Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار جذاب، نزدیک و پُر برخورد شاگردان قلعه‌نویی و برانکو که دو اخراجی هم داشت، با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سپاهان که در این فصل هیچ باختی نداشته و در 13 مسابقه اخیرش هشت پیروزی و پنج تساوی به دست آورده، در حالی اکنون مقابل پرسپولیس قرار گرفته که سرخ پوشان همانند آنها شکست‌ناپذیر بودند و تنها بر حسب دو امتیاز کمتر در رده سوم جدول جای دارند؛ طلایی پوشان امیدوار هستند در دیدار حساس امروز پرسپولیس را شکست دهند و علاوه بر گرفتن صد جدول از پدیده، دور رفت را با شرایط بهتری به پایان برسانند ولی در آن سوی میدان شاگردان پُر تلاش برانکو نیز نمی‌خواهند در نقش جهان اصفهان بازنده شوند و سعی دارند با حفظ روند خوبی که در پیش گرفتند، دست پُر به تهران برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش کامل دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس را در همین صفحه از "ورزش سه" ملاحظه کنید:


معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر؛ یکشنبه: 97/09/18 ؛ ساعت 16:10
استادیوم: نقش جهان اصفهان/ تماشاگر: 43 هزار نفر
داور: علیرضا فغانی؛ کمک‌ها: رضا سخندان، محمدرضا منصوری و رضا عادل/ ناظر داوری: حسین عسگری.


سپاهان

 

پیام نیازمند عزت‌الله پورقاز سیاوش یزدانی محمد ایران‌پوریان سعید آقایی حامد بحیرایی(46- خالد شفیعی) مهدی کیانی ولادیمیر کومان(82- بختیار رحمانی) مهرداد محمدی(54 - ساسان انصاری) سجاد شهباززاده  کی‌روش استنلی


سرمربی: امیر قلعه‌نویی


پرسپولیس

 

علیرضا بیرانوند سیدجلال حسینی شجاع خلیل‌زاده سیامک نعمتی شایان مصلح کمال کامیابی‌نیا احمد نورالهی بشار رسن امید عالیشاه(84 - امین اسدی(94 - محسن ربیع خواه)) علی علیپور گادوین منشا


سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

  اخطار


سیاوش یزدانی(37) استنلی(71) و (92) از سپاهان

  اخراج

 

کی‌روش استنلی(2+90) از سپاهان

 

کمال کامیابی‌نیا(2+90) از پرسپولیس

  شرح نیمه اول


در 45 دقیقه ابتدایی بازی بیشتر در میانه زمین و درگیرانه بود؛ حساسیت بیش از اندازه مسابقه که پیش از آغاز آن به وجود آمده بود، روند بازی را از حالت عادی خارج کرده و جدال‌های میانه زمین بیشتر از کارهای تاکتیکی به چشم می‌آمد؛ سپاهان به دنبال ایجاد موقعیت و نفوذ از کناره‌ها بود تا با ارسال از جناحین گلزنی کند ولی پرسپولیس با با آنالیز و با برنامه‌ای که داشت، اجازه نداد طلایی پوشان به موقعیت چندانی برسند و خطرساز شوند؛ در میانه زمین نیز بازی متعادل پیگیری می‌شد و هافبک‌های دو تیم عملکرد قابل قبولی ارائه دادند؛ در سمت مقابل پرسپولیسی‌ها نیز که با پاس‌های پیاپی و استفاده از ضربات آزاد سعی در گلزنی داشتند، موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای به وجود آوردند ولی مثل شاگردان قلعه‌نویی در باز کردن دروازه ناکام بودند تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند؛ سپاهان در نیمه اول 52 درصد و پرسپولیس 48 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت ولی تنها یک شوت در چارچوب حاصل کارشان در نیمه اول بود.

  شرح گل

 

سپاهان 1 - پرسپولیس صفر (دقیقه 74: عزت‌الله پورقاز): پس از پرتاب اوت از سمت چپ زمین، بیرانوند بالاتر از کی‌روش توپ را دفع کرد ولی در ادامه استنلی صاحب توپ شد و با پاس به عقب موقعیت خوبی برای عزت‌الله پورقاز فراهم آورد تا این بازیکن با شوت روی پای تماشایی که به زیر طاق دروازه پرسپولیس برخورد کرد، گل اول سپاهان را به ثمر رساند.

 

سپاهان 1 - پرسپولیس 1 (دقیقه 89: علی علیپور): پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس را علی علیپور به سمت راست دروازه سپاهان زد تا توپ دور از دستان نیازمند تبدیل به گل تساوی سرخ پوشان شود.
لحظات حساس

 

دقیقه 2: ارسال امید عالیشاه از روی ضربه آزاد و ضربه پشت سر منشا خطری روی دروازه سپاهان نداشت و در اختیار نیازمند قرار گرفت. دقیقه 4: توپ ارسالی از جناح چپ و ضربه سر استنلی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه 5: پرتاب اوت بلند از سمت چپ زمین نزدیک بود موقعیت خطرناکی برای سپاهان ترتیب دهد که در نهایت یک کرنر به سود طلایی پوشان به دست آمد. دقیقه 6: ارسال محمدی از روی کرنر و ضربه سر استنلی باز هم راه به جایی نبرد و به اوت رفت. دقیقه 12: مدافعان پرسپولیس سراسیمه توپ را دفع کردند و اجازه ندادند حملات دامنه‌دار سپاهان ثمربخش شود. دقیقه 14: پاس به عقب شهباززاده نزدیک بود پرسپولیس را از میانه زمین صاحب موقعیت کند که کیانی با تکل به موقع و پاس بلند به سمت چپ زمین، محمدی را راه انداخت ولی نعمتی اجازه حرکت به او و همچنین آقایی را نداد. دقیقه 17: سانتر خطرناک عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی نزدیک بود تبدیل به گل شود که توپ بعد از برخورد به پای نیازمند به کرنر رفت. دقیقه 23: ارسال بلند کیانی از میانه زمین را شهباززاده با ضربه سر به محمدی رساند که شوت سر ضرب و روی پای او به خلیل‌زاده برخورد کرد و دفع شد.

 

 

دقیقه 25: بازیکنان پرسپولیس با توپ‌گیری در میانه زمین از مهدی کیانی، توپ را به منشا رساندند ولی حرکت در عرض و شوت پشت محوطه او با اختلاف زیادی از دروازه سپاهان به بیرون رفت. دقیقه 28: سانتر منشا از جناح چپ را نیازمند قبل از رسیدن توپ به علیپور دفع کرد. دقیقه 28: شوت بی‌دقت سیامک نعمتی از میانه زمین با فاصله زیادی از دروازه سپاهان راهی اوت شد. دقیقه 33: ایران‌پوریان پشت محوطه جریمه محمدی را صاحب توپ کرد که او بعد از یک چرخش چشم‌نواز و جای گذاشتن خلیل‌زاده با بیرانوند تک به تک شد، اما ضربه بغل پای چپ او را بیرانوند در اختیار گرفت. دقیقه 37: ضربه سر مهرداد محمدی روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین از کنار دروازه به اوت رفت. دقیقه 37: پاس پشت سر منشا، علیپور را در آستانه تک به تک قرار می‌داد ولی قبل از ورود به محوطه جریمه، یزدانی روی مهاجم پرسپولیس مرتکب خطا شد. دقیقه 39: ضربه ایستگاهی محکم منشا به مهدی کیانی برخورد کرد و در ادامه نیز شوت او را یزدانی برگشت داد که در موج سوم حمله نیز سرخ پوشان نتوانستند از این موقعیت بهره ببرند. دقیقه 45: ارسال پای چپ عالیشاه از روی سر منشا و علیپور عبور کرد و به سمت راست زمین رفت و در ادامه سانتر زمینی کامیابی‌نیا نیز حاصلی به همراه داشت.

 

 

دقیقه 48: شوت روی پای سید جلال حسینی از پشت محوطه از روی دروازه سپاهان راهی اوت شد. دقیقه 49: منشا با جای گذاشتن خالد شفیعی حمله خطرناکی ایجاد کرد که پاس در عرض او را ایران‌پوریان قبل از رسیدن توپ به عالیشاه به کرنر زد. دقیقه 58: ارسال عالیشاه از روی ضربه آزاد را نیازمند به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به مصلح برسد که سانتر او را مدافعان سپاهان نتوانستند به خوبی دور کنند تا عالیشاه در موقعیت شوت‌زنی قرار بگیرد ولی ضربه این بازیکن در نهایت به کرنر رفت. دقیقه 61: ارسال کومان از روی کرنر به مقابل تیرک اول دروازه پرسپولیس با ضربه سر کی‌روش استنلی راهی اوت شد. دقیقه 62: شوت روی پای چپ پُر قدرت نوراللهی از پشت محوطه جریمه به صورت شفیعی برخورد کرد و به اوت کناری رفت. دقیقه 64: ریباند کرنر به پشت محوطه جریمه را نعمتی با شوت روی پا زد که توپ در راه دروازه سپاهان به صورت کیانی برخورد کرد و برگشت داده شد. دقیقه 67: سانتر ایران‌پوریان از سمت راست زمین و ضربه سر شهباززاده از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون زده شد. دقیقه 73: ضد حمله سریع سپاهان با پاس بلند کومان و فرار انصاری شکل گرفت ولی پس از پاس او و شوت فنی شهباززاده، تکل به موقع سیامک نعمتی مانع از گلزنی سپاهان شد. دقیقه 77: ارسال شهباززاده و ضربه سر استنلی تبدیل به گل شد ولی محمدرضا منصوری، کمک داور دوم مسابقه آفساید او را اعلام کرد. دقیقه 84: شوت کم ضرب نوراللهی را نیازمند نتوانستند دفع کند تا توپ مقابل پای علیپور و منشا بیافتد ولی هر دو مهاجم پرسپولیس نتوانستند گلزنی کنند تا در ادامه یزدانی منجی دروازه سپاهان شود و دروازه این تیم بسته بماند. دقیقه 86: نزدیک بود پورقاز به اشتباه دروازه خودی را باز کند که دفع توپ او یک کرنر برای پرسپولیس به همراه داشت. دقیقه 5+90: اعلام خطا روی کیانی، ضربه ایستگاهی در موقعیت سپاهان برای سپاهان به همراه داشت ولی شوت بختیار رحمانی به پای نوراللهی برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

 

در حاشیه


* میلاد سرلک و رسول نویدکیا، دو بازیکن مصدوم سپاهان هستند که به این بازی نرسیدند.
* هواداران سپاهان حضور پُر شوری در این مسابقه داشتند و از حدود دو ساعت قبل ظرفیت ورزشگاه را تکمیل کردند.
* قبل از شروع مسابقه از سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس و سابق سپاهان از سوی این باشگاه اصفهانی تجلیل به عمل آمد.
* در دقیقه 7 خطای کامیابی‌نیا روی استنلی، موجب اعتراض شدید کومان و در ادامه قلعه‌نویی همراه شد که فغانی به هر دو سپاهانی تذکر داد.
* تماشاگران سپاهان در لحظاتی از بازی با پرتاب لیزر به سمت بیرانوند به دنبال برهم زدن تعادل او بودند.

* تعداد زیادی از طرفداران سپاهان به طور ایستاده در حال تماشای این بازی هستند.

* تماشاگران سپاهان در طول بازی و به ویژه پس از گل اول این تیم، تعداد زیادی مواد محترقه به سمت زمین پرتاب کردند.

* پس از گل تساوی پرسپولیس، علیپور توپ را از دروازه برداشت تا بازی به جریان بیافتد ولی یزدانی به دنبال گرفتن توپ از او بود که موجب درگیری بین بازیکنان دو تیم شد.
* بازیکنان پرسپولیس بعد از گلزنی به سپاهان مقابل نیمکت خودی رفتند و سلام نظامی به برانکو دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال بازی سپاهان و پرسپولیس نتایج زنده لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتالانتا صفر - لیورپول 1: مثل آواز قو!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول پس از شکست ۳-۰ در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا، با هدف کامبک و صعود به برگامو رفت اما فقط موفق به زدن یک گل، آن هم از روی ضربه پنالتی شد و نتوانست به مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا برسد.

تلاش قرمزها از همان دقیقه اول آغاز شد. در دقیقه ۷ پس از برخورد سانتر آرنولد به دست راجری، داور به سود لیورپول پنالتی اعلام کرد. محمد صلاح مسئولیت زدن ضربه را به عهده گرفت و با فرستادن توپ به سمت راست و فریب دروازه‌بان بازی را ۱-۰ کرد.

ویدئو: 330377

در دقیقه ۱۴ روی ضدحمله‌ای سریع، کوپماینرز می‌توانست بازی را مساوی کند اما ضربه‌اش را آلیسون مهار کرد.

در ادامه حملات لیورپول با دفاع خوب بازیکنان آتالانتا دفع شدند و آنها روی چند ضد حمله موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای به دست آوردند.

در یکی از ضد حملات آتالانتا در دقیقه ۲۸ شوت خطرناک میرانچوک را کوناته به خوبی دفع کرد.

در ادامه اتفاقی در نیمه اول رخ نداد و فقط آتالانتا در دقیقه ۴۰ به گل رسید که به دلیل آفساید رد شد.

در نیمه دوم هم آتالانتا با حملاتش بارها لیورپول را آزار داد. در دقیقه ۵۰ پاس میرانچوک به ادرسون رسید اما ضربه او را آلیسون مهار کرد.

پنج دقیقه بعد صلاح در مقابل دروازه آتالانتا به توپ رسید اما ضربه‌اش را موسو به زیبایی گرفت.

دقایقی بعد سانتر آرنولد با ضربه سر فن‌دایک دروازه آتالانتا را تهدید کرد اما موسو یک بار دیگر با واکنشش مانع گلزنی قرمزها شد.

در دقیقه ۶۸ شوت اسکاماکا از لبه محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه آلیسون راهی اوت شد.

در دقیقه ۷۵ خاکپو شانسش را امتحان کرد اما شوت او در پشت محوطه هم راهی به دروازه نداشت.

در ۱۵ دقیقه پایانی بازیکنان آتالانتا به خوبی بازی را مدیریت کردند و در دفاع هم مانع لیورپولی‌ها شدند و شاگردان کلوپ در خلق موقعیت ناتوان بودند.

در نهایت بازی با سوت داور به پایان رسید و لیورپول با شکست ۳-۱ در مجموع دو بازی رفت و برگشت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیگر خبرها

  • آتالانتا صفر - لیورپول 1: مثل آواز قو!
  • پرسپولیس در خانه قعرنشین، صدرنشین شد!
  • باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- ۳ مقابل پرسپولیس تهران
  • دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد
  • صدرنشینی پرسپولیس با آتش‌بازی مقابل نفت + فیلم
  • طوفان پرسپولیس در آبادان؛ صدر جدول قرمز شد
  • پیروزی یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • شاهکار رئال در خانه سیتی/خداحافظی پپ با جام
  • لیگ برتر فوتبال ایران؛ برتری سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را حذف کرد؛ شاگردان ژاوی در خانه زمین‌گیر شدند