Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:49:47 GMT

چین سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۸۰۷

چین سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد

پکن- ایرنا- در ادامه واکنش های چین به بازداشت 'منگ وانژو' مدیر مالی شرکت هواوی در کانادا، این بار دولت پکن سفیر آمریکا در چین را احضار و مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا بر اساس بیانیه دولت چین، پکن از «تری برنستاد» سفیر آمریکا در پکن خواسته است از کانادا بخواهد هر چه زودتر «منگ وانژو» را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این نیز معاون وزیر امور خارجه چین از سفیر کانادا در پکن خواسته بود تا 'اتاوا' هر چه سریعتر خانم 'منگ وانژو' مدیرمالی و دختر بنیانگذار شرکت هوآوی که به اتهام آنچه «نقض تحریم های آمریکا علیه ایران می خوانند» در کانادا در بازداشت است را آزاد کند.
خانم 'سابرینا منگ وانژو' روز یکم دسامبر در کانادا دستگیر شد و روز جمعه در دادگاه تفهیم اتهام شد.
اتهام او بر اساس نظر قاضی دادگاه ونکوور کانادا، نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در سال های 2009 تا 2013 از طریق راه اندازی یک شرکت هنگ کنگی به نام 'اسکای کام' است، چنانچه این اتهام ها ثابت شود خانم 'وانژو' به اتهام فریب بانک ها و نهادهای آمریکایی به 30 سال حبس محکوم خواهد شد.
آمریکا و کانادا تا کنون شواهد و مستندات قاطعی در مورد اتهامات خانم وانگژو ارایه نکرده اند و مدیران شرکت 'هواوی' هم هرگونه تخلف از قوانین بین المللی را رد کرده اند.
سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر از کانادا خواسته بود ضمن آشکار کردن دلیل بازداشت، فورا او را آزاد کند.
'گنگ شوانگ' گفته بود: تاکنون کانادا یا آمریکا هیچگونه شواهد یا مدارکی دال بر نقض قانون این دو کشور از سوی «منگ وانژو » به چین ارایه نکرده اند.
شرکت فناوری هواوی روز پنجشنبه در پکن با صدور بیانیه ای هرگونه تخلف توسط این مدیرش را رد و اعلام کرد اطلاعات اندکی در مورد بازداشت خانم «وانژو» در دست دارد.
در بیانیه شرکت فناوری هواوی آمده است: این شرکت منطبق با قوانین و مقررات بین المللی از جمله قوانین و مقررات صادرات، رعایت تحریم ها و کنترل صادرات سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا فعالیت کرده است.
این شرکت اظهار امیدواری کرده است سیستم های قضایی کانادا و آمریکا در نهایت به یک نتیجه گیری درست برسند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين امريكا هواوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پس از اظهارات حاج آقای صدیقی در خصوص باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است‌.   به گزارش عصر خبر؛ اصغر جهانگیر در اولین نشست خود در سمت سخنگویی قوه قضاییه، گفت: استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله از سازمان ثبت و شهرداری انجام شد و اظهارات سردفتری که انتقال زمین در دفتر او صورت گرفت اخذ شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آقای صدیقی! به شعور مردم احترام بگذارید و به جای "مظلوم نمایی و غفلت غفلت گفتن" به پرسش اصلی پاسخ دهید ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید

دیگر خبرها

  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند