Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در نامه‌ای در رابطه با سخنرانی مولاوردی و ابتکار نوشت: مسولان امور زنان به جای الگوگیری غلط، به فکر حل مشکلات دغدغه‌های زنان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در نامه‌ای در خصوص سخنرانی مولاوردی و ابتکار نوشت: مسئولان امور زنان به جای الگوگیری غلط، به فکر حل مشکلات و دغدغه‌های زنان و پیاده کردن الگوی مطابق ارزش‌های ایرانی اسلامی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل نامه به شرح ذیل است:
هفته گذشته، نشستی تحت عنوان ”چالش‌های حقوق زنان در فقه“ توسط موسسه فقه الثقلین (زیر نظر آقای صانعی) در تهران برگزار شد که خانم ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و خانم مولاوردی، دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز در این جلسه شرکت داشتند.

ابتکار در این جلسه عنوان کرده که دنیا سالهاست که روی مساله‌ی برابری تاکید و برای آن برنامه ریزی می‌کند، زنان باید به صورت برابر و یکسان از فرصت‌های برابر برخوردار باشند. در جامعه‌ی ما هم بایستی در مساله‌ی اشتغال فرصت برابر فراهم شود. نه اینکه زنان به واسطه‌ی زن بودن از آن محروم باشند.

در زمانی هم که مولاوردی عهده دار همین مسئولیت، معاونت امور زنان و خانواده بود در اکثر مصاحبه هایشان اصلی‌ترین دغدغه‌ی زنان کشور را مسئله‌ی اشتغال و تصاحب پست‌های مدیریتی می‌دانستند. با وجود تمام شعار‌هایی که ابتکار و مولاوردی روی مساله‌ی اشتغال زنان سر می‌دهند، هنوز اقدام موثری در این ۵ سال برای حل مشکلات زنان شاغل نشده است.

مشکلاتی مثل مرخصی زمان، شرایط محیط کار، ساعت کاری، نداشتن حق اولاد در فیش حقوقی زنان سرپرست خانوار و... که باعث دغدغه‌های زیادی برای زنان شاغل شده و حفظ خانواده در کنار داشتن شغل را برای آنان سخت کرده است.

اما بر اثر همین طرز تفکر و رویه‌ای که در پیش گرفته اند شاهد این هستیم که بدون در نظر گرفتن هیچ کدام از تفاوت‌های طبیعی و نقش‌های متفاوت زنان و مردان در اجتماع و خانواده، ظرفیت آزمون‌های استخدامی دولتی و رشته‌های دانشگاهی را برابر می‌کنند و تنها تلاششان برای تعجیل در پیاده کردن تئوری غلطی است که سالهاست غرب را به انحطاط کشیده است و حالا خود آن‌ها هم در صدد اصلاح بسیاری از سیاست‌های گذشته شان هستند.

اگر به دنبال عدالت هستیم، باید بدانیم که برابری و تشابه در حقوق زنان و مردان بدون توجه به تفاوت‌های آنها، ظلم آشکاری است که به زنان و جامعه می‌شود. با توجه به سخنان و همچنین بررسی عملکرد این دو نفر در چند سالی که مسئولیت امور زنان به عهده‌ی آنان بوده است به نظر می‌رسد که تلاش این مسئولین به سمت غالب کردن تفکر فیمینیسم بر قوانین حقوقی، اقدامات اجتماعی و حتی مبانی آموزشی کشور است.

بهتر است به جای الگوگیری‌های غلط و بی پایه، مسئولین امور زنان به دنبال برطرف کردن دغدغه‌های اصلی زنان در جامعه و پیاده کردن الگویی مطابق با فرهنگ ایرانی-اسلامی باشند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

استاندار خراسان شمالی بر حل مشکلات کمپ ترک اعتیاد بانوان تاکید کرد و گفت: اعطای تسهیلات به این کمپ باید دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: هدف گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد.

وی عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲ را قابل تقدیر دانست و افزود: کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشان از تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، گفت: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین نیز می‌تواند در امر پیشگیری مؤثر باشد.

حسین نژاد بیان کرد: اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود و هزینه‌ها نیز به مراقبت کاهش خواهد داشت.

وی بر رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد مؤثر است لذا افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود.

وی در خصوص حوزه درمان نیز اظهار داشت: در یک هدف گذاری بلند مدت ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز موجود افزوده خواهد شد.

کد خبر 745248

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیندیشند
  • مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیاندیشند
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه