Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:09:37 GMT

افزایش تسهیلات بانکی برای بافت های فرسوده

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۵۷۵۱

افزایش تسهیلات بانکی برای بافت های فرسوده

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه تسهیلات بانکی تا 110 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: وام بانکی برای انبوه سازان تا آخر هفته پرداخت می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ارتباط تلفنی با گفتگوی 18:30 گفت: بر اساس مصوبه اخیر دولت وام 50 میلیون تومانی برای کلان شهر و 40 میلیونی برای سایر شهرها با بهره 9 درصد در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هوشنگ عشایری افزود: این وام برای دوره مشارکت دو ساله ساخت در اختیار انبوه سازان و مردم مردم قرار می گیرد اما مقدار آن نسبت به افزایش هزینه ها کم است.  او بانک مسکن را عامل بانکی پرداخت تسهیلات مسکن اعلام کرد و افزود: با افزایش تسهیلات تا مبلغ 110 میلیون تومان این وام بزودی پرداخت می شود. عشایری گفت: تلاش می کنیم که تسهیلات ساخت و ساز بافت های فرسوده با بهره کم در اختیار انبوه سازان قرار گیرد.  مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: بزرگترین دغدغه ما تامین منابع مالی است.   نایب رئیس کانون انبوه سازان تهران نیز در گفتگو با 18:30 درباره جزئیات پرداخت وام 110 میلیون تومانی بافت فرسوده به انبوه سازان گفت: این وام که امروز وزارت مسکن اعلام کرد قرار است از هفته آینده پرداخت شود. ایرج رهبر گفت: پیش از این 40میلیون تومان با بهره 9 درصد پرداخت می شد. نایب رئیس کانون انبوه سازان تهران افزود: 70 میلیون تومان با بهره 18 درصد به وام بافت فرسوده قبلی افزوده شده است.    نایب رئیس کانون انبوه سازان تهران مرقوم به صرفه بودن مسکن در بافت های فرسوده را مسئله اصلی اعلام کرد و افزود: در بافت های فرسوده اکثراَ قدرت خرید بالایی ندارند و ما بعنوان انبوه ساز باید مسکن ارزان قیمت و با تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار آنها قرار دهیم.  رهبر گفت: سود انبوه ساز، هزینه های ساخت ساز و تسهیلات اعطایی با بهره 18 درصدی در مجموع به مصرف کننده واگذار می شود. او درباره نقل و انتقال ساکنان بافت های فرسوده تهران گفت: ساکنان این مناطق باید در جای دیگری اسکان یابند تا بتوان منزل فرسوده آنها را نوسازی کرد بنابراین اگر دولت در نخستین قدم زمین های وعده داده شده را در اختیار انبوه سازان قرار دهد، این کار سریعتر انجام می شود. نایب رئیس کانون انبوه سازان تهران گفت: دربافت های فرسوده به فکر تولید ثروت نباشید.
  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انبوه سازان ساخت و ساز بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور