Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:02:51 GMT

تیم راه سبز امید برنده ششمین مناظره دانشجویی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۴۷۵۵

تیم راه سبز امید برنده ششمین مناظره دانشجویی شد

تهران - ایرنا - در آخرین مناظره روز اول مسابقات مناظره دانشجویان ایران تیم راه سبز امید از استان اصفهان که موافق گزاره «برای جلوگیری از آسیب های جنسی در جامعه باید آموزش های مربوط به این حوزه از سنین کودکی آغاز شود» برنده شده راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات مناظره شد.

به گزارش یکشنبه گروه دانشگاه ایرنا ، ششمین مناظره اولین روز مسابقات مناظره دانشجویان ایران بین گروه راه سبز امید از استان اصفهان به عنوان موافق گزاره «برای جلوگیری از آسیب های جنسی در جامعه باید آموزش های مربوط به این حوزه از سنین کودکی شروع شود» و گروه شهید دیالمه از استان مازندران به عنوان گروه مخالف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای گروه راه سبز امید شامل محمد معین جوادی، علی رضا قضاوی، امیر حسین داوود آبادی و ساجد سهرابی هستند و اعضای تیم شهید دیاله را نیما مهرجو، سید علیرضا ساداتی، علی قربانی و امیر حسین نوشین تشکیل می دادند.
در ابتدای این مناظره تیم موافق با تأکید بر اینکه آموزش جنسی کودکان خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهد، گفت: بیایید تکلیف خودمان را روشن کنیم؛ آیا بحران جنسی و آزار جنسی در دنیا وجود دارد؟ ما معتقد هستیم بله وجود دارد. هر 11 دقیقه در جهان یک کودک مورد آزار جنسی قرار می گیرد. وضعیت در ایران هم خوب نیست و اعلام شده است که 90درصد کودکان کار مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند و بیشترین تجاوزها و آزارها توسط اعضای خانواده و آشنایان کودک صورت می گیرد. سوال این است چه راه کاری به جز آموزش جنسی می توان انجام داد. در جهان اطلاعات و ارتباطات کودکان به راحتی با مسائل جنسی مواجه می شوند.
گروه مخالف نیز استدلال کرد: نباید مسئله آزار جنسی را از دیدگاه خودتان تعریف کنید. در گزاره این مناظره آمده است که آموزش جلوگیری می کند از آسیب های جنسی. یعنی آموزش مانع کامل ایجاد می کند اما آسیب جنسی دلایل متعددی دارد که یکی از راه کارها آموزش است. در حالی که بر اساس منابع غربی آموزش جنسی فقط ممکن است این مسئله را کاهش دهد. بر اساس دیدگاه شهید مطهری تربیت انتقال غیر مستقیم یک مفهوم به کودک است در حالی که کودک خود پذیرای آن است اما آموزش انتقال مستقیم مفاهیم به کودک به صورتی که کودک در آن نقشی ندارد.
این گروه ادامه دادند: مخالف این نیستیم که برای کاهش آسیب های جنسی باید آموزش دهیم آموزش از آزار جنسی جلوگیری نمی کند چون سایر عوامل هم هستند. راه کار اسلام تربیت جنسی است. ما از گروه رقیب این سؤال را داریم که بر اساس کدام چارچوب برای جلوگیری از آسیب های جنسی باید آموزش ارائه دهیم؟
گروه موافق پاسخ داد: بحث در نحوه آموزش نیست بلکه در اصل آموزش است. شما مطرح کردید که آموزش از آسیب جنسی جلوگیری نمی کند اما نگفتید که چرا. آموزش کم هزینه ترین و پر راندمان ترین راه کار است. شما مطرح کردید که تربیت با آموزش متفاوت است اما آیا تربیت نوعی آموزش نیست؟
گروه مخالف اعلام کرد: ما مخالف ارائه آموزش ها نیستیم مسئله سن کودک است. اگر آموزش ها در سنین کودکی ارائه شود موجب نوعی از آسیب ها خواهد شد. اگر به کودکان آموزش دهیم آیا کنجکاوی کودک به اتمام می رسد یا کودک کنجکاوتر می شود؟ سوال ما این است که بر مبنای کدام مرجع فکری مطرح می کنید که در سنین کودکی باید آموزش جنسی اراده شود؟ ما هم معتقدیم که باید آموزش جنسی ارائه شود اما این آموزش ها مانع از آسیب نمی شود. ما معتقدیم آموزش جنسی در سنین کودکی کارساز نیست مگر در غرب که در سنین کودکی آموزش جنسی ارائه می شود تجاوز و آزار جنسی وجود ندارد؟ باید در سنین کودکی تربیت جنسی ارائه شود نه آموزش جنسی.
تیم موافق گفت: اگر غرب در مسیری اشتباه کرده ما با رویکرد اسلامی می توانیم آموزش های درست ارائه کنیم و موفق شویم. در منابع اسلامی آموزش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم. سؤال من هم از تیم رقیب این است که در کدام لغت نامه نوشته شده است که جلوگیری یعنی به صفر رساندن؟
تیم مخالف نیز در جمع بندی سخنان خود گفت: اسلام سه دوره هفت ساله برای تربیت مطرح کرده که آموزش جنسی در سال های پایانی مرحله دوم که منتهی به بلوغ است باید ارائه شود نه در سنین کودکی. در کشورهایی مثل آمریکا، سوئد و آلمان آموزش های جنسی از سنین کودکی مطرح می شود اما باز هم در این کشورها آمارهای بالایی از تجاوز جنسی وجود دارد. در پایان این مناظره تیم راه سبز امید به عنوان تیم برنده اعلام شد.
**9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مناظره دانشجويان مسابقه آسيب هاي كودكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی در رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌های ناشی از آن، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در سطوح مختلف با حرفه‌های متنوع در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است که در این خصوص در سال گذشته ۱۷۵ دوره آموزشی ویژه‌ی اقشار آسیب دیده اجتماعی از جمله معتادین بهبود یافته، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های آنان، زندانیان و ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار شده است.


حسن کامرانی فرد افزود: از متقاضیان این گروه هدف ۲ هزار و ۴۶۷ نفر مرد و هزار و ۴۸۶ نفر زنان بوده اند که در طول سال در مجموع ۶۱۳ هزار و ۳۷ نفر ساعت، آموزش را گذرانده اند.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان