگام نگه‌داشتن اطلاعات از دنيا عقب است ، ادامه داد: بايد با روش ضابطه‌مند ، توليد مکاني مبتني بر روش‌هاي اطلاعات مکاني را داشته باشيم که در اين خصوص اين سازمان ، وظيفه توليد محتواي مکاني را ندارد و فقط موظف به نظارت جدي و 100 درصد بر توليد محتواي اطلاعات نقشه مکاني استان‌هاي کشور است.
وي تأکيد کرد: درواقع اين سازمان بر نقشه‌برداري استاندارد قبل از انعقاد قرارداد دستگاه‌ها با شرکت‌هاي نقشه‌کشي نظارت دارد و وظايف آن در احکام برنامه ششم توسعه مشخص است که پس از نهايي شدن ، ابلاغ خواهد شد.
** وجود 11 ميليارد تومان نقشه و داده مکاني در يزد
شفيعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه هويت بخشي به داده‌هاي مکاني در سطوح مختلف بايد از سوي دولت ، بروز و نمود عيني و اقتصادي‌تري داشته باشد، گفت: در همين خصوص بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده توسط اطلس اطلاعات مکاني در استان يزد 11 ميليارد تومان سرمايه در حوزه نقشه و داده‌هاي مکاني وجود دارد که مي‌تواند ارزش‌افزوده در بخش ديگري ايجاد کند.
وي ادامه داد: به‌منظور تحقق اين هدف توليد اطلس اطلاعات مکاني استان‌هاي مختلف کشور با فرمت جديد و باهدف بررسي چالش‌ها، راهکارهاي نگهداري از ظرفيت‌هاي موجود و تعيين راهکارهاي توسعه‌اي در دستور کار قرارگرفته تا ارزش‌افزوده و رونق اقتصادي به همراه داشته باشد.
وي بابيان اينکه سازمان نقشه‌برداري کشور در حوزه تهيه نقشه‌هاي مکاني همکار ستادي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد است، اظهار کرد: عملکرد يزد در حوزه تهيه و پيگيري نقشه‌ها و اطلاعات مکاني قابل ‌تجليل است.
همچنين رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد بابيان اين‌که اطلاعات و داده‌هاي مکاني نقش مهمي در توسعه بيش از پيش کشور و استان ايفا مي‌کند، ‌اظهار کرد: استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي براي توليد اطلاعات مکاني و توصيفي ضروري است.
سيد مجتبي حسيني پور بابيان اينکه هماهنگي لازم در مرحله اجرا و نقشه‌برداري در استان‌ها وجود ندارد ، افزود: همين امر لزوم وجود دفتر نمايندگي سازمان نقشه‌برداري را در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان ايجاب مي‌کند .
وي خاطرنشان کرد : سرشماري دقيق و به‌روز مستلزم برخورداري از نقشه‌هاي مکاني دقيق و نيز مشخص شدن متولي خاص و مشخص در اين بخش است که هم‌اکنون در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها فعال است.
محمد فخرالدين معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي يزد هم گزارشي از تلاش‌هاي انجام‌شده درباره نقشه‌برداري، آمار و سرشماري در استان، مشکلات و چالش‌هاي موجود ارائه کرد.
رئيس سازمان نقشه‌برداري به همراه هيأت همراه در ادامه با سرپرست استانداري يزد نيز ديدار کرد.
1968/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد

به گزارش قدس خراسان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی و محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منطقه شمال شرق از مرکز داده سازمان فاوای شهرداری مشهد بازدید کردند و در خصوص نحوه استفاده از ظرفیت قطب مرکز داده شرق کشور واقع در یکی از مناطق بین دو شهرستان مشهد و طرقبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این بازدید محمدرضا سمیعی مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، پیشنهاد ابلاغ تعرفه‌های استفاده از امکانات قطب‌های مرکز داده را ارائه کرد. همچنین وضعیت پیشرفت فیزیکی و مراحل انعقاد قرارداد با پنج اپراتور معرفی شده برای اجرای پروژه ارائه سرویس اینترنت به منازل و کسب و کارها از طریق فیبر نوری (موسوم به FTTx) در شهر مشهد نیز بررسی و موضوعات فی مابین مطرح شد.

دیگر خبرها

  • نقشه تجمعی بارش‌های کشور تا ١۴ فروردین منتشر شد/ بارش‌ها شدید می‌شوند؟
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • ۳ توصیه مهم فرشته راهنما به یک تجربه‌گر مرگ + فیلم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان