Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد «نیک آیرز» را به عنوان رئیس جدید کارکنان کاخ سفید منصوب کند، اما منتقدان در مقطعی که شخص رئیس جمهوری تضعیف شده می گویند این جوان 36 ساله از شهامت لازم برای کنترل ترامپ و دولت نابسامان وی برخوردار نیست.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از واشنگتن، آیرز که اصالتا گرجستانی است، در نقش مشاور برای تعدادی از فرمانداران جمهوریخواه پرآوازه آمریکا ظاهر شده و رئیس دفتر «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دوران حرفه ای اش را در بخش سیاست های جمهوریخواهان سپری کرده و از این بابت با ژنرال «جان کلی» رئیس فعلی کارکنان کاخ سفید، تفاوت زیادی دارد.
با این حال، آیرز از تجربه اندکی در زمینه تعامل با کنگره برخوردار است و زمانی سکان هدایت کاخ سفید را در اختیار می گیرد که ترامپ به واسطه سلطه دمکرات ها بر مجلس نمایندگان آمریکا، تضعیف شده است.
ترامپ در حال حاضر به دلیل سیاست های جنجال برانگیز و پیشینه تجاری اش زیر ذره بین تحقیقات قرار دارد و «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا احتمال تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقام های روس را بررسی می کند.
در همین حال، «کریس ویپل» که کتابی در مورد روسای کارکنان کاخ سفید نوشته است، در خصوص موثر بودن آیرز در کاخ سفید ابراز تردید کرده است.
ویپل در این زمینه گفت: تصور می کنم ترامپ در این منصب به کسی نیاز دارد که بتواند در اتاق کار رئیس جمهوری قدم بزند، در را ببندد و به وی چیزهایی بگوید که مایل به شنیدن آن نیست؛ اما مطمئن نیستم که وی وزنه خوبی برای انجام این کار باشد.
جان کلی به دلیل برقراری نظم در کاخ سفید، از اعتباری برخوردار شد، اما با این حال نتوانست با عادت ترامپ در زمینه انتشار توییت های خودسرانه و حملات به اشخاص از جمله اعضای کابینه و حزب خودش، کنار آید.
«لئون پانه تا» در این خصوص گفت: این پرسش مطرح است که آیا رئیس کارکنان جدید کاخ سفید همچون کلی، وزنه سنگینی خواهد بود، تا مانع اتخاذ تصمیم های اشتباه شود.
پانه تا از سال 1994 تا 1997 رئیس کارکنان کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری «بیل کلینتون» بود و بعدها در سمت مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و وزیر دفاع دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق این کشور خدمت کرد.
پانه تا گفت که حتی بهترین مشاور در کاخ سفید از اهمیت کمی برخوردار است، مگر اینکه ترامپ به رئیس کارکنان جدید این کاخ اعتماد و به نصایح وی گوش کند.
ترامپ روز شنبه اعلام کرد که رئیس جدید کارکنان کاخ سفید به طور موقت خواهد بود و وی گزینه اش برای این پست را ظرف چند روز آینده اعلام می کند.
به گفته یک مقام کاخ سفید، ترامپ از آیرز تعهدی دو ساله خواسته است. مقام مزبور یادآور شد که آیرز فرزندان کوچکی دارد و قصد کرده بود در ماه جاری کاخ سفید را ترک کند.
آیرز در سن 19 سالگی به اولین برد سیاسی اش دست یافت، زمانی که کالج را ترک کرد تا به کمپین موفقیت آمیز «سونی پردو» در گرجستان ملحق شود. پردو در حال حاضر وزیر کشاورزی دولت ترامپ است.
آیرز به عنوان یک مشاور سیاسی، متمول شد و پس از ورود به دولت، مالکیت شرکت قبلی اش (C5 Creative) را رها کرد.
مایک پنس پس از عهده داری منصب معاونت ریاست جمهوری آمریکا، آیرز را به عنوان مشاور خود برگزید. وی همچنین از روابط نزدیکی با ترامپ برخوردار بوده است.
با این حال، برخی مشاوران ترامپ از ارتقاء مقام آیرز ابراز نگرانی کرده اند و با توجه به وفاداری اش به پنس گفته اند که وی شاید قلبا خواستار منافع رئیس جمهوری نباشد. این نگرانی ها به شخص ترامپ منتقل شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید که دومین نفر در این سمت در دولت کنونی این کشور است، تا پایان سال جاری میلادی برکنار می شود.
پیشتر رسانه های آمریکایی با گمانه زنی در مورد دلایل کناره گیری کلی، اختلاف وی با «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا را یکی از این دلایل برشمردند.
کلی درخواست های همسر ترامپ برای همراهی تعدادی از مشاورانش در مسافرت ها با وی و همچنین ارتقای رتبه شغلی آنان را رد کرده است.
رئیس کارکنان کاخ سفید همچنین برای پیشگیری از تاثیرگذاری افراد مختلف روی ترامپ، سخت گیری بر پروتکل های انتقال پیام به رئیس جمهوری آمریکا را افزایش داده است.
اروپام**9109**شبس**163

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كاخ سفيد رئيس كاركنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح

مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند. مقامات آمریکایی می‌گویند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

در همین حال، مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند. این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد. ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. مقامات آمریکایی می‌گویند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: «برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر».

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست