Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه های کمتر و نیز فایده مؤثرتر پیشگیری نسبت به امر درمان گفت: مرکز ژنتیک میبد ازنظر سخت‌افزار و نرم‌افزار نیاز به حمایت و تقویت همه‌جانبه دولت و افراد خیر دارد.

به گزارش ایرنا دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بهزیستی میبد و مراکز توان‌بخشی زیرمجموعه آن افزود: مجموعه ژنتیک میبد امکانات خوبی دارد،لازم است از نظر سخت‌افزار با تأمین اعتبار توسط دولت و خیرین تقویت و پشتیبانی شود و در حوزه نرم‌افزار دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی می تواند از این مرکز برای تحقیق و توسعه و خدمت‌ رسانی به مردم استفاده کند که این موضوع پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت مرکز ژنتیک میبد یادآور شد: این مرکز فعالیتی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها دارد و نتایج کارهای انجام‌شده در این مرکز بسیار ملموس است ، طوری که به مدد وجود آن آمار نابینایی و ناشنوایی در استان کاهش پیدا کرد ، همچنین از معلولیت‌هایی که می‌تواند برای جامعه و خانواده‌ها هزینه ایجاد کند ، جلوگیری شده است.
دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: بهزیستی جایگاه و نقش بسیار خوبی را در ساماندهی و رفع آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های طلاق ، اعتیاد به مواد مخدر و ... دارد .
وی تصریح کرد: شاغلان مراکز بهزیستی خدماتی را به افراد معلول که نگهداری آن‌ها در منزل سخت است ، ارائه می‌دهند که به‌واقع هر فردی باید زحمات آن‌ها را ببیند تا به ارزشمندی کار آن‌ها پی ببرد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس همچنین به ساخت موسسه توان‌بخشی محبت اشاره کرد که با کمک های خیری در حال ساخت در زمینی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع است که با ساخت آن‌همه مؤسسات بهزیستی و کسانی که از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند به این مجموعه مراجعه خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: باید فرصت و مجالی ایجاد کرد تا خیرین و همه دستگاه‌های دولتی در تکمیل، ساخت و تجهیز این مرکز مشارکت داشته باشند.
مرکز شهرستان 100هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مركز ژنتيك ميبد نمانيده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی