Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئيس اداره حفاظت  محيط زيست شهرستان نيشابور گفت: با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان وحشي  به سد ها، آبگير ها و حوزه هاي آبي شهرستان نيشابور،  گشت مشترك بررسي بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در آبگير هاي حوزه نيشابور با حضور نيروهاي شبكه  دامپزشكي و  اداره حفاظت محيط زيست نيشابور برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدي نوربخش افزود: در اين گشت يكروزه سد ينگجه، درياچه هاي سي سير و كال خير آباد مورد بررسي ومشاهده قرار گرفت كه خوشبختانه تلفات يا مورد مشكوك به بيماري فوق حاد پرندگان در  پرندگان موجود در سدبار مشاهده نشد .

وي خاطرنشان کرد: از گونه هاي پرندگان موجود در اين آبگير ها انواع پرنده مهاجر آبزي و كنار آبزي  از گونه هاي اردك سر سبز، اردك سر حنايي، خوتكا، باكلان، تليله كوچك، آبچيلك تك زي ، خوتكا، چنگر، حواصيل خاكستر، حواصيل سفيد، كاكائي و گونه نادر يلوه نوگ سبز مشاهده گرديد .

رئيس اداره حفاظت  محيط زيست شهرستان نيشابور تصريح کرد: در اين گشت يگ گروه شكارچي غير مجاز در محل سد ينگجه  مشاهده شدند که به جرم شروع به شكار  دستگير شدند و از ناحيه آنان  يك قبضه سلاح  ساچمه زني به همراه 15 تير فشنگ يك دستگاه دوربين چشمي، يك قبضه چاقو، يك دستگاه چراغ قوه كشف  و ضبط نموده و ضمن تشكيل پرونده تخلف در محل پاسگاه انتظامي خواجه آباد  دو نفر متخلفي به جرم شروع به شكار به مراجع قضايي معرفي شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان رضوی نیشابور پرندگان آبگیر مهاجرپذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور