Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@16:19:04 GMT

گرانی، گران فروشی و کم فروشی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۴۳۸۸

‍‍‍‍‍‍

مردم متفق القول از هر سه قوه انتظار برخورد با گرانی، گرانفروشی و کم فروشی را دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گرانی، گرانفروشی و کم فروشی از اصلی ترین موضوعاتی است که این روزها در هر جمعی که بنشینی، حرفی از آن به میان می آید.  بعد از اتفاقات ارزی امسال، برخی تولیدکنندگان هم قیمت اجناس خود را به شدت افزایش دادند و هم وزن آن را کاهش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مردم قوه قضائیه را مسئول رسیدگی و جلوگیری از گران فروشی می دانند و معتقدند قوه مجریه باید بازار را به ثبات برساند.  رعایت نکردن اصل گرانفروشی و کم فروشی در اسلام سبب متزلزل شدن اقتصاد و عقب رفت بیشتر جامعه می‌شود.  مهم ترین عوامل بازدارنده از کم فروشی و گرایش به عدالت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی است.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گرانی گرانفروشی کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان است و این دامنه قیمت قبل از عید به طور متوسط ۲۰ هزار تومان به انضمام مثبت و منفی ۲۰ درصد بسته به تنوع نژاد و سن مرغ مادر است.

به گفته او، سودجویی عوامل واسطه و دلال ناشی از ازدیاد تقاضا موجب شده تا قیمت جوجه بالای ۳۰ هزار تومان عرضه شود که از بازرسی وزارت جهاد تقاضای معرفی گرانفروشی جوجه با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان را داشتیم تا برخورد لازم صورت بگیرد.

صدیق پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ تا ۱۳۸ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزود: یکی از مشکلات فعلی بحث پایین بودن قیمت مرغ زنده است که اعتراضات مرغداران را به همراه داشته است، لذا در راستای کاهش زیان مرغداران، تامین ذخایر استراتژیک از سوی پشتیبانی امور دام امری ضروری است‌.

او با بیان اینکه ماه گذشته ۵ درصد جوجه یکروزه مربوط به جوجه ریزی های وارداتی بوده است، گفت: براساس فشاری که برای واردات است، ۸ تا ۱۰ درصد جوجه یکروزه وارداتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • هشدار دادستان شهریار به اخلال‌گران اجاره املاک
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد