Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، بسیج دانشجویی این دانشکده با صدور بیانیه ای که در پایان مراسم نکوداشت روز دانشجو قرائت شد ، ادامه خوشبینی برخی مسئولان به وعده های برجامی اتحادیه اروپا سبب آسیب به منافع ملی دانسته است.
متن بیانیه به این شرح است : 
شانزدهم آذر ، یادآور ایستادگی دانشجویانی است که برای حفظ استقلال ملت و مملکت از چنگال استعمارگران غارتگر، جان خود را فدا کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانزدهم آذر ، یادآور ذلت و حقارت حکومتی است که خون جوانانش را فرش قرمز اربابان اجنبی خود می کرد ؛ اربابانی که همه ملل جهان را عبد و بنده خود می خواستند و اراده کرده بودند ربوبیت عالم را در دست بگیرند. 
اما این میان ، ملتی به پا خاست . ملتی قیام کرد. ملتی یک دل و یک صدا فریاد زد که : ما زیر بار سلطه نخواهیم رفت . ملتی که راه خود را انتخاب کرده بود ، مبارزه و استقامت و می دانست که راهی جز این سوی عزت و شرافت نیست و می دانست که مبارزه هزینه دارد و پای هزینه های آن ایستاد . در برابر شکنجه های سفاکان رژیم شاهنشاهی ایستاد ؛ در مقابل ماشین جنگی صدام ایستاد ؛ در برابر میراژهای فرانسوی ، آواکس های امریکایی ، شیمیایی های آلمانی و دلارهای خلیجی ایستاد . ایستاد و شهید داد . مردان مردش را داد . ایستاد و با ایستادنش نفاق را رسوا کرد . 
و امام مان راست می گفت : " بکشید ملت ما را ؛ ملت ما بیدارتر می شود " و همین هم شد ، ملت ما بیدارتر شد . ملت ما ، فتنه های بزرگی را سربلند پشت سر گذاشت و راز این سربلندی ، ایمان به هدف الهی و امید به آینده روشن است که قیامی چنین را ، نصرتی چنان در راه است و همه در راه ماندگان و ناامیدان بدانند که این راه روشن است و اگر چشمشان سوی دیدن این نور را ندارد ، کوری خود را به دیگران نسبت ندهند. 
و طوفان این بیداری ، ملت های منطقه را در نوردید و دم عیسوی روح الله ، یمن ، بحرین ، عراق ، سوریه ، و لبنان را حیات بخشید و ملت مبارز ایران ، عرصه مبارز خود را با استکبار جهانی گسترش داد. 
امروز فتح الفتوح انقلاب اسلامی این است که علاوه بر آن که به همت ها ، باکری ها ، خرازی ها ، و حججی هایش می نازد به دلاور مردان حزب الله ، حشد الشعبی ، فاطمیون و زینبیون خود افتخار می کند و با صدای رسا به همه آنان که خواب کدخدایشان را می بینند، می گوییم تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. 
امروز که ما در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایستاده ایم و این درخت تنومند روز به روز در داخل و خارج کشور در حال ریشه دواندن است بر خود می بالیم که در عرصه های مختلف پیش رفته ایم و این همه ، ثمره خون پاک مجاهدان مکتب امام است و سند محکم این پیشرفت این است : آنان که می خواستند یک شبه و یک هفته ای ، نظام را ساقط کنند ، امروز میلیاردها دلار هزینه می کنند و نخبگانشان را به کار می گیرند تا کمی از سرعت حرکت انقلاب اسلامی بکاهند. 
علی رغم همه فشارها، ملت به خوبی تقابل حق و باطل را درک می کند و می داند که پیروزی حق در نابودی باطل است و ما هر چه در تضعیف و انهدام آن کوشیده ایم به فتح و ظفر نزدیک تر شده ایم . چه کسی می تواند مدعی باشد که ما در تحقیر و مستاصل ساختن آمریکا و رژیم صهیونیستی موفق نبوده ایم؟ 
با همه این اوصاف می دانیم که امروز در میانه میدان جنگ اقتصادی هستیم. استکبار ، آخرین حربه های خود را برای ضربه زدن به ملت مقاوم ایران به کار بسته ؛ از تحریم و نفوذ گرفته تا کوک کردن شیوخ خودفروخته خلیج نشین . از هیچ یک فروگذار نکرده است و اما این میان ، آنچه بیشترین ضربه را به ما می زند نگاه مسئولان و مدیرانی است که کلید خود را گم کرده اند و شاه کلیدشان را نزد چشم آبی های اروپایی و پیوستن به معاهدات بین المللی جستجو می کند.
مسئله یک بازی انتخاباتی و پافشاری بر اشتباه انجام شده نیست . مسئله ما جریان فکری و نگاهی است که از سرنوشت تاریک مصدق عبرت نگرفت ، از رفتار امام با بازرگان عبرت نگرفت و از برخورد محکم امام با قائم مقام هم عبرت نگرفت . این تفکر با سیاست های غلط اقتصادی کسب و کارهای خرد را تعطیل کرد و با زدن چوب حراج به کارخانه های مولد داخلی ، مثل هپکو اراک ، ماشین سازی تبریز و نیشکر هفت تپه ، موجبات بیکار شدن هزاران کارگر را فراهم کرد و تا این نگاه بر دولت و مدیران ما حاکم باشد ، روز به روز ضربات دشمن کاری تر و اقتصاد ما ضعیف تر خواهد شد . ما راه حل را در یک چیز می بینیم ؛ " خودباوری و توجه به ظرفیت های داخلی " ، این تنها مسیر رسیدن به اهداف تمدنی ماست. 
اینک به نظر می رسد یکی از راه حل های اساسی مشکلات کشور ، گسترش جمهوریت در عرصه های مختلف حکومت است. جمهوریت ، ضامن اسلامیت ، عزت و استقلال مملکت است. برای رسیدن به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و رهایی از بند فقر و فساد و تبعیض باید به مردم بازگردیم. این نظارت و مشارکت همگانی است که باعث می شود رانت ها و فسادها از بین رود و اقتصاد و فرهنگ ما از این امراض رهایی یابد. در این راستا قوای مقننه و مجریه نقش مهم و اساسی دارند ، باید زمینه های شفافیت و نظارت عمومی فراهم شود نمایندگان مجلس باید به آگاهی مردم از عملکردشان افتخار کنند. 
بسترهای مشارکت واقعی مردم در عرصه های اقتصاد ، علم و فرهنگ آماده شود. ان شاء الله همانگونه که با خواست و اراده مردم ، گردنه های سخت این چهل سال را پشت سر گذاشته ایم دشواری های آینده را نیز طی کرده و در جمهوری اسلامی مان عدالت فراگیر را اقامه خواهیم کرد. 
اما دانشگاه ؛ دانشگاه تهران به مثابه دانشگاه ایران ، همواره الگویی برای دانشگاه های کشور بوده است و نیک می دانیم اکثر رفتارها و رویه های درست و غلط دانشگاه تهران به سرعت در جامعه دانشگاهی کشور تکثیر می شود اما حیف ، دانشگاهی که باید کارخانه انسان سازی انقلاب اسلامی می بود ، امروز به مدد تلاش مسئولان ، دانشگاه به ماشین تولید کاریکاتور علم زده ای که فقط در پارادایم پول و منفعت زیست می کند مبدل شده است. 
حرف ها و اظهارنظرهای زیبا و پرطمطراق این مسئولان هیچ جایگاهی نزد دانشجوی بصیر و آگاه ندارد. فرآیند انحطاط نهاد دانشگاه چه با اسم دانشگاه نسل چهارم و پنجم باشد و چه با عنوان گسترش و توسعه پیش برود ، باید متوقف شود در غیر این صورت باید منتظر افول جایگاه واقعی دانشگاه تهران باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بیانیه دانشجویی کدخدا ارمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش آموزش و پرورش برای انجام حرکت های خوب قرآنی در مدارس استان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط آشنایی همه دانش آموزان را با قرآن فراهم کنیم، لازم است کلاس‌هایی با زبان ساده برای دانش آموزان برگزار شود و معرفتی در این زمینه برای آنها ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای گرفتن هویت جوانان و نوجوانان از آنهاست و در فضای مجازی تلاش ویژه ای در این زمینه می کند، افزود: با آموزش قرآن و تفسیر ساده قرآن می توان هویت الهی به آنها بخشید.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: این مهم باید در اولویت قرار گیرد و لازم است آموزش و پرورش استان یزد در این زمینه پیگیری های لازم را از وزارت آموزش و پرورش انجام دهد زیرا کوتاهی در زمینه تقویت دین و تربیت دینی کودکان و نوجوانان، خیانت به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم کار ویژه روی معلمان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: برخی معلمان نسبت به تربیت دینی و تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش آموزان نا آگاه و برخی نیز بی تفاوت هستند و لازم است روی آنها کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی در این دانشگاه بیان کرد: باید کار جدی در این حوزه انجام شود و بازنگری در جذب افراد به عنوان معلم ضروری است.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اگر معلم خوب تربیت شود و سر کلاس برود، آنگاه می توانیم به تربیت کودکان به عنوان کاری بسیار سخت و حساس، امیدوار بود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه برخی افراد اقدامات خوبی در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده بودند، افزود: متاسفانه مدیران خوب در این حوزه به سرعت درگیر کارهای ستادی می شوند و اصل کار که مقوله تربیت است، مورد غفلت قرار می گیرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی در تعلیم و آموزش معلمان تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک مقوله مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به منظور تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، حضور روحانیون واجد شرایط در آموزش و پرورش، نظارت بر اجرای برنامه های شورا پرداختند.

کد خبر 6080445

دیگر خبرها

  • نتایج تلخ حکومت ۵۰۰ ساله بنی عباس
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود