Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی استان بوشهر با تاکید بر برنامه‌ریزی و اجرای عملیات آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر بیان کرد: مهم‌ترین اولویت استان بوشهر رفع مشکلات تامین آب آشامیدنی است که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صدور مجوز آب شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: تسریع اجرای طرح آب شیرین‌کن برازجان، عسلویه، وحدتیه و دالکی، بخش ساحلی تنگستان و دشتی، بوشهر و سیراف جم در اولویت قرار دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آبرسانی برازجان و عسلویه گفت: با توجه به پیش‌رو بودن تابستان، باید از هم اکنون برای تامین آب شهر‌ها و روستا‌های دارای تنش آب چاره‌اندیشی شود که دو شهر عسلویه و برازجان مورد توجه ویژه قرار دارد.

گراوند از حفاری چاه‌های آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در این زمینه ۱۴ حلقه چاه آب حفاری و عملیات تجهیز آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر نهایی شدن خط انتقال آب عسلویه گفت: با توجه به صدور مجوز آب شیرین‌کن برازجان باید در عملیاتی شدن این پروژه تسریع شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرایی سد کلمه در دشتستان افزود: برای اجرایی شدن سد کلمه دشتستان ۵ میلیارد تومان تخصیص می‌یابد.

گراوند با تاکید بر اجرایی شدن خط انتقال سد تنگ ارم دشتستان خاطر نشان کرد: برای تسریع در اجرای پروژه خط انتقال سد تنگ ارم ۲.۵ میلیارد تومان تخصیص می‌یابد.

وی، با تاکید بر قطع انشعاب آب باغ ویلا‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر تصریح کرد: بدون اغماض باید انشعاب آب تمام باغ ویلا‌ها قطع شود و شایسته نیست استان دچار مشکل کم آبی باشد، اما آب آشامیدنی به باغ ویلا‌ها منتقل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه وزارت نیرو باید توجه ویژه‌ای به پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر کند گفت: تسریع در پروژه‌های آبرسانی یکی از دغدغه‌های مسئولان استان بوشهر است که باید پروژه‌های اضطراری آبرسانی قبل از فصل گرما به نتیجه برسد.

گراوندبا بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان بوشهر با اولویت طرح‌های آبرسانی تخصیص می‌یابد تصریح کرد: بودجه پروژه‌های آبرسانی ۱۰۰ درصد و اعتبارات عمرانی استان بوشهر با اولویت طرح‌های آبرسانی تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/م

اولویت تخصیص اعتبارات در استان بوشهر با طرح‌های آبرسانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب صدای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۸۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان

استاندار اصفهان با توجه به نیاز اعتباری و اهمیت پروژه، گفت:تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستورکار استانداری قراردارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی صبح امروز در حاشیه بازدید از سامانه دوم آبرسانی، اظهار داشت: پیشرفت این پروژه به طور مرتب پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در بازدیدها  از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع می شویم و با توجه به برگزاری جلسات هفتگی با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انتظار می‌رود پیشرفت 87 درصدی تصفیه‌خانه سامانه دوم آب‌رسانی به‌زودی تکمیل شود.

استاندار اصفهان با توجه به نیاز اعتباری و اهمیت پروژه، خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای این سامانه به طور جدی در دستورکار استانداری قراردارد.

حسن ساسانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره این سامانه، اظهار داشت: سامانه دوم آبرسانی به اصفهان و 14 شهرستان استان اصفهان سامانه‌ای مکمل با ماهیت پدافندی است و 77 هزار کیلومتر مربع و به عبارتی 72 درصد از پهنه استان را پوشش می‌دهد که جمعیت تحت پوشش طرح حدود 5.5 میلیون نفر با پوشش 75 درصد جمعیت کل استان اصفهان است.

وی افزود: این سامانه با قابلیت تأمین 9.57 متر مکعب آب شرب برای افق 1410 در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان یادآور شد: در قالب طرح اضطراری در سال 1401 بخش‌های در حال اجرا در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

ساسانی خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سال 1402 در فاز نخست درحین اجرای کل این پروژه، یک خط لوله تا مخزن نجف آباد و نیمی از یک استریم تصفیه خانه راه اندازی شد و در حال حاضر از طریق یک رشته خط لوله 1600 میلی‌متری آب شرب به ظرفیت بیش از 2 متر مکعب بر ثانیه خروجی از تصفیه‌خانه به مخزن نجف‌آباد منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تأکید کرد: با بهره برداری از این سامانه به میزان 6.4 متر مکعب بر ثانیه کمبود آب شرب اصفهان و 14 شهرستان در شرایط فعلی جبران خواهد شد.

وی با تأکید بر این که سامانه شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه است، ادامه داد: در واقع سامانه دوم آب‌رسانی، تأمین کننده کمبود آب شرب جمعیت بیش از 5.5 میلیون نفری تحت پوشش این طرح است که سامانه اول آب‌رسانی موجود در اصفهان به تنهایی قابلیت تأمین آن را نداشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعه اول خط انتقال بالغ بر 99 درصد و وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعه سوم خط انتقال تا پایان سال 1402 در حدود 42درصد است.

ساسانی در گزارشی اجمالی با توضیح فعالیت های انجام شده در فاز نخست این پروژه، از وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و استانداری اصفهان در راهبری این طرح و شرکت های همکار پیمانکار در اجرای آن قدردانی کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان وضعیت پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه سامانه دوم آب‌رسانی را 87 درصد تا پایان سال 1402 اعلام کرد.

وی افزود: میـزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش‌های در حال اجرای طرح توسعه آبرسانی به چهارده شهرستان استان اصفهان، سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان بزرگ، بالغ بر 28000 میلیارد ریال است.

طرح سامانه دوم آبرسانی به 14  شهرستان استان اصفهان با هدف تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب از سد زاینده‌رود برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح شامل اردستان، اصفهان، برخوار، خمینی‌شهر، تیران و کرون، خور و بیابانک، دهاقان، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد و نطنز توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مرحله اجرا قرار دارد.

انتهای پیام/163/

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • طرح آبرسانی هرسین در اولویت پیگیری و اجرا
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است