Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@17:53:48 GMT

ثبت 30 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۴۱۰۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به تاریخی بودن مجموعه شهر نوش آباد گفت: شهر زیرزمینی ، قلعه فرزین، مسجد جامع و مسجدعلی و آب انبارها از جمله آثار مهم تاریخی ثبت شده نوش آباد در فهرست آثار ملی کشور است.
مجید نوری به فعالیت های انجمن دوستداران میراث فرهنگی و مفاخر نوش آباد اشاره کردوگفت: نگهداری آثار تاریخی شهر، پیگیری مرمت مردمی آثار تاریخی و احیای صنایع دستی شهر تاریخی نوش آباد موجب شده تا این انجمن در ردیف انجمن های برتر استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انجمن دوستداران میراث فرهنگی و مفاخر نوش آباد با سابقه ۱۶ ساله در حال حاضر۲۵۰ عضو دائم جذب این انجمن کرده که خود گامی در جهت ترویج فرهنگ حفظ و احیای میراث فرهنگی در شهر تاریخی نوش آباد است.
آران و بیدگل دارای141 اثر تاریخی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است و پس از کاشان در رتبه دوم شهرستان های استان پهناور و تاریخی اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما نوش آباد آران و بیدگل آثار تاریخی ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور


به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی اظهار کرد: به منظور انتخاب آثار فاخر صنایع‌دستی کشور توسط وزارت میراث‌فرهنگی، آثار تعدادی از هنرمندان را در مرحله استانی مورد داوری قرار دادیم در نهایت پنج اثر را به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی مورد داوری قرار گیرند.
از بین پنج اثری که از استان به مرحله کشوری ارسال شده بود، اثر خانم محترم ویسی در رشته گلیم‌بافی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.
گلیم هرسین دارنده نشان جغرافیایی بین‌المللی است و بیش از ۴هزار نفر در این شهرستان رشته گلیم فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد