Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه جاده های آذربایجان غربی قابلیت تردد را دارند بر لزوم احتیاط از سوی رانندگان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ارسلان شکری امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شرایط فعلی جاده های آذربایجان غربی، گفت: کلیه محورهای سردشت، پیرانشهر به تمرچین، تکاب به شاهین دژدر مسیر مایین بلاغ و ایرانخواه برفی بوده اما با وجود بارندگی روزهای اخیر همه راههای شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد از آنها جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و، افزود: کلیه محورهای شهرستان ارومیه، نقده، اشنویه، مهاباد، میاندوآب بوکان و گردنه های قوشچی ،راژان و سرو نیز بارانی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، با بیان اینکه در حال حاضر راهداران در تمامی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان حضور دارند، ادامه داد: امسال ۴۵ هزار تن نمک و ماسه شامل ۳۰ هزار تن ماسه و ۱۵ هزار تن نمک برای مدیریت راه های برفی و لغزنده استان در راهدارخانه ها ذخیره سازی شده است.

وی، با بیان اینکه همچنین ۴۰ دروبین نظارتی در سطح جاده ها و محورهای اصلی نصب شده که از سوی دستگاه های مدیریت بحران به صورت آنلاین رصد می شود، اظهارداشت: مسافران بین شهری پیش از آغاز سفر با استفاده از سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده های استان اطلاع یافته و در طول سفر نیز با راهداران و پلیس راه هماهنگی کامل را داشته باشند.

شکری، به رانندگان توصیه کرد که برای تردد در مسیرهای استانی به ویژه گردنه ها و نقاط برف گیر از لباس گرم، پتو، جیره خشک و زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی، در خصوص تردد در گردنه مایین بلاغ تکاب به دلیل لغزنده بودن این جاده، گفت: با توجه به تداوم بارش برف، رانندگان وسایل نقلیه برای تردد در محور شاهین دژ به تکاب به طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی استفاده کنند و سوخت کافی نیز به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، با بیان اینکه رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند، ادامه داد: به علت بارش برف و کولاک، تردد خودروهای سنگین از جمله تریلی، وانت و برخی از خودروهای سواری از جمله پیکان در این محور با محدودیت همراه است.

وی، همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از محورها احتمال ریزش سنگ و جاری شدن سیلاب وجود دارد از رانندگان خواست که با احتیاط در این محورها رانندگی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

 علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی به نقاط مختلف کشور حمل شد گفت: این ناوگان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیون تن بار را جابجا کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۴۵ برگ بارنامه صادر شد اظهار کرد: تعداد بارنامه‌های صادر شده در سال گذشته  نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی کل ناوگان باری دارای کارت هوشمند استان با احتساب وانت بار‌ها ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه، رانندگان وسایل نقلیه باری دارای کارت هوشمند ۳۷ هزار و ۵۰ نفر و کل رانندگان دارای کارت هوشمند ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

علیزاده ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۰ انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسه‌های حمل کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسایل نقلیه سنگین در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • تردد روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور | محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده
  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • ۲۱ محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • محدودیت‎های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند