Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - رئیس سازمان نقشه‌برداری بابیان لزوم تهیه نقشه با مقیاس بزرگ بر اساس نیاز استان‌ها و نبود نقشه برای شهرهای کوچک گفت: هم‌اکنون از یک هزار و 200 شهر کشور حدود 300 مورد بدون نقشه است.
مسعود شفیعی روز یکشنبه در دیدار با سرپرست استانداری یزد با اشاره به اینکه نهاد نقشه‌برداری سازمان حاکمیتی و نهادی دانش‌بنیان در حال خدمت‌رسانی به مردم در عرصه ‌های مختلف است، اظهار داشت: این سازمان بر اساس ماده 11 احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور مسئول و متولی نقشه‌برداری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این خصوص طرح‌های« حدنگار » و « جی نف » با نظارت این سازمان در حال انجام است که بر اساس آن‌ها تصاویر جدید از 15 میلیون هکتار از اراضی کشور تهیه تا برای تعیین مالکیت سند اقدام شود.
رئیس سازمان نقشه‌برداری ادامه داد: تهیه اسناد مالکیت علاوه بر ایجاد انقلاب در کشاورزی ، زمینه‌ساز امنیت فکری در میان کشاورزان و بهره‌برداران خواهد شد.
شفیعی یکی از مشکلات استان یزد را فرونشست زمین در برخی مناطق خصوصا دشت یزد - اردکان عنوان کرد و گفت: ادامه این روند نگران‌کننده و ممکن است آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های منطقه از جمله خطوط نفت، گاز ، آب و حیات این مناطق وارد کند.
وی خاطرنشان کرد: با توافق‌های انجام‌شده میان دستگاه‌های متولی از سال جاری اعلام میزان سطح فرونشست زمین در مناطق مختلف ایران به این سازمان محول شد و می‌توانیم به استان یزد در این بخش کمک کنیم.
رئیس سازمان نقشه‌برداری افزود: به‌زودی اطلس جغرافیای استان با قرار گرفتن در اولویت اطلاعات آن ، تهیه می‌شود تا بتوان به برنامه‌ریزی دولت در مناطق مختلف کمک کند.
وی با اشاره به لزوم به هنگام سازی نقشه‌ها توسط شهرداری‌ها و با کمک استانداری‌ها هم گفت: تلاش داریم تا با آزادسازی داده‎های اطلاعات مکانی در راستای توسعه کشور، اطلاعات مکانی به‌صورت رایگان در اختیار همه دستگاه‎های اجرایی در همه استان‏ها قرار گیرد.
سرپرست استانداری یزد هم در این دیدار اظهار داشت: فعالیت سازمان نقشه‌برداری در جلوی دید همه بخش‌ها قرار دارد و با توجه به اهمیت بالای آن باید موردتوجه ویژه مسئولان قرار گیرد.
محمدعلی طالبی افزود: نگاه علمی و درست در تمامی بخش‌ها به مقوله توسعه صحیح و بدون آسیب به کشور و استان ضروری است .
وی بابیان اینکه نگاه حوزه سیاسی استانداری به‌تمامی بخش‌ها نگاه علمی و کارشناسی است ، ادامه داد: برخی اقدامات توسعه به طبیعت و محیط‌زیست آسیب می‌رساند به همین دلیل باید این موارد را در شورای تأمین استان بررسی تا مانع آسیب‌ها شویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف تأکید کرد: سازمان نقشه‌برداری می‌تواند از توان تشکیلات اداری و نیروهای انسانی مجرب این منطقه بهره لازم را ببرد.
در این دیدار یحیی جمور معاون فنی سازمان و فرخ توکلی مشاور رئیس سازمان نقشه‌برداری ، مدیران سامان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد نیز حضور داشتند.
سازمان نقشه‌برداری کشور ازلحاظ قانونی وابسته به سازمان برنامه ‌و بودجه کشور است و وظایف حاکمیتی محوله از طریق آن سازمان به این نهاد ابلاغ می‌شود، گرچه نقش این سازمان در فعالیت‌های وزارتخانه‌های دیگر از جمله راه و شهرسازی، نیرو، کشور، کشاورزی و... نیز قابل‌توجه است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان نقشه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و گو با سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • حضور وزیر کشور در شورای راهبردی تصادفات استان قم
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • بهره‌برداری ۳۶۰ هزارمیلیاردریال پروژه درسفر رئیس جمهور به کردستان
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • گفت و گو با سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری