Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:55:13 GMT

قرآن؛ سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردم جامعه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۵۷۶۰

قرآن؛ سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردم جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: قرآن سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتباری ما و مردم جامعه است و با استعانت از ائمه اطهار (ع) می‌توان به معارف آن دست یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، دومین جلسه هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی «بشارت 1452»، یکشنبه 18 آذرماه مصادف با یکم ربیع الثانی 1440 به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر باحضور دستگاه های فرهنگی، فعالان جامعه قرآنی و موسسات، مدیران اداره امور قرآنی ارگانها و خبرنگاران خبرگزاری ایکنا و شبستان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرآن؛ سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردم جامعه

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه قرآن سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتباری ما و مردم جامعه است و با استعانت از ائمه اطهار (ع) می‌توان به معارف آن دست یافت، اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ایجاد انس با قرآن در خانواده و جامعه است و در اجرای این طرح عظیم می بایست تمامی دستگاه های عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی و پویش های مردمی و تشکل ها موسسات فعال که شامل حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم در 3 بخش برنامه ریزی شده است همکاری کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در ادامه افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی «بشارت 1452» به آدرس www.beshaarat.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح ملی اقدام کنند.

 

ابراهیم مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر نیز در این جلسه تاکید کرد: پویش های مردمی و تشکل ها در بین دانش آموزان، سربازان پادگان های نظامی، بسیجیان فعال پایگاه های مقاومت بسیج محلات و ادارات، کانون های بازنشستگان لشکری و کشوری، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه ها خیلی سریع تر راه اندازی گردد.

 

آسیب های اجتماعی ناشی از دوری از سبک زندگی قرآنی

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت استان بوشهر عنوان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز به خاطر این است که خانواده ها در سطح جوامع شهری و روستایی قرآنی نیستند و کمتر کارهای فرهنگی انجام شده است و همگان باید برای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در تمامی بخش های جامعه تلاش و فعالیت کنند.

 

بهره گیری از رسانه های دینی و شبکه های چندرسانه ای

مهدی یونسی، کارشناس پژوهشی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این آئین اظهار کرد: شبکه سیمای استانی و شبکه صدای استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر می بایست برای ترویج این طرح عظیم حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم را به جامعه هدف و مخاطبین به شیوه دیداری و شنیداری معرفی کند و البته این رسالت نباید از ظرفیت دیگر سامانه های شبکه های چندرسانه ای و رسانه های دینی و قرآنی پنهان بماند.

 

انس بیشتر سایر اقشار جامعه از اهداف طرح ملی «بشارت 1452» است

علیرضا شعبانی فر، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش ایمان، شناخت و انس بیشتر سایر اقشار و مردم جامعه با قرآن هدف محوری اجرای طرح ملی «بشارت 1452» است، اعلام کرد: راهبرد طرح ملی قرآنی «بشارت 1452» در حوزه «خانواده، مدارس، مراکز حوزوی و دانشگاه ها، موسسات قرآنی، شورای قرآنی حوزویان، آموزشگاه های خصوصی و سازه کارهای پشتیبانی در فضای مجازی» است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد راهبری طرح ملی «بشارت 1452» با دبیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی شکل گرفته است، افزود: تشکیل کمیته های تخصصی یکی دیگر از راهبری های طرح ملی حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم است.

 

شعبانی فر گفت: 192 اقدام تا کنون در طرح ملی حفظ سوره های جزء 30 قرآن کریم «بشارت 1452» آغاز بکار کرده است و برای هر دستگاه فرهنگی و اداره امور قرآنی یک شرح وظیفه طراحی شده است.

 

اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال به طرح مجازی «بشارت 1452»

نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اعلام اینکه تا کنون 70 جلسه ستادی طرح ملی «بشارت 1452» در تهران جهت تامین اعتبارات تشکیل شده است، عنوان کرد: نزدیک به 10 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه طراحی نرم افزارهای فنی و شبکه مجازی طرح ملی «بشارت 1452» اختصاص پیدا کرده است.

 

توفیق بیشتر پویش بسترمردمی در بسترسازی طرح «بشارت 1452»

شعبانی فر در ادامه با اشاره به اینکه در این رابطه سامانه حفظ مجازی راه اندازی شده است، گفت: یکسان سازی آزمون ها از دیگر ضوابط و توفیقات طرح ملی قرآنی «بشارت 1452» بوده که پویش بسترمردمی در بسترسازی و گسترش این طرح موفق تر خواهند بود.

 

تجلیل از برگزیدگان استانی طرح ملی «بشارت 1452» در روز قرآنی بوشهر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در پایان مصوبات جلسه را اعلام کرد: جلسه هماهنگی و توجیهی طرح قرآنی «بشارت 1452» به صورت ماهیانه و گردشی به میزبانی ادارات قرآنی ارگانها برگزار می شود و نیروی دریایی بوشهر میزبان جلسه ماه بعد می باشد و همچنین نیز برگزیدگان استانی طرح ملی «بشارت 1452» بر اساس امتیازات بالا در همایش 16 اسفند سالجاری در روز قرآنی بوشهر تجلیل خواهند شد.

 

پایان پیام/518

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد حسن روحانی روحانی خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان هرمزگان دفاع مقدس سند هویت بشارت ۱۴۵۲ شناسنامه فرهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی جامعه استان بوشهر مردم سازمان اوقاف و امور خیریه خبرگزاری شبستان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن ویژه آموزش به نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سازمان دارالقرآن کشور و توسط مؤسسه قرآنی «راه بهشت» مشهد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
این دوره شامل سرفصل‌های آموزش محتوای تدبر سوره‌ای، روش‌های ایده‌پردازی تدبری، روش تدریس و فنون کلاس‌داری، مهارت‌ها و فنون جذاب‌سازی، بازی، مسابقه، خلاقیت، قصه‌گویی، مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان، سیر و سرفصل‌های آموزش قرآن است.
 
دریافت گواهینامه تخصصی پایان دوره استفاده از خدمات آموزشی پس از دوره معرفی به مراکز و مدارس متقاضی عضویت در باشگاه مربیان راه بهشـت و به‌کارگیری در عرصه‌های آموزشی،  پژوهشی و بهره‌مندی از سایر تسهیلات ... از مزایای شرکت در این دوره است.
 
شرکت‌کنندگان در دوره باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند، ضمن اینکه شرایط تحصیلی از جمله طلبه پایه چهارم و بالاتر، دانشجوی رشته‌های مرتبط با الهیات و قرآن کریم لحاظ شده است.
 
افرادی که معلم مدارس ابتدایی و متوسطه باشند یا گواهی مربیگری در زمینه‌های قرآنی، دینی و مذهبی و فرهنگی داشته باشند شامل این شرایط هستند، علاوه بر این نیز افراد دارای گواهی مربیگری در زمینه‌های کار با کودک و نوجوان، گواهی پایان دوره یکی از دوره‌های تدبر (حداقل یک سطح یا یک جزء) و یا رزومه مناسب و تجربه کافی در زمینه‌های قرآنی و یا کودک و نوجوان را داشته باشد می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
 سرفصل‌های کل دوره شامل ۳۰ سرفصل است که ۱۵ سرفصل آن به‌صورت حضوری و ۱۵ سرفصل آن به‌صورت مجازی و آفلاین ارائه می‌شود.
 
مباحث دوره به‌طور کلی شامل بخش‌های محتوایی، مهارتی و مبانی است که افراد باید در جلسات حضوری شرکت کنند، ضمن اینکه فیلم‌های آموزشی بخش آفلاین، تا روز شروع دوره در ایتا برای افراد ثبت‌نام شده ارسال می‌شود.
 
متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند از طریق لینک صفحه ثبت‌نام http://B۲n.ir/g۱۴۹۹۷ آیـدی ثبت‌نام در ایتا @Raahebehesht_mashhad اقدام کرده و برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های  ۰۹۳۵۲۶۷۴۲۷۰ و  ۰۹۰۲۲۹۷۴۲۷۰ تماس حاصل کنند.
 
زمان برگزاری دوره ویژه بانوان در روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۲۷ اردیبهشت و برای آقایان در روزهای ۳، ۴، ۱۰، ۱۱ خرداد در محل مؤسسه قرآنی راه بهشت واقع در  میدان توحید، خیابان سنایی ۱۱ پلاک ۱۰۰ تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند