Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:38:02 GMT

آغاز احداث نیروگاه خورشیدی در سمنان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۴۴۹۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از آغاز احداث نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و پیش‌بینی اعتبار مرکز کسب‌وکار سمنان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن آل‌بویه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان در حوزه شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: پیش‌بینی اعتبار مرکز کسب‌وکار شهرک‌های صنعتی استان مصوبه‌ای بود که از سفر گذشته دولت مانده بود و اعلام کردند اعتبار آن مصوب شده؛ ولی هنوز به ما ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 13 پروژه افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها را در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان داشتیم، تصریح کرد: پنج مورد از این تعداد در حوزه افتتاح و بهره‌برداری بود و هشت پروژه هم در فهرست پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی قرار داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تأکید کرد: ازجمله پروژه‌های افتتاحی، فولاد شاهرود بود که این کارخانه خارج از شهرک صنعتی قرار دارد. شرکت چوب تراشه نقطه هم از دیگر پروژه‌های افتتاحی در جریان این سفر بود که در مسیر تولید قرار گرفت.

آل‌بویه با بیان اینکه دو پروژه خیلی مهم هم در بحث شروع به کار داشتیم، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها، شروع به کار شرکت لوله‌های فولادی بود که در مدار تولید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان از پروژه‌های مهم بود، اضافه کرد: این پروژه جزو نخستین پروژه‌هایی است که احداث خواهد شد؛ زمین این طرح واگذار و مجوز آن صادر و عملیات اجرایی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با تأکید بر اینکه 120 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری این نیروگاه نیاز است، تصریح کرد: شرکت لوله‌های فولادی هم 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آل‌بویه با بیان اینکه مشکل اصلی مراکز صنعتی این است که با درصد بسیار کمی از ظرفیت خود فعالیت دارند، اظهار کرد: رفع مشکل نقدینگی و تأمین مواد اولیه ارزان از نیازهای مهم در صحنه خدمت به تولید ملی به شمار می‌آید و این نیازها را باید تأمین کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

مسلم فلاح زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تأمین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است. 
 
فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند