Web Analytics Made Easy - Statcounter

لهستان و آمریکا برای ساخت یک پایگاه نظامی آمریکایی در مرز با کالینینگراد روسیه در دریای بالتیک وارد مذاکره شده‌اند و باید دید طرح‌های ورشو تا چه حد جدی و واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، منابع دیپلماتیک لهستان به روزنامه روسی ایزوستیا گفتند احتمالا به زودی یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی کالینینگراد ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه تصمیم نهایی هنوز اتخاذ نشده است، محل احتمالی احداث این پایگاه انتخاب شده است.

سایت احتمالی در شهر اوژیش، واقع در ۱۴۰ کیلومتری کالینینگراد است که زیر ساخت‌های لازم را هم داراست. شهر اوژیش در بخشی از لهستان قرار دارد که به لحاظ اجرای عملیات‌های دفاعی و تهاجمی هم حائز اهمیت است. کارشناسان لهستانی معتقدند استقرار نیروها در آنجا نه فقط به تقویت ظرفیت دفاعی در بخش شمال شرقی این کشور بلکه برای کشورهای بالتیک کمک می‌کند. البته طراحان این ایده جزئیاتی درباره نحوه اجرای آن از نقطه نظر لیتوانی، لتونی و استونی ارائه نکرده‌اند.

کارشناسان لهستانی همچنین بر این نکته اشاره دارند که حضور دائمی نیروهای آمریکایی در این منطقه می‌تواند یک دفاع‌ اثرگذارتر برای لهستان را تضمین کند. با این وجود، امکان ندارد که بتوان به میزان کافی نیرو و تجهیزات دفاعی در یک پایگاه گنجاند. در بهترین سناریو، طرح استقرار یک تیپ یا در نهایت یک لشکر است. با این حال یک جنگی فرضی با روسیه می‌تواند به یک جنگ جهانی طولانی و مشارکت ائتلاف‌ها و نیروها و تجهیزات آنها بینجامد. در جنگی به این بزرگی دستیابی به اهداف نظامی در هر ابعادی از طریق یک تیپ یا یک لشکر ممکن نخواهد بود.

از طرف دیگر، با این تعداد اندک نیرو و سایت پایگاه آنها حمله به روسیه غیر منطقی است. شما برای این کار اساسا به نوع دیگری از نیروی نظامی نیاز خواهید داشت؛ نه فقط در سطح تاکتیکی بلکه در سطح عملیاتی و استراتژیکی. اول از همه هم به یک شبکه فرودگاهی نیاز است تا اجازه دسترسی نیروهای هوایی تاکتیکی را بدهد. چنانچه لهستان قصد دارد برای تهاجمی به این بدی آماده شود، باید ابتدا سرزمینش را برای این نبرد آماده کند؛ این کشور باید خودش را به صورت کلی برای جنگ آماده کند.

تا جایی که بحث استقرار یک تیپ و لشکر در شرق لهستان مطرح باشد، این مساله بیشتر جنبه تشریفاتی دارد زیرا این اقدام به تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور منتهی نمی‌شود. تنها نتیجه این طرح وخامت بیشتر در روابط با مسکو است. هیچ دستاورد سیاسی یا نظامی قابل پیش‌بینی دیگری در طرح کنونی لهستان و میزبانی از یک پایگاه آمریکایی وجود ندارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896712

دیگر خبرها

  • ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود
  • بنر جدید اتوبان همت؛ تیترزنی وسط خیابان به نقل از آمریکایی‌ها | تصویر
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • چرا سیلی ایران به اسرائیل خیره‌کننده است؟
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • (ویدیو) این موشک ایرانی پایگاه نظامی اسرائیل را منهدم کرد