Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به تصاویر ارتفاعی گرفته شده در کشور گفت: برخی شهرهای کشور به صورت جدی با معضل فرونشست روبه‌رو است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مسعود شفیعی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: سازمان نقشه‌برداری کشور یکی از سازمان‌های زیربنایی کشور است که در زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این سازمان وظایف متعددی بر عهده دارد گفت: علی‌رغم اینکه نام این سازمان نقشه‌برداری است، فعالیت‌ها و وظایف متعددی بر عهده این سازمان قرار گرفته است.

آب شرب 300 روستا در یزد‌ به وسیله آب‌رسانی سیار تامین می‌شودآب انتقالی به یزد تنها برای شرب استفاده می‌شودگیلان|‌ خسارات سرمازدگی و خشکسالی به چایکاران شمال پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه عنوان کرد: پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران موفق شدیم نقشه‌هایی که در کشور خودمان تهیه شده بود را به تایید سازمان‌های بین‌المللی برسانیم و همین موضوع سبب شده که ناوگان‌های دریایی از این آن استفاده کنند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور ادامه داد: ما از دهه 30 در کشور عکس‌های هوایی داریم و الان هم بزگترین آرشیو عکس کشور را داریم که حدود 370 ترابایت حجم اطلاعاتی است که در سازمان نگهداری می‌شود.

شفیعی تصریح کرد: در راستای سنددار کردن اراضی کشاورزی که معضلی برای روستاییان و کشاورزان است اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و هماهنگی با نهادهای مربوطه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال تلاش هستیم که دسترسی مردم به این مجموعه عظیم داده‌های ارزشمندی که در اختیار داریم را آسان‌تر کنیم گفت: در حال مذاکره هستیم که این امکان برای هر شهروند ایرانی از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای مختلف امکان‌پذیر شود و شهروندان مجبور نشوند که برای این منظور به تهران مراجعه کنند.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اینکه هر نوع تغییراتی که در زمین به لحاظ‌های مختلف از جمله ارتفاعی انجام می‌شود را ثبت می‌کنیم گفت: تغییرات ارتفاعی مربوط به فرونشست‌هاست که یک معضل بسیار مهم در کشور به حساب می‌آید.

شفیعی تصریح کرد: برخی از استان‌های کشور با معضل فرونشست‌ها به شدت روبه‌رو هستند که به علت برداشت زیاد از منابع آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که روند برداشت‌ها و الگوی مصرف به شکل فعلی ادامه پیدا کند با تخریب شدیدی روبرو هستیم تصریح کرد: سالهاست که نسبت به فرونشست در کشور هشدارهای لازم انجام شده ولی متاسفانه درست در همان نقطه‌ای که این مشکل وجود دارد ساخت و سازهایی به وجود آمده است.

انتهای پیام/ح

R41376/P1357/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

معاون وزیر کار گفت: مشهد در اصل به عنوان کلانشهر شناخته می شود، اما به سبب ظرفیت های مذهبی و گردشگری موجود در این شهر باید از آن به عنوان جهان‌شهر یاد کرد و ظرفیت‌های خدمات رسانی آن نیز باید به صورت ویژه ارائه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علی حسین رعیتی‌فرد امروز در بازدید از شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: مشهد دارای نگاه مذهبی و گردشگری است که سبب شده این شهر نقطه ای برجسته در جهان اسلام و کشور شناخته شود، بنابراین ظرفیت‌هایی که برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران موجود است باید به صورت ویژه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

معاون روابط کار وزارت کار تصریح کرد: اقداماتی که توسط مدیریت شهری در حوزه خدمت رسانی به زائران و مجاوران انجام می گیرد ویژه است.

وی عنوان کرد: خدمت رسانی به تعداد کثیری از شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی کار بسیار سختی است اما تلاش‌های زحمت‌کشان مترو مشهد سبب شده تا سهولت، اصل اول استفاده و بهره مندی در حمل و نقل عمومی مشهد باشد.

رعیتی فرد افزود: مترو مشهد پس از تهران یکی از ظرفیت های خوب در کشور است که به خوبی دغدغه استفاده از حمل و نقل عمومی را در بین مردم کاسته است.

معاون روابط کار وزارت کار ادامه داد: در بازدید صورت گرفته تلاش های مجموعه بهره برداری شهرداری مشهد در حوزه های آموزش، تعمیر و نگهداری، توسعه و بومی سازی قطعات و تکنولوژی‌های مورد نیاز کاملا مشهود بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است مترو مشهد و اقدامات آن بتواند الگویی برای سایر شهرها باشد و شهرها با استفاده از این تجارب به توسعه بیشتری دست پیدا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب