Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تاکنون 150 درخواست احداث اقامتگاه بوم گردی در استان به این اداره کل ارائه و برای 100 واحد از آنها تاکنون مجوز صادر شده است.

به گزارش ایرنا، جلیل جباری روز یکشنبه در آیین بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی تکاب افزود: هم اینک 16 واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرهای مختلف آذربایجان غربی فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 30 درصد اقامتگاه های بوم گردی آذربایجان غربی در تکاب ساخته شده است، بیان کرد: این شهرستان ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و رونق بوم گردی دارد که جا دارد در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.
جباری گفت: اکنون زمینه ای فراهم شده تا خانه ها و اماکن قدیمی و تاریخی بازسازی شده و به فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری تبدیل شود.
وی بیان کرد: احداث اقامتگاه های بوم گردی یکی از مهمترین نمونه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی های تکاب در حوزه گردشگری گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان بهار سال آینده جشنواره ملی تخت سلیمان به منظور معرفی جاذبه های گردشگری تکاب برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اقامتگاه بوم گردی در روستای هدف گردشگری نصرت آباد در 3 کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان روز یکشنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
این واحد اقامتگاه بوم گردی در زمینی به مساحت چهار هزار و 300 مترمربع و با زیربنای یکهزار مترمربع با 9 میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده و دارای 12 اتاق، رستوران سنتی و خدمات تفریحی است.
این اقامتگاه بوم گردی برای اقامت 60 گردشگر ظرفیت دارد و با بهره برداری از آن تعداد اقامتگاه های بوم گردی تکاب به 6 واحد رسید.
تکاب یک اثر جهانی و بیش از 160 اثر ملی میراث فرهنگی و طبیعی دارد و سه روستای این شهرستان شامل نصرت آباد، قینرجه و بدرلو به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده است.
مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
7514/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري بوم گردي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی ادیب فر افزود: در سال گذشته تعداد ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۵۹ پرونده مربوط به مردان و ۴۶ مورد زنان بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸ هزار و ۷۷پ رونده نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که ۷۷۵۰پ رونده برای زنان و ۲۰ هزار و ۳۲۷پ رونده مربوط به مردان است.

ادیب فر با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۳ هزارو ۴۰۸پ رونده مربوط به تصادفات جرحی در پزشکی قانونی استان تشکیل شد، یاد آور شد: همچنین در این مدت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه توسط پزشکی قانونی استان انجام و تشکیل پرونده شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۲۷ مورد مجوز سقط جنین توسط پزشکی قانونی استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۹۱۵ مرد و ۵۰۸ زن مجوز دفن صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی تصریح‌کرد: در سال گذشته ۶۲ مورد مجوز فوت ناشی از سوختگی، ۴۲ مورد مجوز فوت ناشی از غرق شدگی، ۴۲ مجوز فوت ناشی از سرمازدگی، ۱۲ مورد مجوز فوت ناشی از برق گرفتگی و ۴۰۹ مورد مجوز برای مرگ‌های طبیعی که بر اثر بیماری صورت گرفته، توسط پزشکی قانونی استان صادر شده است.

کد خبر 6083868

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی
  • مروری بر چند خبر کوتاه از گوشه و کنار آذربایجان غربی در دوم اردیبهشت
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی