Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@21:19:24 GMT

همایش سیاستمدار مفسر در زنجان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۸۵۷۸۸

همایش سیاستمدار مفسر در زنجان برگزار شد

همایش" سیاستمدار مفسر" با حضور حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات٬ استاندار٬ امام جمعه زنجان و مسئولان استانی در زنجان برگزار شد. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات شامگاه امروز در نخستین همایش قرآنی سیاست مدار مفسر با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی در قرآن اظهار داشت: علت اینکه آیت‌الله هاشمی در زندان به قرآن توجه می‌کند به این دلیل است که دریافته بود مشکل خواب و عقب ماندگی مسلمین بریدگی از قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بحران نظری و معرفتی در این زمینه وجود دارد افزود: به وجود آمدن گروه‌های تکفیری و داعش نشان از دور بودن از این معرفت است.

وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از این بحران انقلاب اسلامی بود که آیت‌الله هاشمی متوجه آن شده بود ابراز کرد: امروز جهان اسلام افتخار می‌کند که بهترین مرجعیت قرآنی را دارد.

وی با بیان اینکه امروز ایران نیاز به شخصیت‌های کامل و جامعی دارد افزود: امروز جامعه ما نیاز به شخصیت‌هایی که گرفتار توهم و ارتجاع نباشد دارد.

یونسی با بیان اینکه امروز هزاران حافظ قرآن داریم و در تشریفات قرآن رتبه‌های اول و دوم هستیم ولی این کار هنوز کفایت نمی‌کند و کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جامعه قرآنی راه درازی در پیش رو داریم افزود: هنوز روح قرآن به معنا کامل در جامعه ساری و جاری نیست.

آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان نیز در این همایش اظهار کرد: در بین جامعه‌شناسان این مسئله است که آیا تاریخ در بستر خود مردان بزرگ را می‌سازد یا مردان بزرگ هستند که تاریخ را می سازند.

تلاوت سوره "مُلک" با صدای مرحوم عبدالباسط + صوتآموزش تربیت مربی قرآن ویژه مقطع پیش دبستانیجشنواره ملی محصولات قرآنی فراخوان داد

وی تصریح کرد: هر دو دیدگاه طرفدارانی دارد و هر کدام برای اثبات نظریه خود دلایلی را مطرح می‌کنند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در برخی جاها حرف مدعیان این دو نظریه درست است که مردان بزرگ تاریخ را می سازند و گاهی نیز این موضوع مطرح است که تاریخ در دل خود مردان بزرگ را تربیت می‌کند.

خاتمی عنوان کرد: منسفانه‌ترین موضوع این است که هر دو اثرگذار هستند تاریخ در بستر حیات خود مردان بزرگی را می‌پروراند و مردان بزرگ در حیات سیاسی و اجتماعی تاریخ نیز اثر گذار هستند.

وی ابراز کرد: آیت‌الله هاشمی نقش سازنده و بزرگی را در کنار معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل و حواریون پیروامون ایشان نقش داشتند.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: تاریخ گواه صادقی است و قضاوت خوبی را در نقش آفرینی آیت‌الله هاشمی در شکل‌گیری انقلاب در کنار امام در دوران دفاع مقدس و سازندگی و در عرصه‌هایی که اثر گذار بودند فراموش نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی از فرصت زندان هم برای ماندگاری میراث ارزشمند اسلام استفاده کرد.

خاتمی عنوان کرد: یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شخصیت ایشان ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

R41375/P1357/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در  همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها که عصر چهارشنبه به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

وی گفت:‌جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی نماد برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت