Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: چگونگی نظارت بر ذبح شرعی یکی از مخاطرات مردم و مسئولان بوده که با وجود نظارت ناظران ذبح شرعی نمایندگان ولی فقیه در دامپزشکی و کشتارگاه ها از بین رفته است.

به گزارش ایرنا؛ امید حاج محمدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: باید در کنار مشغله کاری از رهنمودهای روحانیت نیز استفاده شود و رجوع به علمای دینی امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد، در مدت خدمتم در این اداره کل، شاهد ارتباط خوب پرسنل با نماینده های ولی فقیه در دامپزشکی استان بوده ام و همه نمایندگان گذشته با خاطره خوب این سمت را ترک کرده اند و اگر بگویم ارتباط دوستانه و حتی خانوادگی بین اعضا و نمایندگان ولی فقیه ایجاد شده گزاف نگفته ام.
در ادامه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: اگر به آیات و روایات دینی نگاهی بیندازیم، موضوعات متعددی در زمینه غذا و اقتصاد حلال و تاثیر آن بر مومنان دیده می شود و از سویی لقمه حلال یکی از نشانه های تقوای مومنان می باشد و ایجاد آن برعهده سازمان دامپزشکی و حوزه نماینده ولی فقیه در این ارگان است.
حجت الاسلام یوسفی نیا افزود: در برخی روایات زمینه استجابت دعا لقمه حلال است و در برخی دیگر دینداری تنها از این طریق کسب می شود.
وی اضافه کرد: اگر کسی لقمه حرام بخورد ایمان از بدن وی خارج می شود این وظیفه حساس هم از نظر بهداشتی و هم شرعی بر عهده این اداره کل در استان کرمانشاه است.
وی یادآور شد، به دلیل همین اهمیت راه اندازی سازمان حلال در کشور در حال پیگیری است که معاونت حلال و بین الملل به دفتر مقام معظم رهبری پیشنهاد راه اندازی آن را داده است.
یوسفی نیا با بیان اینکه برخی کشورها بیشتر از ما از منفعت اقتصادی غذای حلال بهره مند شده اند، ادامه داد: سالانه سه هزار و 500 تن ژلاتین وارد کشور می شود که وزارت بهداشت تنها از نظر بهداشتی آن را بررسی می کند.
وی با تاکید براینکه استفاده درست از برند حلال نیازمند آموزش های ویژه ای است، افزود: به دلیل اهمیت موارد فوق راه اندازی سازمان حلال و معاونت شرعی ضرورت دارد.
این مسئول اضافه کرد، نظارت حلال در کلیه کشتارگاه های کرمانشاه در حال انجام است که دامپزشکی کرمانشاه در رتبه نخست قرار دارد و تنها استانی هستیم که در 2 بخش کوزران و سرمست ناظر داریم در حالی که برخی استان ها در شهرستان ها نیز ناظر ندارند.
در این مراسم از زحمات حجت الاسلام پرویزی پور مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان کرمانشاه تقدیر و حجت الاسلام حمید میرزایی به جای وی معرفی شد.
7460/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توديع معارفه نماينده ولي فقيه دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایهود باراک: نتانیاهو برده یهودیانِ نژادپرستِ معتقد به ظهور مسیح یهودیان از راه برپایی جنگ است (فیلم)

باراک معتقد است که این وزیران اعتقادات مذهبی افراطی دارند و به دنبال تحقق یک برنامه مسیحایی هستند. وی افزود: وزیران از نتانیاهو می‌خواهند که «کل خاورمیانه را شعله‌ور کند» تا ظهور مسیح را تسریع کند.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اختلاف شدید باراك و اشكنازي بر سر حمله به ايران چگونه نتانیاهو نتوانست به ایران حمله کند؟

دیگر خبرها

  • رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است
  • هشدار رشیدی کوچی به رئیسی: این اقدام کشور را به لبه پرتگاه برده بود!
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ایهود باراک: نتانیاهو برده یهودیانِ نژادپرستِ معتقد به ظهور مسیح یهودیان از راه برپایی جنگ است (فیلم)
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناخدا یکم صمدی در گفت و گو با «خبرآنلاین» روایت کرد
  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • به جایی در موسیقی رسیدیم که بعضی‌ها با زیر ابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی دارند...| مدیران ما برده ستاره‌ها شده‌اند!