Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@06:27:27 GMT

اعدام یک متجاوز به عنف در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۴۵۴۵

این پرونده 5 متهم دارد و دلیل اصلی ارتکاب جرم در این پرونده یک رابطه غیراخلاقی بوده است که متهم ردیف اول این پرونده از حیث ارتکاب تجاوز به عنف و سرقت مقرون به آزار بر اساس مستندات پرونده به اعدام محکوم شد. دادستانی قزوین اعلام کرد: سحرگاه امروز حکم اعدام فردی که مرتکب تجاوز به عنف شده بود در محوطه زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جنوب نیوز، به نقل از دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در تشریح این پرونده گفت: این پرونده در سال 96 تشکیل و متهمین این پرونده نیز در کمترین زمان ممکن توسط ضابطین قضایی دستگیر و جهت رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.

دادستان قزوین افزود: این پرونده 5 متهم دارد و دلیل اصلی ارتکاب جرم در این پرونده یک رابطه غیراخلاقی بوده است که متهم ردیف اول این پرونده از حیث ارتکاب تجاوز به عنف و سرقت مقرون به آزار بر اساس مستندات پرونده به اعدام محکوم شد.

قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: سایر متهمین با عناوین مجرمانه‌ای همچون معاونت در تجاوز به عنف، سرقت مقرون به آزار و رابطه نامشروع به احکامی همچون حبس طولانی‌مدت و شلاق محکوم‌شده‌اند.

این مقام قضایی استان بیان کرد: حکم اعدام این متهم ابتدا در شعبه دوم کیفری استان صادر شد و سپس در شعبه بیست و هفتم دیوان عالی کشور تأیید و با استیذان از رئیس معظم قوه قضاییه سحرگاه امروز در زندان قزوین به اجرا درآمد.

وی تأکید کرد: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی در برخورد با مجرمین خشن و مخلان امنیت عمومی و اجتماعی کاملاً جدی است.

قاسمی افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض با کسانی که جان، مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند برخورد خواهد کرد و مرتکبین جرائم خشنی ازاین‌دست منتظر برخورد سخت دستگاه قضایی و اشد مجازات باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقوع بسیاری از جرائم در جامعه نتیجه دوری فرد از معارف اسلامی و آموزه‌های دین مبین اسلام است و ما هرکجا که معارف اسلامی را شاهد بوده‌ایم جرائم کمتری نیز به وقوع پیوسته است و این موضوع باید بسیار موردتوجه افراد جامعه بخصوص خانواده‌ها قرار گیرد و باید سعی شود در جهت کاهش وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی باورهای دینی تعمیق پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های دستگاه قضایی است و بر این باوریم که همیشه پیشگیری بهتر از برخورد سخت خواهد بود و هزینه‌های کمتری را نیز هم جامعه و هم دستگاه قضایی متحمل خواهد شد اما پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست و همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند امر پیشگیری وظیفه همه دستگاه‌هاست و همه باید در این راستا اقدامات عملی و علمی بردارند.

 

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به تاثیر حضور پلیس در کاهش آمار وقوع جرائم، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان مشخص شده و پایش‌های تصویری افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق جعفری در جلسه با فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های اهواز، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریبا مشخص شده و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود، حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرائم بسیار موثر است و در صورت نیاز و با دریافت مجوزهای لازم، باید ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا شود.

جعفری چگنی گفت: پلیس پیشگیری باید به لینک دوربین‌های سطح شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن موثرتر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس، بیان کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر شود تا حق مالباخته به درستی ایفا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین