Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اظهار نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره اعتراض‌های اخیر پاریس، وزیر خارجه فرانسه از دونالد ترامپ خواست که در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

ژان‌ایو لودریان روز یکشنبه ۱۸ آذر گفت: «ما به سیاست داخلی آمریکا کاری نداریم و رویکردی مشابه را [از طرف مقابل]خواهانیم».

آقای لودریان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ال‌سی‌آی گفت: از طرف خودم و از طرف رئیس‌جمهوری فرانسه به دونالد ترامپ می‌گویم: «مردم ما را به حال خود بگذارید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در دو پیام توئیتری با اشاره به تظاهرات اخیر در فرانسه، بار دیگر شدیدا از توافقنامه اقلیمی موسوم به «پیمان پاریس» انتقاد کرده بود.

وی شامگاه شنبه با اشاره به اینکه روز و شب «غم‌انگیزی» برای پاریس بوده است، پیشنهاد کرد که «توافقنامه مضحک و به شدت هزینه‌آور پاریس» لغو شود و پول آن به مردم بازگردانده شود.

تجمعات اعتراضی در پاریس و شماری دیگر از شهر‌های فرانسه روز شنبه برای چهارمین هفته پیاپی ادامه یافت و پلیس برای متفرق کردن معترضان که خود را «جلیقه زردها» می‌خوانند از خودرو‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در جریان اعتراض‌های روز شنبه حدود ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند که به گفته وزیر کشور فرانسه، بیش از ۱۲۰۰ تن از آنان به بازداشتگاه منتقل شدند. شمار مجروحان نیز به بیش از یکصد تن رسید.

دونالد ترامپ ظهر شنبه در انتقاد از پیمان پاریس نوشته بود: «مردم نمی‌خواهند این همه پول بدهند که اکثر آن به کشور‌های جهان سوم (با مدیریت‌های سوال‌برانگیز) داده شود، تا شاید محیط زیست حفاظت شود».
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در توئیت خود نوشته بود که مردم در فرانسه شعار می‌دهند «ما ترامپ را می‌خواهیم».

خبرگزاری فرانسه می‌گوید یکی از توئیت‌هایی که آقای ترامپ هفته گذشته بازنشر کرده بود جزئی از چند «خبر جعلی» بود که ادعا می‌کرد معترضان فرانسوی شعار‌هایی در حمایت از دونالد ترامپ سر داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ویدئویی نیز در توئیتر منتشر شد که این شعار در آن سر داده شده، «اما این ویدئو در واقع مربوط به تظاهرات اوایل امسال راست‌گرایان افراطی در لندن است».

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لودریان جلیقه زردها فرانسه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴

فرودگاه شارل دو گل پاریس در آستانه بازی‌های المپیک سیستم امنیتی برای بررسی چمدان‌ها و تجهیزات ورزشی ورزشکاران را بازسازی و مدرن کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر"، فرودگاه شارل دوگل پاریس سیستم امنیتی خود را در آستانه بازی های المپیک بازسازی کرده است. در سایه این تدابیر امنیتی اکنون اسکنرها می توانند چمدان مسافران را به دقت بررسی کنند که نیازی به برداشتن وسایل نباشد.

به این ترتیب فرودگاه شارل دوگل پاریس از سیستم جدید امنیتی خود در آستانه المپیک رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده اسکنرها تعمیرات اساسی شده اند و می توانند چمدان ها و کیف ها را به طور کامل بررسی کنند که مسافران دیگر مجبور نباشند وسایلی مانند وسایل الکترونیکی، اسپری ها یا مایعات را از چمدان خود خارج کنند. ادوارد آرکرایت، رئیس اپراتور فرودگاه‌های گروه Aéroports de Paris گفت: در صورت شک، چمدان‌ها پردازش نمی‌شوند.

طبق اطلاعات این فرودگاه فرودگاه شارل دوگل پاریس انتظار بیش از 114000 چمدان از هیئت ها و نمایندگان رسانه ها برای بازی های المپیک 2024 را دارد. این فرودگاه همچنین حدود 47000 قطعه تجهیزات ورزشی دریافت خواهد کرد.

این فرودگاه همچنین کارخانه به اصطلاح چمدان را راه اندازی کرد، اتاقی به مساحت 10000 متر مربع که در آن تجهیزات ورزشکاران پردازش می شود. سباستین مالاسن مدیر این پروژه گفت: «بزرگترین چالش چمدان های بزرگ است. ورزشکاران با تمام وسایل ورزشی خود سفر می کنند. بخش زیادی از این چمدان ها بزرگ است.

اخیرا یک نشریه آلمانی هم در مطلبی نوشت که تدابیر شدید و بسیار سخت گیرانه امنیتی دولت فرانسه در آستانه برگزاری مسابقات المپیک تابستانی 2024 ، شهر پاریس را به منطقه ممنوعه ای تبدیل کرده که موجب آزار ساکنان آن می شود.

تعداد افسران مجری قانون هشت برابر بیشتر از ورزشکاران در این بازی ها است. پاریس در حال تبدیل شدن به یک منطقه با امنیت بالا برای المپیک است که این مسئله موجبات آزار ساکنان آن را فراهم کرده است.

در روز 24 مارس، دو روز پس از حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو که بیش از 140 کشته بر جای گذاشت، فرانسه بالاترین سطح از سه سطح هشدار تروریستی را اعلام کرد و می توان پیش بینی کرد که این وضعیت هشدار تا زمان برگزاری و همچنین در طول بازی های المپیک تابستانی که از 26 ژوئیه در پایتخت فرانسه آغاز می شود حفظ خواهد شد.

بازی های المپیک همانطور که در مونیخ در سال 1972 و آتلانتا در سال 1996 نشان داده شد با حضور هزاران ورزشکار، جمعیت عظیم و تماشاگران در سراسر جهان به یک هدف ایده آل برای تروریست ها تبدیل شده است.

در طول المپیک، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده حدود 45000 پلیس و ژاندارم، 18000 سرباز و 20000 نیروی امنیتی خصوصی، با تقریباً هشت افسر مجری قانون برای هر یک از 12000 ورزشکار وجود خواهند داشت.

به این ترتیب فرانسه در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

رئیس پلیس پاریس اخیرا اعلام کرده است: برای ورود به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، افراد باید گواهی دیجیتال ارائه دهند که با پرداخت هزینه صادر می‌شود. این به عنوان مبنایی برای تحقیقات اداری احتمالی خواهد بود. این رویداد در حداکثر سطح با یک سیستم امنیتی بزرگ تحت نظارت بسیار دقیق خواهد بود: هشت روز قبل از مراسم افتتاحیه، کنترل بسیار شدیدی بر روی محیط قلمرو برقرار خواهد شد و بازدیدکنندگان در هنگام ورود به طور کامل مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک 2024 پاریس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟