Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، امشب یکشنبه ۱۸ آذرماه در حاشیه بازدید سرزده از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در جمع خبرنگاران درباره ابهامات موجود درباره ادامه حضورش در سازمان سینمایی و سرانجام سرپرستی خود گفت: حضورم در سازمان سینمایی با این نیت بوده است که تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبعا برنامه‌هایی هم که تا امروز با کمک سایر دوستان آغاز کرده‌ایم، برمبنای یک سازمان باثبات و با برنامه بوده است. با این نظر و دیدگاه کار خود را آغاز کرده‌ایم و امید داریم این حضور بتواند منشأ خیر و اثر در خانواده سینما باشد.

انتظامی ادامه داد: طبعا برای بنده میزان اثربخشی و رضایتمندی سینماگران اصلی‌ترین ملاک برای تصمیم‌گیری‌های بعدی خواهد بود.

سرپرست سازمان سینمایی در ادامه درباره توئیت اخیرش با محوریت «استمرار شفافیت در سینما» در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی‌بر متوقف ماندن شفاف‌سازی‌های قبلی در حوزه سینما به مرحله «اطلاع‌رسانی» و عدم پاسخگویی نسبت به ابهامات موجود در ارقام منتشر شده، گفت: با توجه به سمت دیگرم در وزارت ارشاد (دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به این پرسش پاسخ می‌دهم چراکه احساس می‌کنم جامعیت بیشتری نسبت به حوزه سینما دارد. یکی از کلان‌برنامه‌های آقای دکتر صالحی که طبیعتا همه بخش‌های وزارت ارشاد باشد به آن پایبند باشند بحث «شفافیت» است.

وی ادامه داد: شفافیت حتما شئون و شاخص‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها انتشار مسائل مالی است. بخش دیگر همین نکته‌ای است که در سوال شما به آن اشاره شد؛ اینکه سازوکار و ضوابط رسیدن به این ارقام اعلام شود. در شفافیت ابتدا باید ضوابط اعلام شود به صورتی که اگر کسی بخواهد از مدیری سوالی بپرسد، مدیر برای پاسخ به جایی ارجاع دهد که برای همان فرد پرسش‌گر دسترسی به آن مقدور بوده باشد.

انتظامی تأکید کرد:‌برای تحقق شفافیت باید همه ضوابط به‌صورت پیش‌دستانه و روشن منتشر شده باشد تا برای همه افراد جامعه دسترسی به آن ممکن باشد. مجوزهای صادرشده در بخش‌های مختلف هم باید به‌صورت برخط مورد اطلاع‌رسانی قرار بگیرد تا همه بدانند در همین لحظه شورای پروانه نمایش به کدام فیلم پروانه داده است. شفافیت تمام این شئون را شامل می‌شود و اگر این امر به‌طور کامل محقق شود بسیاری از ابهامات مرتفع خواهد شد.

دستیار ارشد وزیر ارشاد گفت: تمام موسسه‌های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال حاضر موظف شده‌اند گزارش حسابرسی خود را در مجمع‌های عمومی، منتشر کنند. همه شوراهای تصمیم‌گیری باید به‌صورت رسمی معرفی شوند و مصوبات آن‌ها به صورت کامل رسانه‌ای شود. این شئون شفافیت است که باید به‌صورت جدی دنبال شود و سازمان سینمایی هم در همین راستا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ارشاد عمل خواهد کرد.

انتظامی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با جایگاه سینمای مستند در برنامه‌ریزی‌های سازمان سینمایی در دوره جدید هم گفت: برنامه جامع سینمای ایران چند ماه پیش منتشر شد که سند اصلی حرکت دولت دوازدهم در حوزه سینما محسوب می‌شود. با مراجعه به آن برنامه پاسخ این سوال به روشنی مشخص خواهد شد. نگاه حمایتی گسترده نسبت به سینمای مستند در دستور کار سازمان سینمایی قرار دارد و طبعا مسیر حرکت‌های آینده هم حول همین سند طراحی خواهد شد.

کد خبر 4480656 محمد صابری

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین انتظامی سازمان سینمایی شفافیت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید

به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال‌ ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.

نمونه‌اش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژده‌های هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.

نمی‌توان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.

آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.

آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلم‌هایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.

اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمی‌تواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.

سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده می‌بینیم.

اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.

کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمی‌تواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد   رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن‌ کیشوت بازی شماها ...

دیگر خبرها

  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران