Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:55:37 GMT

تهران| شهرستان پیشوا فاقد یک سالن اجتماعات است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۳۸۹۴

تهران| شهرستان پیشوا فاقد یک سالن اجتماعات است

فرماندار شهرستان پیشوا با بیان اینکه حق مردم پیشوا به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی اَدا نشده است گفت: محرومیت حوزه‌های هنری و فرهنگی در پیشوا زیبنده شهرستانی با چنین سابقه فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیست. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حسین عباسی امروز در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه حق مردم پیشوا به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به درستی اَدا نشده است اظهار داشت: دوستداران هنر در پیشوا در حوزه‌های هنری و فرهنگی با محرومیت‌های بسیاری روبه رو هستند که باید با تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با حرکت‌های جهشی این کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهرستان پیشوا با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر فاقد سالن اجتماعات برای برگزاری مراسمات و برنامه‌های مختلف است که این زیبنده شهرستانی چون پیشوا با این سابقه فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیست.

تهران| عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: اولویت نوسازی در بودجه 98 با مدارس مناطق محروم استنقوی‌حسینی: محرومیت در شهرستان‌های استان تهران اسفناک‌تر از پایتخت است‌تهران محروم‌ترین استان کشور است

فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: منابع و امکاناتی که در شهرستان وجود دارد متأسفانه با نیازمندی‌ها و مطالبات مردم همخوانی ندارد و باید برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و قشر هنرمند و فرهیخته این شهرستان چاره‌اندیشی کرد.

عباسی با اشاره به واگذاری زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع برای احداث فرهنگسرا از سوی شهرداری و شورای شهر پیشوا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم منطقه امید است کلنگ احداث فرهنگسرا تا پیش از پایان سال جاری به زمین زده شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تجهیز سالن اجتماعات هلال‌احمر شهرستان پیشوا گفت: با وجودی که مقرر شده بود تجهیز و بهره‌برداری از سالن اجتماعات هلال احمر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شود اما متأسفانه با توجه به ضرورت موضوع این امر تاکنون محقق نشده است.

فرماندار شهرستان پیشوا در پایان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی یادواره 15 خرداد در این شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان پیشوا خاستگاه قیام 15 خرداد است و مردم این منطقه تعلق‌خاطر خاصی نسبت به برنامه‌های خردادماه دارند  از این‌رو لازم است تا با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی یادواره 15 خرداد با رویکرد ملی در پیشوا اقدامات این حوزه را منسجم‌تر و در جهت تبیین زوایای مختلف این قیام تاریخی قدم‌های مؤثرتری برداشته شود.

انتهای پیام/ن

R7840/P1361/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی نکات مطروحه در جلسه شورای اداری شمیرانات اظهار کرد: در این جلسه به منظور بهره وری حداکثری از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی و عفاف و حجاب، برای مدیریت بهتر شهرستان به بازخوانی این منویات پرداختیم و موضوعات برگزاری دور دوم انتخابات مطرح شد.

ذاکریان گفت: برخی ادارات شمیرانات در حوزه تک برگ کردن سند ادارات اقدامات لازم را انجام داده اند و ضروری است که سایر ادارات نیز به این حوزه ورود کنند.

فرماندار شمیرانات افزود: مشکلات ثبت املاک در شمیرانات وجود دارد و مقرر شد با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها این مشکل حل شود.

وی با شاره به اینکه موضوع اوقاف در منطقه شمیرانات برجسته است گفت: در این حوزه در برخی موقوفات متولی نداریم که نیاز است تعاملاتی در این زمینه صورت بگیرد.

ذاکریان به برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات اشاره کرد و افزود: برگزاری این هفته یک رویداد نوپا است که از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ کلید خورد و می‌خواهیم در یک بازه سه الی ۵ ساله این هفته را در استان تهران تثبیت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان بیان کرد: منطقه در حوزه‌های مختلف مفاخر و تاریخ شمیرانات، لواسانات و رودبار قصران، اثر گذاری در فرآیند انقلاب، استقرار حضور حضرت امام خمینی (ره) در این منطقه که یک رویداد ویژه است و وجود کاخ‌های سعدآباد و نیاوران، وجود ۴۰ امام زاده و ظرفیت‌های ورزشی، مفاخر ورزشی فرهنگی و هنری متعدد، وجود سه پیست اسکی و بهره مندی از چشم اندازهای طبیعی و گردشگری بسیار مهم است که باید در این هفته معرفی شوند و دستگاه‌های متولی پس از تثبیت رویداد در این خصوص اطلاع رسانی کنند و فرهنگ سازی کنند.

ذاکریان گفت: برای برگزاری هفته فرهنگی شمیرانات امسال با اولویت «گردشگری مقاومت» در حوزه گفتمان انقلابی وارد گفتگو شده ایم و احتمالاً نشست فعالان گردشگری مقاومت را داشته باشیم و یکی از ظرفیت‌های این حوزه گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر است که پس از بهشت زهرا بزرگترین گلزار شهدای استان تهران محسوب می‌شود و نیاز به معرفی دارد.

وی اظهار کرد: پس از تعیین مراحل برای تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات، توسعه این موضوع را در برنامه ریزی ها خواهیم داشت.

کد خبر 6085293

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی
  • بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور